• 32 533 online
  • 1 139 609 medlemmar
  • 59 033 034 inlägg
2017-12-04, 23:04
Medlem
Farmakologis avatar
Vilket är det enklaste sättet att ladda ner en video från youtube i dess högsta kvalite? (1080 och högre)
För dom addons jag provat klagar på någon codec om jag försöker med 1080p material och högre och jaghar provat installera sägda codec men samma skit felmeddelande.
Citera
2017-12-07, 10:21
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Har det blivit mer annonser på Youtube?
Jag har adblocker på datorn men inte på telefonen. Ungefär vartannat klipp är det reklam nu, och det är bara Wish-reklamen.
Citera
2017-12-07, 13:03
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Har det blivit mer annonser på Youtube?
Jag har adblocker på datorn men inte på telefonen. Ungefär vartannat klipp är det reklam nu, och det är bara Wish-reklamen.

Undrar samma sak, har adblock på datorn men får konstant upp reklam nu.. fan 5 minuters reklamer innan ett jävla klipp! galenskap. Kan man komma runt detta, någon..?
Citera
2017-12-09, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmakologi
Vilket är det enklaste sättet att ladda ner en video från youtube i dess högsta kvalite? (1080 och högre)
För dom addons jag provat klagar på någon codec om jag försöker med 1080p material och högre och jaghar provat installera sägda codec men samma skit felmeddelande.

Testa det här. När du har ett youtubeklipp uppe/framme som du vill ha hem. Klicka på adressfältet. Skriv: ss
innan youtube.com/öajkföjajfja så här. www.ssyoutube.com/kjafölkaflk

Vänta några sekunder så kommer en länk fram att du kan ladda hem klippet

Dock tror jag bara det går i 720p som högsta format.
Citera
2017-12-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Adblock funkar.

MEN för att komma runt detta fenomen att ha "Adblock" eller ha möjlighet att trycka "skip" på reklamen. Så har Youtube skapat "Adpocalypse" Som betyder att de drar kraftigt ned betalningarna för alla uppladdare. för att på så sett ge företagen som bidrar till reklamen, kraften att tvinga de som lever på tuben att prata om reklamen i deras "klipp" Eftersom det då inte finns någon chans att skippa eller ha adblock.

Därför har extremt många uppladdare just nu "Sponsorer". Företagen betalar dessa för den extrema synligheten. Förut så gav de pengar för att lägga reklam på något där vissa kan trycka skip och andra har adblock. Nu är det 100% på att personen som vill se videon också måste se reklamen.

Menar du att jag som youtuber och har adblock också blir påverkad av mina egna videos? Att Youtube straffar mig att dra ner på intäkterna från mina videos för att jag har adblock?
Isåfall måste jag ju verkligen ta bort min adblock, haha

Jag använder förövrigt Ublock Origin i chorme och funkar grymt bra. Aldrig haft problem med reklam
Citera
2017-12-10, 10:00
Medlem
Jag är ny på detta. Vad betyder cpi värdet? Är det något man ska ha koll på, hur kollar man detta och vilka parametrar påverkar detta värde?
Citera
2017-12-10, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burnbabiburn
Jag är ny på detta. Vad betyder cpi värdet? Är det något man ska ha koll på, hur kollar man detta och vilka parametrar påverkar detta värde?

Consumer price index. Vart har du ens hittat den förkortningen på youtube? CPM har jag hittat men inte CPI. Det går att hålla koll på det mesta, men det går däremot inte att göra något åt saker och ting.

Jag är ganska ny på Youtube. Ena dagen kan jag har ca 1600 visningar och andra dagen 800 visningar. Det "roliga" med det hela är att man tror att man tjänar mera ju flera som kollar på videon, vilket inte alls stämmer. Den dagen jag hade 1600 visningar tjänade jag mindre på än den med 800, haha
Citera
2017-12-11, 02:07
Medlem
Någon som varit med om att man inte tjänat dom kronorna som det står att man ska få?
Tex:
Om jag tjänar 100kr på en dag. Och jag hade intjänade (beräknade intäkter) 1000kr redan så ska det ju bli 1100kr totalt. Men istället har dom dragit av några kronor så när man kollar på dom beräknade intäkterna, så står det tex istället 1050kr.. Så här har det varit i flera veckor för mig.

(Det här är inte vad jag tjänar, bara ett exempel)
Citera