2017-12-08, 22:17
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Skulle du ta en artikel om ett botemedel mot HIV seriöst om den inte var peer reviewed? För den där artikeln är skriven av typ master-studenter och har inte gått igenom peer review, de försökte säkerligen men lyckades inte pga någonting är fel. Sen så är inte datan öppen för alla att se utan bakom lykta dörrar - fishy?

Sen så finns det tusen anledningar till varför det blev som det blev. Det fanns ca 15 ggr fler män än kvinnor i studien, sitter 15-åringar hemma och kodar? Isåfall är det inte konstigt att proffensionella kvinnor som jobbar med kod varje dag är mycket bättre.

Det finns många tävlingar inom kodning, är det någon som är vunnen av en kvinna? Kanske enklare att titta där.

Jag fattar inte, vad har 15ggr fler män att göra med om 15 åringar sitter hemma och kodar?
Citera
2017-12-08, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Åh, du kör den klassiska argumentum ad verecundiam?
Nämn gärna några av dessa samtida experter, så jag får kolla upp om de vet vad de talar om.
För du säger faktiskt "experter" i plural.

Vet du hur en relevant jämförelse annars skulle kunna se ut?
Nej, inte som i mello, där de påstår sig tävla i musik med poäng från folket och "experter".
Brukar experterna ha rätt?
Inte?

Anhängare av MGTOW? Jag är en aktivist för dem som trots överväldigande motstånd vågar tänka själv och står för sina åsikter. Och som kan försvara dem utan att fega ur och pudla.
Jag stödjer dig också, om du har egna originella tankar som du kan tala för.

MGTOW är en lösning i ett läge där inget annat duger åt den svenska kvinnan.
Det är inte de unga männens fel att kvinnorna hatar dem och använder varje plattform till att föra fram sitt hat.

Unga män har två alternativ till och mellan 1000 och 1500 tar den vägen ut varje år enbart i Sverige.

Ingen pratar om dem.
Min åsikt är att det är bättre att gå sin egen väg. Finna sin inre frid. Priset för att dejta svenska kvinnor är för högt och otacksamt, för att inte tala om hur bräckligt det är.

Säg till någon att de kan få allt. Varför nöja sig med en vanlig medioker kille med en massa fel och brister?

När man själv är så fantastisk?
Som du?

Självklart kommer jag inte bry mig om att leta reda på dom samtida kritikerna när du i samma mening säger att experter inte brukar ha rätt. Som du vanligtvis gör, du säger något som bevisas fel och så viftar du det åt sidan och säger "Men det HÄR då, va va?".

Så du har anammat MGTOW men det gäller bara svenska kvinnor? Eller nordiska kanske? Västerländska? Vad för kvinnor dejtar du då? Vilken del av världen?
Citera
2017-12-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tänkte läsa igenom innan jag började fundera på ett svar men hann bara till punkt två och insåg att det är fullständigt meningslöst.
The computer algorithm?

Facepalm... Jag orkar inte.
Du får hitta ett diplom till på nätet där det står årets dumstrut och printa ut den också.
Jag är säker på att din samling kommer bli helt fantastisk innan vi är klara.

Kolla upp den får du se vad jag menar.

Det är Ada Lovelace jag pratar om och det ska givetvis vara the first computer algoritm. Men jag är glad att du hittade ett slarvfel så snabbt så du slapp förhålla dig till ännu ett krossade slag mot din världsbild. Det var väl skönt?
Citera
2017-12-08, 22:26
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Som vi alla vet går Sverige väldigt bra sen många år tillbaka.

Dels för att svenskar är innovativa, arbetsamma människor, dels för att vi dodgade att välja sida i andra världskriget. Säkert många fler anledningar.

Hur blir det med radikalfeminister och genusvetare etc när det hela går söderut?

Om man har rest utanför Sveriges gränser så vet vi alla att det är en dog eat dog world vi lever i, survival of the fittest. Det syns möjligtvis ej i Sveriges samhälle idag, men visst är det ändå så.

Hur kommer det gå för dessa människor? Hela deras världsbild och personlighet är förankrad i nån sorts form av feministiskt genusutopia baserat på känslor. Det syns väldigt tydligt på flashback, då feminister blir motbevisade fem miljarder gånger i varje tråd men har minne som en guldfisk och låtsas inte ha lärt sig något, eller faktiskt inte lärt sig något. Ja jag vet inte.

Men hur kommer det gå för dessa människor när de möts av den hårda råa verkligheten?

När de virtue-signalerar och ingen längre lyssnar. När de inser att hela deras personlighet identifierad med världsfrånvarande propaganda?

Kommer de kunna vända kappan efter vinden och anpassa sig direkt?

Har dom hjärntvättat sig själva för mycket för att kunna möta verkligheten?

Kommer de bli tvungna att ta bort alla sina sociala medier för att folk skall glömma av vilka dom varit så de faktiskt kan accepteras i samhället?

Hur det brukar gå för naturvidriga avgudadyrkare har historien många exempel på så det här lär lösa sig när pendeln står åt andra hållet.
Naturlagarna är inget du skämtar med.
Citera
2017-12-08, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Han har en utländsk fru eller något. Så ingen ren mgtow. Bara en barnslig man som svenska frun tröttnade på och lämnade skulle jag tro.

Menar du en köpefru? Sorgligt att veta att ens fru bara gifte sig för pengarna. Skulle inte förvåna mig om han vägrar gifta sig med henne för att han vet att hon skulle skilja sig om hon fick permanent uppehållstillstånd. Det verkar ju inte ha funkat för honom ens, han är liksom bittrast på flashback.
Citera
2017-12-08, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Ja med tanke på att 99 procent av oss mellan 25-50 jobbar heltid och oftast äger vårt boende, samt har en del cash på banken (om man nu inte redbullat och rökt bort dom) så tror jag att vi skulle stå oss rätt så pretty bra mot en liten svettig analfabet från mellanöstern..

vad tror du?

Ja för ditt jobb, ditt hus och dina pengar kan ju ingen ta ifrån dig.

Jag tror du vet att det som menas är den faktiska verkligheten där du bara har din hjärnas förmåga att överleva.
Citera
2017-12-08, 23:08
Medlem
pollenpers avatar
Ta och bevisa för mig att män använder logik och fakta när de väljer en ny bil.
Citera
2017-12-08, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Ja för ditt jobb, ditt hus och dina pengar kan ju ingen ta ifrån dig.

Jag tror du vet att det som menas är den faktiska verkligheten där du bara har din hjärnas förmåga att överleva.

Mmm. Jag håller med dig (förutom din sista mening som känns rätt så extremt drogrelaterad och superflummig)

Äganderätten är annars allt!
Senast redigerad av allwaysmisbehavin 2017-12-08 kl. 23:23.
Citera
2017-12-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Nej, för djävulen. Logik och känslor är varandras motpoler. Observera att jag inte lägger någon värdering i begreppen utan bara konstaterar att de är vitt skiljda från varandra.

Här lite länkar till dig kring hur man idag anser att logik och känslor samverkar...

(finns böcker i ämnet också)

https://www.dagensanalys.se/2015/06/for-att-tanka-rationellt-maste-du-vara-emotione
https://www.motivation.se/innehall/kloka-beslut-kraver-bade-fornuft-och-kansla/
http://illvet.se/manniskan/kanslorna-ar-logiska

Det är inte två helt skilda saker i våra hjärnor, det är två skilda saker i hur vi människor har valt att betrakta dessa två fenomen och vi valt att de senaste hundra åren värdera dem.
Men det är inte det viktiga eller korrekta.

Citat:
Läs din text noggrant en gång till. ”Problem-solving and decision-making” syftar på frontalloben som helhet. De delar som är större hos kvinnor avser dock den ventrikala delen som hanterar social kognition. Vilket framgår mycket tydligare i studien jag länkade till. Du kan ta vilken neurobiologisk studie du vill men det är så det ser ut.

nej din nöt....läs fetningen....är du helt obegåvad språkligt?
(Trust me jag är kvinna jag är överlägsen dig språkligt bara tugga i dig att du läser fel.
)
"The study found that parts of the frontal lobe, responsible for problem-solving and decision-making, AND the limbic cortex, responsible for regulating emotions, were larger in women[source: Hoag]."

den första satsen gäller för båda efterföljande efter som du har ett AND emellan....
get it?

Citat:
Jag visade genom neurobiologiska rön att män får högre score i matematik vilket mäter logisk förmåga.

ja men matte är ju inte ALL logisk förmåga...
hur många ggr måste jag upprepa detta?

är som att försöka ta reda på vilken roll blod har i djur, notera att blod existerar i kaniner och därefter konstatera att kaniner är de mest "blödiga"
exakt samma dumma nivå...

högre score i matematik mäter inte logik, det kan förklaras av en rad andra saker...ex. träning, vana, kunskap etc. "Score" i logik mäter logik.

Logik används i en massa saker. Språkbehandling ex.

Citat:
Men ditt feministcyklop. Har du tappat den lilla läsförståelsen du hade? Nedan betyder alltså att amygdalan inte är signifikant större HOS NÅGON AV KÖNEN. Get it.

”not significantly larger in either sex.”

Men ditt antifeminist fån....
significaly slå upp det...tack..så kanske du lär dig ett nytt ord.

Citat:
Men nu är det ju så här , lilla stumpan, att vi talade om åkommor som specifikt är kopplade till känslolivet. Neurotiska åkommor alltså. Psykopati är en personlighetsstörning.

