2017-12-10, 04:01
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Tror inte heller på Joacim och Caroline, dem känns för olika och jag anser att han hade haft mer framgång om han hade valt Jenny, det var hans miss att skicka hem henne.

Väljer Dennis fel (Liselott) så lär han få ångra det, det är allt jag säger

Johan och Sofie känns som gjorda för varandra . Tror det kommer bli bra.

Marcus är jag rädd åter igen slutar som singel just med tanke på Ericas svala sida som verkar komma fram på resan och hon tvivlar på om det är rätt med henne och Marcus. Han är ju såklart mer obekväm när han inte är hemma på sin gård. Det var han även 2006 och längtade bara hem så jag skulle tro att han känner på samma sätt denna gången. Men berättar han det för Erica så borde det ju inte vara nåt problem för dem att fortsätta, då fattar hon ju att det inte har med henne att göra.

Vi är rörande överrens! Tycker också att det var dumt att Joacim skickade hem
Jenny, han verkar vara alldeles för osäker och inte vuxit klart ännu.
Fattar inte varför Bonde.. har manliga bönder under 27, yngre är ofta inte så mogna.
Fast det lockar ju tittare med yngre bönder förståss.
Citera
2017-12-10, 09:13
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke

Förstår inte heller varför webbavsnitten är så korta, är ju i princip ingen extra kostnad alls att göra dem längre när man väl varit där och spelat in massa. Sedan borde de ju naturligtvis inte dejta på en herrgård, vad spelar det då för roll att de är bönder likssom? De borde såklart träffas hemma hos bonden och spendera en vecka där eller något, räcker med ett kamerateam per bonde så det skulle bli en billig produktion med.

Sannerligen borde dessa varit längre. Att man spelade in på Siggesta och inte på varsin gård beror säkerligen mycket på kostnadsbiten, visst att man tvingas hyra så gott som hela Siggesta men det är säkerligen ändå billigare med ett-två team där som kan filma än att ha flera team ute på olika gårdar.
Just bonde-biten försvinner precis som du säger när dom är där på Siggesta och det är synd, det är ju bondelivs-charmen man vill se också.
Sedan är det självfallet en annan sak att träffa någon på dennes gård, se hur denne lever till vardags och känna in hur det är några dagar på en gård.
Nu blir det som ett kollo istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld

Frågan är ju varför Marcus utbud var så dåligt? Han var ju trots allt klar för medverkan redan i våras och fullt "sökbar" för brevskrivare på samma sätt som alla de andra bönderna. Ändå blev det såhär + att han t o m fick Johans "rester" i form av Linda... Även det väldigt märkligt.

Att han fick Johans rester beror väl egentligen enbart på den geografiska närheten mellan dessa? Underligt ändå såklart då Marcus ju sagt att han inte var det minsta intresserad av Linda men "tvingades" ha henne där.
Citera
2017-12-10, 11:58
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Att han fick Johans rester beror väl egentligen enbart på den geografiska närheten mellan dessa? Underligt ändå såklart då Marcus ju sagt att han inte var det minsta intresserad av Linda men "tvingades" ha henne där.
Ja, Marcus och Johan bor ju nära varandra men oavsett så är det ju konstigt att en deltagare bara går från en gård till en annan. Linda borde inte ha varit deltagare hos vare sig Johan eller Marcus, framförallt inte eftersom barn är ett avslutat kapitel för henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Tror inte heller på Joacim och Caroline, dem känns för olika och jag anser att han hade haft mer framgång om han hade valt Jenny, det var hans miss att skicka hem henne.
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Vi är rörande överrens! Tycker också att det var dumt att Joacim skickade hem Jenny, han verkar vara alldeles för osäker och inte vuxit klart ännu.
Fattar inte varför Bonde.. har manliga bönder under 27, yngre är ofta inte så mogna.
Fast det lockar ju tittare med yngre bönder förståss.

Jag tycker inte att man kan klandra Joacim, han måste ju få välja den tjej som han är mest intresserad av. Har ju inte med mognad att göra utan med kemi. Jenny var ju dessutom rätt "på" och det kan vara avtändande för en del män. Joacims andra tjejer var ju bra de också så han sitter ju inte med de problem som kan uppstå med en tjej som Liselott eller Erica.

Överlag så tycker jag att Joacim har skött sig bra i programmet och omogen tycker jag absolut inte att han har varit.
Citera
2017-12-10, 13:42
Medlem
Citat:
Sannerligen borde dessa varit längre. Att man spelade in på Siggesta och inte på varsin gård beror säkerligen mycket på kostnadsbiten, visst att man tvingas hyra så gott som hela Siggesta men det är säkerligen ändå billigare med ett-två team där som kan filma än att ha flera team ute på olika gårdar.
Just bonde-biten försvinner precis som du säger när dom är där på Siggesta och det är synd, det är ju bondelivs-charmen man vill se också.
Sedan är det självfallet en annan sak att träffa någon på dennes gård, se hur denne lever till vardags och känna in hur det är några dagar på en gård.

Såklart har det med kostnader att göra, men jag tror man snarare får betalt av Siggesta än behöver betala för att vara där. De får ju oehört mycket reklam för sin gård.

Tänker mest att om de skickade ut ett kamerateam en vecka på varsin gård med lite bönder och friare skulle även det bli en mycket billig produktion som då skulle kunna vara timlånga avsnitt med all reklam det innebär :-) Såklart skulle det bli lite av en budgetproduktion, typ som "Ensam mamma söker"..
Citera
2017-12-10, 13:50
Medlem
KrossedOuts avatar
Citat:
Ja, Marcus och Johan bor ju nära varandra men oavsett så är det ju konstigt att en deltagare bara går från en gård till en annan. Linda borde inte ha varit deltagare hos vare sig Johan eller Marcus, framförallt inte eftersom barn är ett avslutat kapitel för henne.
Fast Linda var ju inte i närheten av Johans gård, hon valde att åka hem redan i Sundbyholm. Deras geografiska närhet har således inget med saken att göra.
Citera
2017-12-10, 14:56
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Fast Linda var ju inte i närheten av Johans gård, hon valde att åka hem redan i Sundbyholm. Deras geografiska närhet har således inget med saken att göra.

Ja, just det, så var det väl.
Då kan man alltså inte skylla på det heller.
Citera
2017-12-10, 17:32
Medlem
cece123s avatar
Citat:

Berodde inte Marcus dåliga utbud för att den lesbiska bonden hoppade hastigt och lustigt av och att man i panik fick slänga in honom som ett wild card?
Det hann inte komma in så mycket ansökningar, sedan kanske det blev uppenbart
för produktionsteamet vem Marcus intresserade sig för omgående.
Man fick väl kortslutning och tänkte att det skulle bli lite drama med Linda.

I tidigare produktioner blev deltagarna övertalade att stanna kvar etc för att man
skulle upprätthålla spänningen, det blir lite tråkigt om det blir par direkt.
Då finns det inget drama att bygga på och det blir ett trist program rakt
upp och ned.
Citera
2017-12-10, 19:18
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Berodde inte Marcus dåliga utbud för att den lesbiska bonden hoppade hastigt och lustigt av och att man i panik fick slänga in honom som ett wild card?
Det hann inte komma in så mycket ansökningar, sedan kanske det blev uppenbart
för produktionsteamet vem Marcus intresserade sig för omgående.
Man fick väl kortslutning och tänkte att det skulle bli lite drama med Linda.

I tidigare produktioner blev deltagarna övertalade att stanna kvar etc för att man
skulle upprätthålla spänningen, det blir lite tråkigt om det blir par direkt.
Då finns det inget drama att bygga på och det blir ett trist program rakt
upp och ned.

Marcus var inte tänkt som någon reserv ursprungligen iallafall eftersom han var med i presentationen i våras och man kunde söka till honom reda då. Det gjordes ju en grej av att det var hans andra chans i programmet, att han och Johan var kompisar osv.

Sammanlagt så har man tagit ut 10 bönder till programmet istället för 8.
Joacim kom in som ersättare för Leonora och han var den enda som det var panik med gällande ansökningsförfarandet.
Marcus var redan klar för medverkan så man har hela tiden haft en bonde extra.
Frågan är om man hade tänkt haft fem bönder på webben eller vad som var meningen.
Det hela är fortfarande ett frågetecken.
Citera
2017-12-10, 20:20
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Marcus var inte tänkt som någon reserv ursprungligen iallafall eftersom han var med i presentationen i våras och man kunde söka till honom reda då. Det gjordes ju en grej av att det var hans andra chans i programmet, att han och Johan var kompisar osv.

Sammanlagt så har man tagit ut 10 bönder till programmet istället för 8.
Joacim kom in som ersättare för Leonora och han var den enda som det var panik med gällande ansökningsförfarandet.
Marcus var redan klar för medverkan så man har hela tiden haft en bonde extra.
Frågan är om man hade tänkt haft fem bönder på webben eller vad som var meningen.
Det hela är fortfarande ett frågetecken.

Fick Marcus få brev ? Med tanke på de han tog ut,
kan ju vara så att det bara fanns en intressant, Erica
och sedan tog han två bara för att fylla ut programmet.
Jag inser att jag faktiskti pinsamt nog inte kommer ihåg så mycket
Denna säsong var rätt tråkig.Eller så var Marcus så tråkig att man missar
honom med en blinkning.
Citera
2017-12-10, 20:46
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Fick Marcus få brev ? Med tanke på de han tog ut,
kan ju vara så att det bara fanns en intressant, Erica
och sedan tog han två bara för att fylla ut programmet.
Jag inser att jag faktiskti pinsamt nog inte kommer ihåg så mycket
Denna säsong var rätt tråkig.Eller så var Marcus så tråkig att man missar
honom med en blinkning.

Ja, man verkar glömma lite men vad jag kommer ihåg så var Marcus inte med i avsnittet där det avslöjas hur många brev bönderna fått och om de ska vara med i det ordinarie programmet eller ej.
Det var väl helt tyst om honom ända fram tills han ersatte Fredrik? Vi var många här i tråden som undrade var han hade tagit vägen och undrade hur produktionen hade tänkt gällande hans medverkan.

Jag ser ingen anledning till att Marcus skulle få detta märkliga urval, det borde ju vara fler "normala" tjejer som kunde tänka sig att söka till honom. Han har ju inget udda utseende eller dylikt, hans tidigare medverkan tror jag inte många minns så mycket av och i presentationen fanns väl inget konstigt att anmärka på heller.

Det är en märkligt historia alltihop...
Citera
2017-12-10, 21:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Märkligt också att han fick henne med när hon var långt över 40..och Marcus vill bilda familj. Hon var ju inte "aktuell" från start för honom då. Oschysst för alla inblandade.
Senast redigerad av Steff83 2017-12-10 kl. 21:53.
Citera
2017-12-10, 23:49
Medlem
Marcus hade ju egentligen bara att välja på om det skulle bli Erica eller ingen. De andra var för fula/gammla för att tala klarspråk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in