Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-07, 15:26
  #13
Medlem
Gammal Golf
Citera
2017-12-07, 15:32
  #14
Medlem
Instinktens avatar
Spotta över axeln, knacka i bordet, skjut ett par svarta katter, häng upp hästskor i tamburen, leta rätt på en fyrklöver i grannens trädgård, händerna på täcket och aftonbön.

Sen letar du upp bilen med senast godkända besiktning på blocket för ditt maxbelopp, smeker den varsamt över instrumentbrädan och tuffar hem. Som alternativ hade jag försökt få tag på ett kylskåp, alltså Volovs bakjhulsdrivna gamla traktorer. Dock har de en förmåga att vara matglada så är det långpendling så hade jag kikat på något japanskt med symaskin under locket.
Citera
2017-12-07, 16:43
  #15
Medlem
godboys avatar
Som sagts, i den prisklassen så spelar det inte så stor roll vilket märke du köper, men ett tips är att ge fan i gamla "premiumbilar". Ju mer skit som finns i en bil desto mer kan och kommer krångla. Så jag hade köpt en japanare om jag hade hittat en. Men viktigast är att den är nybesiktigad. Kolla även så den inte är behäftad med skulder.
Citera
2017-12-07, 16:51
  #16
Medlem
elbels avatar
Trimma moppen
Citera
2017-12-07, 17:34
  #17
Medlem
PappaPundares avatar
Tack alla för svaren förutom en och annan lallare som skrev onödiga inlägg.
Det jag förstått av tipsen är att för en så låg prisklass spelar det i princip ingen roll vilken bil man tar (sålänge man väljer bort italienskt och franskt) det blir som ett lotteri oavsett.

Därför kan jag tänka mig att bumpa upp budgeten till 15k

Blir det en markant skillnad på utbudet då?
Citera
2017-12-07, 18:00
  #18
Medlem
röstar volvo v40, finns mängder utav delar om något strular ,ofta gubbkörda
Citera
2017-12-07, 18:11
  #19
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
När jag köpte min första bil, det var ju oerhört länge sedan.Inte behövde jag då råd av någon.Man var ju mogen och avgöra själv vad man var ute efter.Då blev det en Toyota Corolla att börja med.Numera så kör man en Volvo V70 2012.

En riktig man behöver ingen hjälp.
Citera
2017-12-07, 18:13
  #20
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
När jag köpte min första bil, det var ju oerhört länge sedan.Inte behövde jag då råd av någon.Man var ju mogen och avgöra själv vad man var ute efter.Då blev det en Toyota Corolla att börja med.Numera så kör man en Volvo V70 2012.

En riktig man behöver ingen hjälp.

Cool story bro.
Citera
2017-12-08, 00:35
  #21
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapersnake
röstar volvo v40, finns mängder utav delar om något strular ,ofta gubbkörda
Där har vi en riktigt prisvärd modell
Citera
2017-12-19, 11:47
  #22
Medlem
Volvo v70, gamla modellen.

Känner en snubbe som köpte sin för 5000, kört 6000mil (totslt 33k nu) och den bara går och går.

Helt o rent samt ny bes? Köp
Citera
2017-12-19, 14:49
  #23
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Volvo v70, gamla modellen.

Känner en snubbe som köpte sin för 5000, kört 6000mil (totslt 33k nu) och den bara går och går.

Helt o rent samt ny bes? Köp

Har också tänkt framförallt på volvo just. Vilken årsmodell är hans om du vet exakt? Annars på ett ungefär?

Tack för svaret!

Och tack för svaren alla andra som skrivit också!
Citera
2017-12-19, 21:33
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Har också tänkt framförallt på volvo just. Vilken årsmodell är hans om du vet exakt? Annars på ett ungefär?

Tack för svaret!

Och tack för svaren alla andra som skrivit också!

00
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback