Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-09, 19:04
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crippe-flippe
Tänkte återuppliva denna tråden. Jag har själv börjat tänka i banorna att börja samla tom burkar/flaskor på heltid. Tror ni att man kommer att tjäna stora stax på detta fina hederliga yrke? Är beredd på att hoppa ner i alla soptunnor, containrar med mera.

Tror att det beror på hur mycket man är villig att göra för att tjäna pengar, sen tror jag att det är svårt på grund av att många tiggare även samlar burkar så du har konkurrent där ifrån.
Citera
2017-03-09, 19:19
  #134
Medlem
crippe-flippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Tror att det beror på hur mycket man är villig att göra för att tjäna pengar, sen tror jag att det är svårt på grund av att många tiggare även samlar burkar så du har konkurrent där ifrån.

Äh, de jävla tattarna har ingen chans emot mig. Är erfaren inom detta område.
Citera
2017-05-18, 22:17
  #135
Medlem
DoktorEbbas avatar
Jag har sett en dam i Trollhättan som går runt och letar efter burkar på gator och torg... Hon pratar finlandssvenska... Vem är hon egentligen? Hon verkar intressant och sympatisk
Citera
2017-12-10, 23:10
  #136
Medlem
vad har ni fått ihop som mest på en dag?
Citera
2019-03-28, 16:20
  #137
Medlem
2018 rekordår för pantning i Sverige enligt DN. Det myckna pantandet i Värmland
utförs, enligt uppgift, mestadels av norska invånare.

I Stockholm är det sannolikt romerna vi skall tacka.
Citera
2019-03-29, 16:11
  #138
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
2018 rekordår för pantning i Sverige enligt DN. Det myckna pantandet i Värmland
utförs, enligt uppgift, mestadels av norska invånare
.

I Stockholm är det sannolikt romerna vi skall tacka.

Haha säg att du skojar, det kan ju inte stämma? Det måste isåfall vara för att dom tänker på miljön.
Pant turism, den nya trenden.
Citera
2019-03-29, 16:27
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Haha säg att du skojar, det kan ju inte stämma? Det måste isåfall vara för att dom tänker på miljön.
Pant turism, den nya trenden.

Det är en stor prisskillnad mellan Sverige och Norge så många norrmän åker över till Sverige och storhandlar främst mejerivaror och sånt som norska sockerskatten gör till rena fyndet, däribland läsk. På andra vändan tar de med sig panten eftersom den inte gäller i Norge.
Citera
2019-03-29, 22:51
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crippe-flippe
Äh, de jävla tattarna har ingen chans emot mig. Är erfaren inom detta område.

På vilket sätt skulle du konkurrera ut dem då? I de större städerna punktmarkeras ju varenda jävla papperskorg av zigenare och andra skummisar.
Citera
2019-03-30, 12:56
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Haha säg att du skojar, det kan ju inte stämma? Det måste isåfall vara för att dom tänker på miljön.
Pant turism, den nya trenden.

Har det stått i tidningen måste det vara sant. Så sade man i alla fall förr i världen.
Citera
2019-07-19, 11:38
  #142
Medlem
HEMKÖP på Klarabergsgatan i Stockholm City med ett stort (nåja), fint (nåja) rum
för pantande började med att inskränka dess öppettider och fortsatte med att
sluta betala ut kontanter. Bör ha varit en rejäl motgång för de ofta i stora sjok
köende romerna. Gå dit själva och se om ni ser några !

Är möjligen ute lite lite men senaste massanhopningen av romer som jag kunde
spana in var på Parkteatern ! Visserligen ute på Djurgården men.
Citera
2019-07-20, 07:23
  #143
Medlem
Hamnade i ett samtal med en kille som tömmer papperskorgar etc när jag själv skulle slänga en burk.
Jag kan ta den! Sa han, sen la han den i påse som han hade hängande i sidodörren på jobb bilen.
Frågade om de ens var värt att samla pant i dagens läge då jag själv inte har gjort det sen jag var liten.
Jodå och man gör det under arbetstid sa han så varför inte.
Han drog in 100-200 kr per dag vilket ändå är 2000-4000 kr skattefritt i månaden på lönen som låg på 24 000 före skatt.
Det är ju ändå något får jag säga, speciellt om man har en fast men låg månadslön.


En rolig anekdot förövrigt va när jag var i Stockholm och såg ett student firande passera förbi på gatorna.
Har inte sett detta fenomen tidigare men studenterna hade enorma mängder flak med öl som de hällde över varandra när de härjade runt på flaket.
Det bara forsade ut öl och i en del flak så såg de ut som de hade öl långt upp till vristerna...

Efter detta spektakel så kom det en mindre armé av A lagare och tiggare med sopsäckar som plockade burkar som studenterna kastade ut som om de vore brödsmulor som fåglar slogs om..
Med andra ord så var de en speciell kontrast att se..
Citera
2019-07-20, 09:27
  #144
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorEbba
Jag har sett en dam i Trollhättan som går runt och letar efter burkar på gator och torg... Hon pratar finlandssvenska... Vem är hon egentligen? Hon verkar intressant och sympatisk
Sannolikt bryter hon på finska. Många finnar i Trollhättan som jobbade i industrin, främst SAAB.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback