Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-09, 19:16
  #133
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebbe1666
Ägare som inser att ingen vill köpa Bitcoin för dyrt.
De större investerarna har redan sålt av och nu är det alla som köpte vid $19,000 som får ta smällen.

Naturlig korrektion efter 50% upp på 24h.

Ser du längre ån 2 dagar tillbaka är den i stark växt.
Så här har kurvan gått hela vägen, upp ned upp ned.
Många väntar på nedturen för som en klocka kommer sedan uppturen, går den tillräckligt mycket ned är det en stor mängd som bara väntar på att köpa till bra pris.

Imorgon lanseras futures och handelsvolymen går rakt upp- där följer priset mes
Citera
2017-12-09, 19:27
  #134
Medlem
kebbe1666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Många väntar på nedturen för som en klocka kommer sedan uppturen, går den tillräckligt mycket ned är det en stor mängd som bara väntar på att köpa till bra pris.
Det är också väldigt många som köper när kurvan är på, eller håller på att nå, toppen.
Det är dem som säljer i panik just nu.

Det var inte längesen som priset föll med ~37% på några dagar.
Jag hade inte blivit förvånad om priset fortsätter att falla.
Citera
2017-12-09, 19:40
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsgryta
Eller hur! Mega TROLL, haha.

Dålig trollare som inte läst på ordentligt, ett amatör troll, antagligen ett ganska ungt troll i början på sin troll karriär.

Punkt nr 3 knasade dig direkt! Om du skriver på de hemskickade papperna dessutom så med lite tur inom 3-5 dagar minst.

Amatör troll!


Jag ansökte för 2 veckor sedan så jag förstår inte hur din primitiva valnöt till hjärna tänker riktigt
Citera
2017-12-09, 19:55
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Rasslar på neråt nu. Är det panik i leden eller vad är det som påverkar ens priset?

Rätt normalt. Priset brukar gå upp / ner typ 10-20% på någon till några dagar. Om man däremot backar och kollar historiskt så brukar priset snitta en ökning på 20-100% / månad. Så lugn i båten.

Efter stora ökningar kommer nästan alltid en korrektion (värder fjädrar tillbax till lite mer sansade nivåer), men tror inte det går mycket lägre än runt 13k. Vi får se, kom ihåg att priset var 7 för bara en månad sedan. Men jag är helt säker på att priset både återhämtar sig och ökar inom en rätt kort period.

Vill man tjäna bäst på btc är mitt råd att inte kolla alla kursändringar hela tiden (lätt att få panik då) utan låsa in sina btc, leva livet ett halvår/år och sedan återkomma och casha in. För det har helt säkert stigit då.
Citera
2017-12-09, 20:06
  #137
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebbe1666
Det är också väldigt många som köper när kurvan är på, eller håller på att nå, toppen.
Det är dem som säljer i panik just nu.

Det var inte längesen som priset föll med ~37% på några dagar.
Jag hade inte blivit förvånad om priset fortsätter att falla.

Inte jag heller - men mest troligt är att allt tapp tas igen med råge iallafall under större delen av 2018
Citera
2017-12-09, 20:13
  #138
Medlem
kebbe1666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Inte jag heller - men mest troligt är att allt tapp tas igen med råge iallafall under större delen av 2018
Är inte så säker på det.

Folk måste tycka att det är värt att investera flera hundratusen i Bitcoin för att priset ska stiga.
Priset stiger för att någon annan är villig att köpa till ett högre pris.
Citera
2017-12-09, 20:58
  #139
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebbe1666
Är inte så säker på det.

Folk måste tycka att det är värt att investera flera hundratusen i Bitcoin för att priset ska stiga.
Priset stiger för att någon annan är villig att köpa till ett högre pris.

Ja men tänk lite längre - varför tycker folk det är värt att köpa till ett högre pris?
Och hur länge kom den anledning att gälla?

Du behöver inte köpa för hundratals tusen. Jag köpte för 39.000 nu efter toppen till ett pris på 16k dollar.
Den har jag i dagarna tappat en tio procent på - men om 14 dagar räknar jag med närmare 20% åt andraa hållet
Citera
2017-12-09, 21:26
  #140
Medlem
kebbe1666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Ja men tänk lite längre - varför tycker folk det är värt att köpa till ett högre pris?
Och hur länge kom den anledning att gälla?

Du behöver inte köpa för hundratals tusen. Jag köpte för 39.000 nu efter toppen till ett pris på 16k dollar.
Den har jag i dagarna tappat en tio procent på - men om 14 dagar räknar jag med närmare 20% åt andraa hållet

De flesta som köper just nu har inte en aning om vad Bitcoin egentligen är och ser det istället som en investering.
Du måste investera mycket mer pengar nu jämfört med förr för att tjäna på det.

Exempel 1:
Du köper Bitcoin för $5000 när kursen var $1000/BTC --> du har nu 5.0 BTC.
Priset stiger till $7500 (+650%) --> dina 5.0 Bitcoins är värda $37500.

Exempel 2:
Du köper Bitcoin för $5000 idag och kursen är $14500/BTC --> du har nu ~0.345 BTC.
Priset måste öka med 650% till ungefär $108750/BTC för att dina Bitcoins ska bli värda $37500.

Det är många som känner att det inte längre är lönt att investera i Bitcoin på grund av detta.
Jag menar att de som inte köpte Bitcoins innan augusti i år har redan missat raketen.
Det är otroligt dumt att göra som TS och investera pengar som man inte har råd med att förlora på grund av FoMO.
__________________
Senast redigerad av kebbe1666 2017-12-09 kl. 21:39.
Citera
2017-12-10, 02:08
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebbe1666
Exempel 2:
Du köper Bitcoin för $5000 idag och kursen är $14500/BTC --> du har nu ~0.345 BTC.
Priset måste öka med 650% till ungefär $108750/BTC för att dina Bitcoins ska bli värda $37500.

Det är många som känner att det inte längre är lönt att investera i Bitcoin på grund av detta.
Jag menar att de som inte köpte Bitcoins innan augusti i år har redan missat raketen

Problemet är att ingen vet var taket är. Vissa förutspår $500k-1M i slutpris. Realistiskt? Det säger jag inget om. Men OM det skulle stämma är det ca 500k/14k = 3600 procents prisökning eller mer kvar att åka med på.

Tror man att det är rimligt är det också rimligt att satsa nu.
Citera
2017-12-10, 06:17
  #142
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebbe1666
Ägare som inser att ingen vill köpa Bitcoin för dyrt.
De större investerarna har redan sålt av och nu är det alla som köpte vid $19,000 som får ta smällen.

Autsh,har den varit uppe i 19k? När då ungefär? Har nyligen börjat följa spektaklet vid sidlinjen,tänker inte investera ngt dock.
Citera
2017-12-10, 09:29
  #143
Medlem
Undra om TS börjar bli bajsnödig nu?
Citera
2017-12-10, 11:10
  #144
Medlem
kebbe1666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drood
Problemet är att ingen vet var taket är. Vissa förutspår $500k-1M i slutpris. Realistiskt? Det säger jag inget om. Men OM det skulle stämma är det ca 500k/14k = 3600 procents prisökning eller mer kvar att åka med på.

Tror man att det är rimligt är det också rimligt att satsa nu.
Min åsikt är att Bitcoin inte kommer stiga mycket högre än $15000 styck.
Majoriteten av de som äger Bitcoin just nu vet inte vad det är för något.
Och när folk inser att ingen längre vill köpa Bitcoin för >$15000 så spricker bubblan.

Visst, jag kan ha fel.
Men om man är insatt i tekniken bakom Bitcoin och vet vad det egentligen är så inser man snabbt att hypen börjar avta.
Bitcoin har bara stigit såhär de senaste 6 månaderna för att investerare marknadsför valutan och lyckas på så sätt manipulera folk till att köpa för en chans till snabba pengar.

Jag tvivlar på att TS och många andra i samma sits egentligen vet vad Bitcoin är.
De har läst något foruminlägg eller sett någon annons om hur priset ökar och därav drabbas de av FoMO.

Är man girig så är det väldigt lätt hänt att man lägger mycket mer pengar än vad man har råd med att förlora på något för att man själv tror att det finns en stor chans om framgång, precis som en spelberoende tänker.
Man lurar sig själv att priset kommer fortsätta stiga eller följa samma mönster som innan. Läs på om Hot-hand fallacy.
__________________
Senast redigerad av kebbe1666 2017-12-10 kl. 11:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback