• 32 261 online
  • 1 139 609 medlemmar
  • 59 033 101 inlägg
  • 1
  • 2
2017-12-09, 20:54
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Ja det centrala i mytologin kretsar kring en sortering av människor efter döden. De som lever vanliga liv hamnar i dödsriket Hel och de som dör hjältedöden i strid får spendera evigheten med asarna uppe i valhalla.

Just den aspekten av nordiska mytologin, är lite det jag finner så tilltalande.. Att man ska sträva efter att bli transporterad av Valkyrierna till Valhalla för att man förtjänar VIP-inträde, för att man, som människa, varit till gudarnas belåtenhet; modig och dödsföraktande..
Citera
2017-12-09, 21:06
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Just den aspekten av nordiska mytologin, är lite det jag finner så tilltalande.. Att man ska sträva efter att bli transporterad av Valkyrierna till Valhalla för att man förtjänar VIP-inträde, för att man, som människa, varit till gudarnas belåtenhet; modig och dödsföraktande..

Vänd dig till armén, hemvärnet eller polisen om du vill beaka den saken. Framförallt polis är lätt att bli och om viljan finns hos dig kan du nog hamna vid fronten i förorten utan problem.

Det finns också utländska förband som tar emot svenskar. T.ex. Franskafrämlingslegionen men även amerikanska armén kan acceptera utländska rekryter.

Det finns också bolag som blackwater (vet inget om deras rekrytering dock).

Ut i livet och hoppas på en plats i Odens sal min gosse. Lycka till och ut och upptäck din asaandlighet i stridens hetta.
Citera
2017-12-09, 21:18
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Vänd dig till armén, hemvärnet eller polisen om du vill beaka den saken. Framförallt polis är lätt att bli och om viljan finns hos dig kan du nog hamna vid fronten i förorten utan problem.

Det finns också utländska förband som tar emot svenskar. T.ex. Franskafrämlingslegionen men även amerikanska armén kan acceptera utländska rekryter.

Det finns också bolag som blackwater (vet inget om deras rekrytering dock).

Ut i livet och hoppas på en plats i Odens sal min gosse. Lycka till och ut och upptäck din asaandlighet i stridens hetta.

Jo, det är sant.. Jag har inte anammat denna centrala bit inom asatron.. Jag var mer våghalsig som ung(men det är väl rätt vanligt att man blir försiktigare när man blir äldre?)..

Jag tror ändå Oden är med mig och ser till mig med hans korp-ögon.. Men jag har andra planer än att bli rekryt i nått militär-förband. Mina livsplaner innefattar en omfattande isolering och enslig ensamhet, i skogen, för det mesta.. Jag är inte ett dugg solidarisk av mig..
Citera
2017-12-09, 21:21
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Jo, det är sant.. Jag har inte anammat denna centrala bit inom asatron.. Jag var mer våghalsig som ung(men det är väl rätt vanligt att man blir försiktigare när man blir äldre?)..

Jag tror ändå Oden är med mig och ser till mig med hans korp-ögon.. Men jag har andra planer än att bli rekryt i nått militär-förband. Mina livsplaner innefattar en omfattande isolering och enslig ensamhet, i skogen, för det mesta.. Jag är inte ett dugg solidarisk av mig..

Det är tyvärr Hels rike som väntar och inte Valhalla i så fall.
Citera
2017-12-09, 21:37
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Det är tyvärr Hels rike som väntar och inte Valhalla i så fall.

Seems that way..

Men, om jag skulle klättra upp på podiet och göra slut på Stefan Löfven med ett bredsvärd, för att i nästa ögonblick bli 'gunned down' av säkerhetsvakterna.. Då skulle kanske Valkyrierna komma för att hämta mig..?

Fyll gärna på med ideer för hur jag kan ta mig till Valhalla..
Citera
2017-12-09, 21:38
Medlem
Citat:
Mina livsplaner innefattar en omfattande isolering och enslig ensamhet, i skogen, för det mesta.. Jag är inte ett dugg solidarisk av mig..

Då kan det vara av intresse att besöka sajten Hermitary :

http://www.hermitary.com/
Citera
2017-12-09, 21:43
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Då kan det vara av intresse att besöka sajten Hermitary :

http://www.hermitary.com/

Very nice..

Det längsta jag varit ensam i skogen är tre veckor.. Underbart..
Citera
  • 1
  • 2