Citat:
Ursprungligen postat av
Betongbarn
Flyttar snart till en villa där jag har 100/100 fiberanslutning med Wifi som täcker hela huset med bra hastighet. Har tidigare bott i lägenhet och då haft TV som ingår i hyran, nu blev det ju helt plötsligt dyrt...
Jag kommer endast ha behov av att se på TV i vardagsrummet, så letar efter en IPTV lösning för en tv-apparat.
Jag är mest intresserad av vanliga svenska kanalar (SVT, TV4, Kanal 5 osv) men finns det Cmore och Viaplay så man kan se fotboll m.m. är det såklart en bonus.
Vilken leverantör väljer jag lämpligast?
Vad för "styrdon" behöver jag köpa in? (jag har idag mobil och surfplatta (android) så om det fungerar hade det varit super, men antar man måste köpa in någon ny hårdvara?)...
Jag är ute efter att det ska vara stabilt och fungera!
Helst till en så billig peng som möjligt såklart!
Tacksam för all hjälp i djungeln!
Mvh // BB
Jag rekommenderar att du kör "RapidIPTV". Som leverantör. Det är en av de stabilare och du hittar många resellers som erbjuder konkurrenskraftiga priser.
Om du endast har tänkt titta genom mobilen och plattan så behöver du ingen annan utrustning.
Vill du däremot se på TVn i vardagsrummet så har du en del alternativ.
MAG 254:
En kompetent IPTV box som inte kan göra mycket mer än IPTV. Men i mitt tycke väldigt bra på det.
Smart IPTV appen:
På de flesta SmartTV apparaterna kan du installera appen "smart iptv" och länka ditt abonnemang till den, via m3u filen som du får skickad till dig.
Android box:
På en Android box kan du installera diverse appar som hanterar IPTV genom m3u filen. Här rekommenderar jag "Perfect Player". Du kan även installera Smart IPTV appen som även går att köra direkt på de flesta TV apparaterna idag.
Dessa tre är väl de vanligaste sätten att se på IPTV, även om det finns många fler.
Jag personligen föredrar att använda en MAG 254. Jag tycker att användarupplevelsen och allt i helhet fungerar bra. Nackdelen med det kan vara priset på den, då den kostar ca 1000 kr att köpa in.
Ett gott råd är att kolla YouTube klipp och se hur de olika alternativen fungerar i praktiken. Avgör sen vad som passar sig bäst...
Kom ihåg att du inte kan köra en anslutning på två enheter samtidigt. Bara 1 kan/får vara igång samtidigt om du har tänkt skifta enheter att titta på. Annars är risken att du blir bannad.