Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-05, 17:26
  #925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxz
Det verkar vara oerhört spretigt med kritiken mot Barneys... vissa har enbart goda erfarenheter som dessutom är återkommande, medan andras erfarenheter är återkommande under all kritik. Jag råkar ha 8 frön (5 Critical Kush & 3 LSD) från Barneys som jag fått, ska sätta de i odling om någon månad eller två så får vi se vilken erfarenhet jag får.

Någon som har erfarenhet av "Gorilla Glue" so far? Hittade dessvärre inget om den i tråden, den och ett par andra prospekt åker väl till rakning samtidigt som Barneys-fröna.
Vet inte sanningshalten men iaf satt jag och läste om just kritiken kring Barneys och deras fröer den tråden utvecklades till att dom var överens om att för att lättast lyckas med att gro ett frö från Barneys var att stoppa fröet i jord, fukta upp jorden, trä påse över krukan och sedan några dagar i kylskåpet (för att simulera vinterhalvåret och när man tar fram dom motsvarar det vår). Har själv aldrig provat fröer från Barneys men odlar många andra växter som där fröerna vill stå i kylen en tid, så det kan vara värt ett försök.
Om du misstänker att det är gamla frön så fyll en kopp/glas/mugg med sand från sandlåda, koka sanden för att sterilisera den och filtrera av den i kaffefilter. Häll tillbaka sanden i samma kärl som är rengjort och sätt fröet i sanden och vattna med kokat vatten. På det här sättet kan fröet ligga i blöt under längre tid utan att embryoti fröet börjar ruttna pga bakterier. Ställ inte i direkt solljus eller för varmt utan om du har ett svalare utrymme pröva där men det ska inte vara kallt
Citera
2017-09-06, 00:35
  #926
Medlem
Flaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lykantropen
Vet inte sanningshalten men iaf satt jag och läste om just kritiken kring Barneys och deras fröer den tråden utvecklades till att dom var överens om att för att lättast lyckas med att gro ett frö från Barneys var att stoppa fröet i jord, fukta upp jorden, trä påse över krukan och sedan några dagar i kylskåpet (för att simulera vinterhalvåret och när man tar fram dom motsvarar det vår). Har själv aldrig provat fröer från Barneys men odlar många andra växter som där fröerna vill stå i kylen en tid, så det kan vara värt ett försök.
Om du misstänker att det är gamla frön så fyll en kopp/glas/mugg med sand från sandlåda, koka sanden för att sterilisera den och filtrera av den i kaffefilter. Häll tillbaka sanden i samma kärl som är rengjort och sätt fröet i sanden och vattna med kokat vatten. På det här sättet kan fröet ligga i blöt under längre tid utan att embryoti fröet börjar ruttna pga bakterier. Ställ inte i direkt solljus eller för varmt utan om du har ett svalare utrymme pröva där men det ska inte vara kallt

Jag odlar en del bonsai-träd och använder stratifiering likt detta till många av de fröna, har själv inte gått i de tankebanorna men att testa det även på mina Barney-frön kan helt klart vara en idé.
Citera
2017-09-06, 23:40
  #927
Medlem
rajdentuffes avatar
är bulk seed bank frön bra för utomhus odling? dvs deras auto frön.
Citera
2017-09-07, 00:10
  #928
Medlem
rajdentuffes avatar
bor i zon 4 Och vill ha en strain som är lätt att sköta och som helst inte kostar mer än 200kr (dvs med minst 3 eller 5 frön)
Citera
2017-09-07, 14:46
  #929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rajdentuffe
bor i zon 4 Och vill ha en strain som är lätt att sköta och som helst inte kostar mer än 200kr (dvs med minst 3 eller 5 frön)
Om du vill veta vad som passar på våra breddgrader för utomhusodling sök rätt på ett kanadensiskt forum och titta vad dom odlar så får du en bra bild. Eller kolla vad övriga här odlar utomhus.
Citera
2017-12-06, 22:49
  #930
Medlem
fuskas avatar
Jag fråga självfallet åt en vän som även just nu har lånat mitt konto.

Så med det ur vägen.

Vart kan man hitta cirkus 5 st northern lights? Inte feminiserade utan vanliga för att kunna ha egna frön?
Hittar endast sensiseeds men det är hela 10 st för 1200 spänn.
Inrikes är det som är av intresse.
Citera
2017-12-07, 18:06
  #931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Jag fråga självfallet åt en vän som även just nu har lånat mitt konto.

Så med det ur vägen.

Vart kan man hitta cirkus 5 st northern lights? Inte feminiserade utan vanliga för att kunna ha egna frön?
Hittar endast sensiseeds men det är hela 10 st för 1200 spänn.
Inrikes är det som är av intresse.

Om du har kollat hos de butiker som säljer frö inrikes och det är bara SS som säljer standard frö av den sort din vän vill ha men priset verkar för högt kan ni dela på kostnaden och ta 5 fröer var eller så kan din vän dela med en tredje vän.

Kolla runt bland frö butikerna så kommer din vän fort se att priserna på frö är väldigt höga, din vän kan välja att beställa sina souvenirer från utlandet för att hålla priset nere några tio styck för dom är inte olagliga eller om din vän är lite nojigt lagd kan han beställa till din adress så är det absolut ingen fara om det är polisen
Citera
2017-12-11, 18:37
  #932
Medlem
DirtyNorths avatar
Någon som testat odla Girl Scout Cookies och kan berätta lite hur den vara att odla och hur den var att röka?
https://www.leafly.com/hybrid/girl-scout-cookie
Såg en dokumentär på youtube där dom nämnde den då dom skulle berätta om deras favorit strain.
Citera
2017-12-11, 18:41
  #933
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lykantropen
Om du har kollat hos de butiker som säljer frö inrikes och det är bara SS som säljer standard frö av den sort din vän vill ha men priset verkar för högt kan ni dela på kostnaden och ta 5 fröer var eller så kan din vän dela med en tredje vän.

Kolla runt bland frö butikerna så kommer din vän fort se att priserna på frö är väldigt höga, din vän kan välja att beställa sina souvenirer från utlandet för att hålla priset nere några tio styck för dom är inte olagliga eller om din vän är lite nojigt lagd kan han beställa till din adress så är det absolut ingen fara om det är polisen

Löste sig till slut tydligen. Blev inrikes från nämnda ställe.
Men en annan fråga, finns det någon typ av fröbank?
Känner en som odlade svamp i sin ungdom. Då kunde man beställa mot Porto och att man skickade tillbaka två stycken spor-avtryck till dom sen.
Citera
2017-12-15, 21:31
  #934
Medlem
Finns det något ställe (helst inrikes) som säljer strain med lite högre cbd halt?

Tipsa gärna om någon som är lik bubba kush, hittar nämligen ingen shop som säljer dessa frön.
Citera
2018-01-02, 23:11
  #935
Medlem
Luness avatar
Tjo, går det att få tag på potenta frön från fysisk butik?
Citera
2018-01-04, 18:40
  #936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McGyversson
Finns det något ställe (helst inrikes) som säljer strain med lite högre cbd halt?

Tipsa gärna om någon som är lik bubba kush, hittar nämligen ingen shop som säljer dessa frön.
Sweseeds har frön från CBD Crew och CBD Seeds. De sistnämnda har jag inte lyckats hitta nån info om på Internet, men jag har precis planterat ett CBD Crew Critical Mass-frö. Det ska bli spännande att se hur det tar sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback