Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-06, 09:00
  #637
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Ja aa du...
Lite svårt att förklara vad jag tänkte när jag skrev något för nästan fyra år sedan!
Antagligen något i stil med att om man måste ha något varje dag så är det ett beroende oavsett vad man kallar det, men har faktiskt ingen aning det är nästan FYRA år sedan nu!!!
Flummo!
Ska jag förklara varför jag åt knäckebröd till frukost för fem år sedan men dag 322 under det året blev det en kaffe och bulle till frukost istället?
Hahaha såg ju inte att tråden var så gammal.
Citera
2017-12-06, 11:39
  #638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All-Down-The-Line
Hallå!

Under alla mina år som rökare har jag stött på mååånga som bara röker grönt. Vissa har inte ens testat brunt och vägrar. Detta gör mig förbannad. Har endast mött någon enstaka person som bara röker brunt, och detta har de oftast haft extremt bra motiveringar till. Att bara röka grönt är något jag stör mig på nått så oerhört mkt, och har alltid gjort. Brunt har ju en lite "fulare" stämpel hos många och namnet hasch låter i mångas öron mer pundigt än t ex grönt, weed, marijuana osv. Självklart föredrar man oftast weed i sverige då det mesta haschet man kommer över är skit, men vafan är ju kul med omväxling dessutom kan riktigt bra hasch knulla de flesta feta weedstrainsen.

Stereotypen av en person som bara röker grönt för mig är en svensson, helst rik eller medelklass som röker lite då och då och anser sig själv vara "soft dude" pga detta. Antagligen började han röka när han resta i typ Australien, där han såklart lärde sig surfa också. Pinsamt as dvs...

En person kan tacka nej till spliffen som passas runt, har full respekt för en person som motstår grupptryck och dessutom mer röka till mig! Men när en person säger nej med anledning av att det är brunt i spliffen, då sjunker denna person som en sten i mina ögon. Stör mig nått så fruktansvärt på detta, kan inte släppa det.

Ni som bara röker grönt, varför?

Ni som röker både och som vanligt folk, vad tycker ni om personer som vägrar hasch för att det är för "smutsigt" eller annat bs?

Låt folk bara röka grönt om dom vill, vem ör du att dömma vad folk ska och inte ska röka

EDIT: Såg tråden var från 2011
__________________
Senast redigerad av kinegro 2017-12-06 kl. 11:41.
Citera
2017-12-06, 20:04
  #639
Medlem
Knivhorans avatar
Nåt jag stör mig på mer än halsfluss är folk som citerar TS första inlägg
Citera
2017-12-06, 22:02
  #640
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivhoran
Nåt jag stör mig på mer än halsfluss är folk som citerar TS första inlägg
Men där ändå är frågeställningen för hela tråden.

Förr fanns väldigt lite marijuana, och sen ansågs det fint och röka som jag uppfattat det i man närhet.
Det är exakt samma sak, bara lite starkare.
Även har man inom rökarna stigmatiserat hasch, så där är en förklaring till detta.
Citera
2017-12-07, 00:37
  #641
Medlem
Behöver inte blanda det gröna. Lättare att avgöra kvaliten på gröning också.
Citera
2017-12-07, 00:42
  #642
Medlem
Hasch smakar äckligt, måste blandas med tobak (i joint), holken tar ALDRIG slut och man får dessutom ont i huvudet 20 min in på ruset. Nej tack.
Citera
2017-12-07, 23:32
  #643
Medlem
Nochillss avatar
Jag upplever att jag måste röka mycket mer grönt än när jag röker brunt för att nå en acceptabel body high. Jag tycker inte alls att brunt är "smutsigt" även om jag blandar ut det med nikotin och själv inte är någon vanerökare.

Weed är ju också generellt dyrare per gram med många fler strains än vad hasch kan erbjuda och jag är en ekonomisk brukare - get most bang for the buck.
Citera
2017-12-10, 21:12
  #644
Medlem
Skogismyras avatar
När jag nyligen började med droger så läste jag på lite om hasch jämfört med marijuana och kom snabbt fram till att jag vill skaffa hasch och inte marijuana.
För hasch är samma sak fast starkare.
Mycket märkligt att folk vill ha svaga grejer.
Det är väl samma sak som att man skulle vilja ha svagt gräs. Varför skulle man vilja ha det?

Samma sak med rökning jämfört med vaporisering.
Vaporisering är mindre skadligt än rökning, det smakar godare enligt de flesta, och det är mer effektivt på att extrahera ämnena ur preparatet.
Ändå röker de flesta.
__________________
Senast redigerad av Skogismyra 2017-12-10 kl. 21:15.
Citera
2017-12-10, 22:26
  #645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
När jag nyligen började med droger så läste jag på lite om hasch jämfört med marijuana och kom snabbt fram till att jag vill skaffa hasch och inte marijuana.
För hasch är samma sak fast starkare.
Mycket märkligt att folk vill ha svaga grejer.
Det är väl samma sak som att man skulle vilja ha svagt gräs. Varför skulle man vilja ha det?

Samma sak med rökning jämfört med vaporisering.
Vaporisering är mindre skadligt än rökning, det smakar godare enligt de flesta, och det är mer effektivt på att extrahera ämnena ur preparatet.
Ändå röker de flesta.

1. Gräs smakar mycket bättre än brunt.

2. Fler olika high att välja på då det mesta bruna är starka indica hybrider.

3. Jag har inga som helst problem med att få tag på starkt gräs

4. Jag gillar vaporizer, men blir mer stekt på samma mängd grönt i en bong. Det är helt olika high på att vaporisera och röka också för den delen.

5. Brunt går inte att röka utan tobak i spliff, inte heller det bästa för vape även om det fungerar.

Att du skriver att det är konstigt att folk vill ha svaga grejer bevisar bara att du är en färsking.
Citera
2017-12-10, 22:46
  #646
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
1. Gräs smakar mycket bättre än brunt.

2. Fler olika high att välja på då det mesta bruna är starka indica hybrider.

3. Jag har inga som helst problem med att få tag på starkt gräs

4. Jag gillar vaporizer, men blir mer stekt på samma mängd grönt i en bong. Det är helt olika high på att vaporisera och röka också för den delen.

5. Brunt går inte att röka utan tobak i spliff, inte heller det bästa för vape även om det fungerar.

Att du skriver att det är konstigt att folk vill ha svaga grejer bevisar bara att du är en färsking.
1. Har aldrig "smakat" marijuana men jag tycker att hasch smakar gott. Jag antar att det eventuellt är möjligt att marijuana är ännu godare. Men godare än godis måste det vara då.
2. Brunt finns ju som Indica, Sativa och hybrid. Själv valde man Sativa. Inte så svårt att välja Sativa när man trycker på beställningsknappen.
3. Okej men hasch är ändå starkare än marijuana.

Jaja. Smaken är som baken.
Citera
2017-12-10, 23:09
  #647
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-Down-The-Line
Hallå!

Under alla mina år som rökare har jag stött på mååånga som bara röker grönt. Vissa har inte ens testat brunt och vägrar. Detta gör mig förbannad. Har endast mött någon enstaka person som bara röker brunt, och detta har de oftast haft extremt bra motiveringar till. Att bara röka grönt är något jag stör mig på nått så oerhört mkt, och har alltid gjort. Brunt har ju en lite "fulare" stämpel hos många och namnet hasch låter i mångas öron mer pundigt än t ex grönt, weed, marijuana osv. Självklart föredrar man oftast weed i sverige då det mesta haschet man kommer över är skit, men vafan är ju kul med omväxling dessutom kan riktigt bra hasch knulla de flesta feta weedstrainsen.

Stereotypen av en person som bara röker grönt för mig är en svensson, helst rik eller medelklass som röker lite då och då och anser sig själv vara "soft dude" pga detta. Antagligen började han röka när han resta i typ Australien, där han såklart lärde sig surfa också. Pinsamt as dvs...

En person kan tacka nej till spliffen som passas runt, har full respekt för en person som motstår grupptryck och dessutom mer röka till mig! Men när en person säger nej med anledning av att det är brunt i spliffen, då sjunker denna person som en sten i mina ögon. Stör mig nått så fruktansvärt på detta, kan inte släppa det.

Ni som bara röker grönt, varför?

Ni som röker både och som vanligt folk, vad tycker ni om personer som vägrar hasch för att det är för "smutsigt" eller annat bs?

Enkelt. Jag vill inte ha I mig all skit som finns I kommersiellt hasch. Röker iofs inte grönt som köpts på gatan heller. Röker bara gräs jag vet hur det har odlats och av vem. Har iofs inget emot hemmagjort hasch, förvisso, så länge jag vet hur och vem som har tillverkat det.

Dock: skulle nog röka grönt som köpts på gatan med lättare samvete än brunt. I brunt VET man att det är en massa skit i det. Grönt kan ofta vara cleant och typ hemmaodlat i Sverige. Brunt kommer ju från typ Marocko och Afghanistan och tillsatserna är också därefter (kemikalier och skit).
Citera
2017-12-11, 02:33
  #648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeworldTV
Enkelt. Jag vill inte ha I mig all skit som finns I kommersiellt hasch. Röker iofs inte grönt som köpts på gatan heller. Röker bara gräs jag vet hur det har odlats och av vem. Har iofs inget emot hemmagjort hasch, förvisso, så länge jag vet hur och vem som har tillverkat det.

Dock: skulle nog röka grönt som köpts på gatan med lättare samvete än brunt. I brunt VET man att det är en massa skit i det. Grönt kan ofta vara cleant och typ hemmaodlat i Sverige. Brunt kommer ju från typ Marocko och Afghanistan och tillsatserna är också därefter (kemikalier och skit).

Vad är det för kemikalier du syftar på och har du källa eller något som helst bevis för detta påstående? Har aldrig rökt något hasch som jag skulle misstänka innehöll något annat än just hasch, och då har jag ändå köpt ganska mycket hasch av mitt lokala blattegäng.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback