• 37 876 online
  • 1 139 770 medlemmar
  • 59 043 245 inlägg
  • 1
  • 2
2017-12-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Det kan vara så.
https://www.resume.se/nyheter/artikl...ampaignId=8883

"Hög mediechef anklagas för sexuella trakasserier
En hög mediechef som i veckan fick lämna sitt jobb anklagas för trakasserier och övergrepp av flera kvinnor som DN talat med" https://www.dn.se/kultur-noje/hog-me...-trakasserier/
"DN har varit i kontakt med sex kvinnor som vittnar om att han under flera decennier trakasserat kvinnor sexuellt, ofta i sin roll som högt uppsatt chef. Anklagelserna varierar och sträcker sig från sexuella anspelningar till rena våldtäkter. Två av kvinnorna säger att de våldtagits av honom, under åren 2006 och 2015.

Den senaste händelsen ska ha skett i februari 2015 och polisanmäldes tio dagar efter den påstådda våldtäkten. Mediechefen var då kommunikationschef i ett politiskt parti på regional nivå. Kvinnan som anklagar honom säger att de träffades på dejtingappen Tinder och att han våldtog henne i sin lägenhet den andra gången som de träffades. Enligt kvinnan väntade hon med att anmäla eftersom hon själv gått med på att sova över hos mediechefen, men under överenskommelsen att de inte skulle ha sex.

– Men från stunden vi lade oss ned var det över, det fanns inget jag kunde säga eller göra.

Enligt henne tvingade han sig på henne så snart de lade sig i sängen, trots att hon protesterade.

– Han var skrämmande och jag minns att jag blev förvånad över hur stark han var ovanpå mig. Jag sa nej, och kämpade emot. Han hade handen runt min hals och han sa: lyssna, jag lägger mig inte med dig utan att få vad jag vill.

Mediechefen har hela tiden nekat till kvinnans anklagelser, och polisens förundersökning lades ned av åklagaren efter en månad eftersom det saknades bevis. Kvinnan hade begärt att flera personer skulle förhöras eftersom de kunde vittna om att hon träffat mediechefen och hur hon upplevde mötet, men så blev det inte.

Den andra kvinnan som anklagar mediechefen för våldtäkt har även hon arbetat med honom tidigare. För att skydda hennes identitet har DN lovat att vara sparsam med detaljerna.

– Vi jobbade tillsammans ett tag efter. Jag skäms för att jag inte sa något eller gjorde något, men jag hade inte en tanke på att anmäla, jag trodde inte jag skulle kunna jobba kvar om jag gjorde det, säger kvinnan som även säger att hon känner till andra som drabbats av honom.

En tredje kvinna berättar för DN att hon tycker mediechefen är farlig och otäck, men att hon alltid varit rädd för att prata om det han utsatte henne för ”eftersom han har märkliga kontakter”.

– Jag vill tydliggöra att han aldrig våldtog mig, men var hemma hos oss på efterfest och sexuellt antastade mig. Han var hög som ett hus på kola, dryg och otrevlig. jag gick och lade mig och stängde min sovrumsdörr och sa godnatt. Jag vaknade senare av att han gått in i mitt sovrum där jag låg och sov och stod över mig på knä i min egen säng och runkade över mig. När jag försökte ta mig loss tryckte han ner mig i sängen och jag lyckades till slut ta mig loss och sprang ut. Han lämnade vår lägenhet och jag har aldrig sett honom igen, säger kvinnan till DN.

Andra kvinnor berättar att de trakasserats av honom när han var chef på ett annat medieföretag. En kvinna säger att han trakasserade henne när hon var vikarie under tidigt 2000-tal, och att han flera gånger försökte övertala henne att gå hem med honom eller att dela hotellrum med honom när hon var ute på jobb. Enligt henne fanns det ingen ömsesidig flört eller annat som kunde ursäkta hans agerande.

– Det var ett stalkerbeteende. Han ringde mig när jag var med mina vänner och ifrågasatte varför jag inte var med honom, säger kvinnan.

– Sedan fick jag höra av en annan person i ledande ställning på medieföretaget att han hade slagit vad om att få mig i säng. Då var jag vikarie.

Mediechefens advokat Thomas Olsson berättar att en anmälan till Justitiekanslern kommer att lämnas in inom kort, eftersom myndigheten handlägger tryckfrihets- och yttrandefrihetsärenden.

– Som jag förstår det handlar det här om uppgifter som har lämnats av personer på någon sluten grupp på internet och det som upprör, och gör att min klient tar illa vid sig, är att det är en etablerad medieinstitution som Resumé som väljer att sprida vidare den här typen av grundlösa rykten utan att kontrollera uppgifterna, säger han.

Hur bemöter han anklagelserna om sexuella övergrepp och trakasserier?

– Det som min klient har uppgivit för mig är att han avser att lämna in en anmälan mot tidskriften Resumé för förtal och brott mot yttrandefrihetsgrundlagen.

På vilka grunder?
– Med hänvisning till de påståenden som finns i den här artikeln och det faktum att min klient bestämt gör gällande att de anklagelserna är grundlösa och falska.

Har han uppgett för dig om varför han slutade som mediechef?

– Han har lämnat samma förklaring till mig som har framgått i medierapporteringen, att han vill gå vidare och göra andra saker, säger Thomas Olsson och uppger att det inte pågår någon juridisk process mot personerna som anklagar mediechefen.

DN har försökt nå mediechefen utan resultat.
Citera
2017-12-08, 20:52
Medlem
Vad är det för strukturer som gör att vänstermän och feministmän är så gravt överrepresenterade vad gäller våldtäkter?
Vad är det för normer som gör att vänstern våldtar och sextrakasserar kvinnor!
Alla med vänsteråsikter är potentiella våldtäktsmän. Alla med vänsteråsikter har ansvar för alla sexuella trakasserier och våldtäkter som sker!
När ska vänstern ta sitt ansvar!
Citera
2017-12-08, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TBESD
Vad är det för strukturer som gör att vänstermän och feministmän är så gravt överrepresenterade vad gäller våldtäkter?
Alla med vänsteråsikter är potentiella våldtäktsmän. Alla med vänsteråsikter har ansvar för alla sexuella trakasserier och våldtäkter som sker!
Osäker på om vänsterpatrasket är överrepressenterade, utan att de skyddas bättre. Än M eller SD-politiker bränns dagen efter han har varit "otrevlig" mot en tjej, eller visat snoppen under en privatfest, medan en V/MP/S-politiker eller journalist njuter ett skydd av MSM-journalistkåren som ingen annan gör.
Med #Metoo sprack skyddet för många.
Kolla gärna FB-bruker Provokatörs inlägg om hur atributter kan räknas ihop om en offentlig person är "skyddsobjekt" eller ej.
(FB) Ny mediaundersökning - Faktorerna som skyddar 'SR-kvinnan' & 'komikern' identifierade
Citera
2017-12-08, 21:09
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:

Byt ut vänster mot höger...eller ickesvenskar. Du kan nog byta ut det mot rätt mycket och oavsett det kommer du ha fel. Tänk om det vore så enkelt. Vi kanske kan märka dem så att alla vet var de är och då skulle det vara rätt enkelt för kvinnor att undvika dem och procenten uppklarade brott skulle öka markant. Win-win för alla.
Citera
2017-12-08, 21:15
Medlem
happilappis avatar
Citat:

För att det är enklare att finna offer om man utser sig för feminist. Feminister vill bara ha makt, man som kvinna.
Citera
2017-12-08, 21:35
Medlem
Citat:

Erfors är inte mer vänster än att han arbetat åt Moderaterna som bl.a. mediestrateg.
Citera
2017-12-09, 07:01
Medlem
pratkarls avatar
Citat:
Brist på hyfs/uppfostran.
Vissa saker gör man inte.
Salongsvänstern anser nog att hyfs, respekt och anständigt beteende är borgerlig dekadens, möjligen borgerligt snobberi. Kanske de anser sig stå över regler för att de är så "rättskaffens och goda".
Citera
2017-12-09, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Vad är det som inte stämmer med bröderna Erfors? Något måste det vara. Hade en kortare e-postdiskussion med d ä – han som sparkades från Expressen för rasistattack – för några år sedan angående dennes ihärdighet i att fortsatt hög migration var bra för Sverige samtidigt som han bemötte motsatt åsikt för, just det, främlingsfientlighet.
Vad har Erfors d y gjort för att han måste gå för dagen? Visserligen har Metro gått från extraordinär till extrem globalisttidning på sista halvåret, men det är nog knappast detta Erfors d y tagit hatten och gått för.

Hur mycket pengar har han skänkt till tiggande rumäner eller hur många har han hjälpt med tak över huvud och mat för dagen?

Med det är alltid med kommunister och patrask. Det är alltid någon annans fel att man är kriminell och får sina jobb på annat än meriter. Kanske anledningen att han lämnade var för att han kladdat på någon.
Citera
2017-12-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pratkarl
Brist på hyfs/uppfostran.
Vissa saker gör man inte.
Salongsvänstern anser nog att hyfs, respekt och anständigt beteende är borgerlig dekadens, möjligen borgerligt snobberi. Kanske de anser sig stå över regler för att de är så "rättskaffens och goda".

En "god" våldtäkt?!

Ja vänstern är ju kända för "ändamålet helgar medlen" samt "det är okej när vi gör det".

Ja så kan det nog vara. Vänstern våldtar inte bara kvinnan. Det är en maktdemonstration mot allt vad borgerligheten står för, hyfs, respekt, anständighet, logik. Avskys av vänstern!

De våldtar borgarna! De anser sig göra en god gärning. Därför Virtanen och Cantwell blev höjda till skyarna av sina egna fast alla under lång tid visste att de våldtog och sextrakasserade.

Den "goda" vänstervåldtäkten!
Citera
  • 1
  • 2