• 32 458 online
  • 1 139 609 medlemmar
  • 59 033 064 inlägg
2017-12-05, 16:56
Medlem
Hej! driver ett sidoprojekt som heter netflixguiden.se där man enklare kan sortera ut de bästa filmerna på Netflix. Ni som gillar film, har ni någon feedback, vad saknas? Skulle jättegärna höra era åsikter.
Citera
2017-12-05, 17:52
Medlem
P0Kers avatar
Varför inte lägga till en "Sök på skådespelare" så kan man se alla filmer som finns tillgängliga i imdb betyg på det, Netflixs sådan funktion är ganska dålig då den också ger dig filmer som är likt med den skådespelaren men inte innehåller skådespelaren per sig.

Och varför inte en sökfunktion med "filmer som liknar", då Netflix inte heller har den bästa visningsvalet för det enligt mig.
Citera
2017-12-05, 19:17
Medlem
Masscentrums avatar
Jag brukar gå in på flixfilmer och se när filmer släpps. Din hemsida är faktiskt mycket finare.

Edit: du har dock missat många filmer som har släpps dom senaste dagarna.
Citera
2017-12-05, 21:24
Medlem
LadyGanjas avatar
Fin sida men du borde kika lite på säkerheten.
Finns en del sårbarheter typ din sök funktion.
Citera
2017-12-07, 01:04
Moderator
Neksnors avatar
Film: listor och rekommendationer --> Egna projekt
/Moderator
Citera
2017-12-07, 11:23
Moderator
Protons avatar
Den är inte speciellt cross-browsersäker, den är mer eller mindre oanvändbar i IE11 till exempel.
Citera
2017-12-07, 12:14
Medlem
winINCs avatar
Märkte samma saker som Proton och LadyGanja, de sakerna bör fixas omgående.

Saker jag stör mig på själv är, till exempel "snabbtipset" som täcker halva skärmen, varför skulle jag vilja ha upp något som täcker så stor del av skärmen som har en extremt liten chans att vara relevant? En sådan funktion kan bara fungera om du har mer information om användaren och dess preferenser. Man kan dra paralleller till Google ads, skulle det vara en bra idé om de bara slängde upp helt slumpmässiga tips på saker? Absolut inte. IMO, gör om funktionen så att den inte tar upp så stor del av skärmen eller gör den relevant på något sätt, helst båda delar.

Logotypen är väldigt "meh..", varför en grunge logo till en filmguide-site?

Och som tidigare postare sagt så bör man kunna söka på namnen för regissör eller skådespelare och få upp alla deras filmer. Också värt att lägga till vem som skrivit filmen kanske?
Citera
2017-12-07, 15:15
Medlem
Tack! Nu har jag onekligen fått lite att fundera på hehe...

Logotypen är ju typsnittet från 28 dagar senare!!! Jaja, ska kolla om det går att fixa något mindre grunge:igt.

Det här med IE 11 och sökrutan var en bra grej. Det kommer direkt upp på todon.

Keep it coming...
Citera
2017-12-07, 18:10
Medlem
Heckmanns avatar
Jättekul initiativ! Visste inte ens om att jag hade ett behöv utav en sån här sida.
Bug och bock.
Citera
2017-12-08, 01:41
Medlem
https://www.vodeville.se , den har jag använt hittills. Din är smidigare, kör hårt!
Citera