¨Men lille gubben försöker du hävda att psykopati inte har något med känslolivet att göra?
få se nu...vi slår upp psykopati åt lille gubben...
"generell beteckning på en störd personlighet ifråga om känsloliv"

wikipedia...

Citat:
Män har absolut en starkare sexualdrift generellt. Vilket evolutionsbiologiskt är väldigt enkelt att förklara. Män ska kunna klara av att befrukta så många kvinnor som möjligt medan en kvinna bara kan bli befruktad 1 gång på 9 månader och kanske max 20 ggr under sitt liv.

Men det är skillnaderna som är intressanta. Det är alltid dessa som till stor del förklarar varför vi beter oss och tänker olika. Det gäller inte bara mellan könen. Brukar du resonera likadant i andra sammanhang? ”Fy fan vad lik schimpansen jag är, den där procenten som skiljer i genomet kan jag bortse ifrån”.

Betänk förresten hur du som kvinna argumenterat ”all over the place...”kvinnor har bättre logisk förmåga”, ”du har inte bevisat att män har bättre logisk förmåga”, ”känslor och logik hör ihop”. Ja jävlar om inte du alldeles själv bevisat hur rätt jag har.

Jag har inte skrivit någonstans att kvinnor har bättre logisk förmåga, och det tror jag inte heller.
jag har motsagt din enfaldiga upprepande av gammalt mögligt ovetenskapligt känslodynga kring kvinnors sämre logik, med argument, länkade bevis, och fakta som motsäger det du påstår.

Logik är alldeles för viktig egenskap för människan att evolutionen skulle göra den egenskapen sämre hos halva mänskligheten, vad skulle vi vinna evolutionärt på det?
Du kan ju börja redan där.

Betänk själv hur upp åt väggarna du själv bevisligen resonerar i många frågor...inte speciellt bright, om du frågar mig.
Du ska vara tacksam att jag inte beskyller alla män för bristande logik, förnuft och okunskap
baserat på alla idioter, inkl dig, på detta forum.
Senast redigerad av Merapi 2017-12-08 kl. 23:36.
Citera
2017-12-08, 23:30
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Det här är några av dom faktiska uppfinningar kvinnor stått för: Injektionsspruta, The computer Algorithm, Några av dom viktigaste framstegen i telekommunikation, Spread Spectrum Communication Technology, CCTV, centralvärme med gas, kevlar, COBOL, stamcellsisolering, compiler, vaquumförpackning.

Jag kollade ett par av uppfinningarna på din något förvirrade lista , du hade inte många rätt direkt....

Kevlar var det ju Stephanie Kwolek och Herbert Blades som tog fram för Dupont
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kevlar

Injektionssprutan uppfanns av Alexander Wood , en skotsk läkare
http://varldenshistoria.se/samhalle/vardagsliv/narkotika-under-7000-ar

COBOL togs fram av CODASYL , på uppdrag av USA:s försvarsdepartement .
Bob Bemer och Charles Backman hade stor påverkan i arbetet .
https://sv.wikipedia.org/wiki/COBOL
https://en.wikipedia.org/wiki/COMTRAN
https://en.wikipedia.org/wiki/CODASYL

Resten av din lista är för diffus för att bry sig om .
Kom gärna med länkar som bevisar att exempelvis centralvärme är ett kvinnligt påhitt.
Citera
2017-12-09, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Jag kollade ett par av uppfinningarna på din något förvirrade lista , du hade inte många rätt direkt....

Kevlar var det ju Stephanie Kwolek och Herbert Blades som tog fram för Dupont
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kevlar

Injektionssprutan uppfanns av Alexander Wood , en skotsk läkare
http://varldenshistoria.se/samhalle/vardagsliv/narkotika-under-7000-ar

COBOL togs fram av CODASYL , på uppdrag av USA:s försvarsdepartement .
Bob Bemer och Charles Backman hade stor påverkan i arbetet .
https://sv.wikipedia.org/wiki/COBOL
https://en.wikipedia.org/wiki/COMTRAN
https://en.wikipedia.org/wiki/CODASYL

Resten av din lista är för diffus för att bry sig om .
Kom gärna med länkar som bevisar att exempelvis centralvärme är ett kvinnligt påhitt.

Du hittade tre fel av tio och det var "inte många rätt"? Är inte Stephanie ett kvinnonamn?
Citera
2017-12-09, 03:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det är Ada Lovelace jag pratar om och det ska givetvis vara the first computer algoritm. Men jag är glad att du hittade ett slarvfel så snabbt så du slapp förhålla dig till ännu ett krossade slag mot din världsbild. Det var väl skönt?
Du kan väl ta ditt första svar och besvara ditt andra med det?
Ada Lovelace-argumentet har jag personligen redan bemött tre gånger.
Sammanfattar det med ett nej.
Vill du ha de långa svaren, leta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in