Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-08, 20:29
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Då du inte anger några källor går det inte att bedöma grunderna för din slutsats. Som jag upprepat påtalat finns mängder av bevis på gruppens antidemokratiska agerande och mobbarmentalitet. Medlemmarna är intellektuellt ohederliga och använder sig av traditionella härskartekniker, argumentationsfel och lögner.

Jag gillar det #jagärhär utåt säger sig stå för. Jag tycker däremot inte att det tillvägagångssätt som de i praktiken uppvisar är något som kommer att leda till ett bättre debattklimat o.s.v. D.v.s. att "de lever inte som de lär".


Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Inköpschefen har visat en arrogant hånfullhet som är symtomatisk för gruppen. Det är omöjligt att resonera med människor som beter sig som medlemmarna i #jagärhär. Gruppen provocerar fram en berättigad vrede hos folk. Sen gnäller gruppen över ”trollsvans”. Det är löjligt.

Här anser jag att du har fel. Hon hade i och för sig kunnat formulera sig mer diplomatiskt men i sak har hon ju rätt.

Såhär i efterhand hade dock det bästa nog varit om hon hade tagit kontakt med Katerina direkt och förmått henne att gå ut med en dementi eftersom Katerina de facto var fel ute redan från början och dessutom inte kontrollerade fakta. Katerina har ju tidigare visat prov på dåligt omdöme när det gäller sina uttalanden och det hade nog varit minst skadligt för samtliga att ta det den vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Totius
#Jagärhär uppför sig på ett vidrigt sätt, vilket givetvis provocerar människor. Det är förmodligen precis det som gruppen vill. Gruppen lever på ”hat” och där inget hat finns måste de provocera fram det. Det är vidrigt.

Det finns en falang inom #jagärhär som om det varit 1990-tal säkerligen varit militanta veganer som sprängt Scan-bilar, underblåst slagsmål och konflikter vid demonstrationer o.s.v. och när det gäller sådana individer och deras aktioner så håller jag med om att sådant är vidrigt.

Min uppfattning är dock att väldigt många som är med i #jagärhär inte är sådana och kanske inte heller förstår vad en del i gruppen sysselsätter sig med. Kruxet är att för att nå fram till dem tror jag att ni / deras meningsmotståndare måste hitta ett bättre tonläge för argumentationen för just nu känns det mest som sandlåda åt båda hållen och det vinner ingen på.
Citera
2017-12-08, 20:48
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Då du inte anger några källor går det inte att bedöma grunderna för din slutsats. Som jag upprepat påtalat finns mängder av bevis på gruppens antidemokratiska agerande och mobbarmentalitet. Medlemmarna är intellektuellt ohederliga och använder sig av traditionella härskartekniker, argumentationsfel och lögner.


Inköpschefen har visat en arrogant hånfullhet som är symtomatisk för gruppen. Det är omöjligt att resonera med människor som beter sig som medlemmarna i #jagärhär. Gruppen provocerar fram en berättigad vrede hos folk. Sen gnäller gruppen över ”trollsvans”. Det är löjligt.

#Jagärhär uppför sig på ett vidrigt sätt, vilket givetvis provocerar människor. Det är förmodligen precis det som gruppen vill. Gruppen lever på ”hat” och där inget hat finns måste de provocera fram det. Det är vidrigt.

Du inser alltså inte att en affär (Pocket shop) själva väljer vilka varor de vill sälja, kallas normalt för en affärsverksamhet med etiska värderingar.
Att gruppen "jagärhär" framkallar vrede hos de högerextrema är ju självklart, högerextrema gillar inte att bli ifrågasatta så deras arrogans får ju en kraftig törn, normalt folk bryr sig inte, eller ansluter sig till jagärhär:s åsikter om extremgrupperna till höger.
Citera
2017-12-08, 20:51
  #135
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Jag gillar det #jagärhär utåt säger sig stå för. Jag tycker däremot inte att det tillvägagångssätt som de i praktiken uppvisar är något som kommer att leda till ett bättre debattklimat o.s.v. D.v.s. att "de lever inte som de lär".
Problemet är att gruppens ledningsskikt uppenbart ingår i, eller utgör, den ”militanta falangen”. Många gräsrötter i gruppen förstår uppenbarligen inte det utan tror på gruppens falska marknadsföring.

Jag försvarar inte ”trollsvansen”. Jag konstaterar bara att #jagärhär agerar på ett sätt som är synnerligen provocerande. Då får man räkna med mothugg. Prova att gå ut på krogen och bete dig arrogant och kaxigt så får du se vad som händer.

Det går INTE att diskutera med PK eftersom de INTE VILL diskutera. HUR det problemet ska lösas vet jag inte. Men det är ett mycket stort problem som måste lösas. Nu agerar #jagärhär som en åsiktspolis som uppenbart försöker motverka en saklig diskurs.

Det skulle behövas en helt ny grupp MEN som är öppen och som har full transparens och en tydlig och dokumenterad verksamhetsplan.
Citera
2017-12-08, 21:07
  #136
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gouaold
Du inser alltså inte att en affär (Pocket shop) själva väljer vilka varor de vill sälja, kallas normalt för en affärsverksamhet med etiska värderingar.
Att gruppen "jagärhär" framkallar vrede hos de högerextrema är ju självklart, högerextrema gillar inte att bli ifrågasatta så deras arrogans får ju en kraftig törn, normalt folk bryr sig inte, eller ansluter sig till jagärhär:s åsikter om extremgrupperna till höger.
Jag tror att du INTE har läst det jag skrivit utan drar till med ett ”standardsvar”. Jag känner väl igen upplägget: ”Du inser alltså inte att [sätt in valfri fråga]?

Givetvis väljer affärer själva vilka varor de vill sälja. Problemet är, vilket upprepats femtielva gånger, OM affären börjar tillämpa en självcensur utifrån vad som betraktas som politiskt korrekt i vissa kretsar. Det är ett etiskt och moraliskt problem som behöver diskuteras.

Jag vet inte hur många gånger jag bett dig definiera ”högerextrema” och VILKA som är ”högerextrema” men du svarar inte. Jag kan inte bemöta det du påstår så länge du INTE talar om VAD du menar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback