2017-12-07, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werner53
Det tråkiga med BSF är att man
inte vet om tjejerna är kära eller
bara vill "vinna" och åka på en resa.

Gratis marknadsföring av det personliga varumärket är säkert det som lockar mest. Man får synas i TV och så hoppas man att drömprinsen kontaktar en om man blir utan bonde.
Diagnosen narcissism är ju så vanlig numera att det inte längre är någon diagnos, utan det är det normala.
Citera
2017-12-07, 17:17
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Gratis marknadsföring av det personliga varumärket är säkert det som lockar mest. Man får synas i TV och så hoppas man att drömprinsen kontaktar en om man blir utan bonde.
Diagnosen narcissism är ju så vanlig numera att det inte längre är någon diagnos, utan det är det normala.

Hur vanligt är det idag att unga vill bli kända? Jag ville det när jag var riktigt ung, men sen så blev jag så rädd för att bli ökänd, så då ville jag inte bli kändis längre. Jag tror nästan jag har en fobi för att bli ökänd faktiskt, man har ju fått det av flashback och dylikt, hö, hö,
så jag vill mest gömma mig på nätet. Är så glad att jag inte har något udda namn eller så, som är lättsökt. Jag har faktiskt fobi för att sedd på nätet överhuvudtaget.

Så jag tycker det är så obegripligt när folk inte har såna spärrar.
Citera
2017-12-07, 17:21
Medlem
Re4listeNs avatar
Jag har börjat fatta hur dåligt detta programmet har blivit. Från att ta med riktigt roliga original bönder som träffar kärleken på ett ganska fint och ovinklat sätt till att dom börja vrida programmet och ställa ut människor till att vara knäppa. Jag skulle också våga påstå att 1 vecka är för kort tid för att hinna bli kär i någon. Allt är rena rama gallimatias i detta program numera, tyvärr. För programmet skulle vara bra, om alla fick vara sig själva. Utan dessa fjantiga skådespeleriet.
Citera
2017-12-07, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Erik är väl ändå rätt oattraktiv när han håller på och velar. Håller med tjejerna som tyckte han var skum när han höll fast vid någon drömbild, av någon han inte träffat. Men de kanske hade haft kontakt irl fast programmet ville inte avslöja det?

De hade ju pratat i telefon och smsat om jag fattade honom rätt (det sa han när han satt vid datorn och kontaktade henne )
Citera
2017-12-07, 21:32
Medlem
NiccoJs avatar
Marcus är ju ett skämt som inte heller på andra försöket inser att den snygga tjejen knappast är intresserad av honom. Hade han valt någon av fågelskrämmorna hade det kunnat bli något men nu är det kört.
Citera
2017-12-07, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Ja de kanske de gör, menar mer att man kan få en motsvarande resa för det priset. Något par åker ju till Frankrike tex, dit kan du ju flyta för några hundralappar ToR. Eller så tar du en sista minuten till Grekland/Spanien för några tusen.

Är helt med på dina tankegångar och det stämmer ju!
Citera
2017-12-07, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag tror faktiskt att Alma hade kunna komma tillbaka. Hon uppfattar ju Eriks intresse för Charlotte som en "fantasi", att han har skapat en drömbild utifrån ett första intryck som sedan kanske inte håller i verkligheten och det kan ju faktiskt stämma. Hon kan därför kan ha visst överseende med Eriks agerande och vara ok med att komma tillbaka, efter att det visat sig att hon faktiskt hade rätt (om det nu blir så).

Erica och Marcus har aldrig varit rätt... Det är det som är själva poängen. Marcus har dåligt omdöme och väljer fel tjejer.
Han har ett bättre liv som singel än som en toffel.

Jag tycker inte heller att de är en solklar matchning direkt men det verkar i alla fall hålla fortfarande eftersom de lämnat en hälsning på BSF's facebooksida:
https://www.facebook.com/bondesokerfru/videos/vb.120261524664389/1795421167148408/?type=3&theater

Jo det är sant, man är ju hellre singel än har en partner som bossar runt en hela tiden, jag skulle välja singellivet då i alla fall. Men det kommer nog inte hålla eftersom Erica tvivlar redan under resan. Det är synd att Marcus väljer med dåligt omdöme för det hade ju varit roligt att se honom långvarigt lycklig efter alla ensamma år. Men vem vet, han kan ju finna kärleken efter programmet om nu Erica drar, det är ju flera bönder som fått brev efter programmet och funnit lyckan den vägen.

Jo om man ser det ur den synvinkel så okej, då kanske Alma hade kunnat tänka sig komma tillbaka. Det blir spännande på onsdag när vi får se svaret
Citera
2017-12-07, 21:52
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1knwKe/bonde-deltagaren-mutade-mig-med-redbull

Nu går även Marcus Erica ut i pressen precis som Liselott och säger att hon ångrar sin medverkan och säger att hon framställs på ett sätt som inte är hon med mera.
Citera
2017-12-07, 22:16
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1knwKe/bonde-deltagaren-mutade-mig-med-redbull

Nu går även Marcus Erica ut i pressen precis som Liselott och säger att hon ångrar sin medverkan och säger att hon framställs på ett sätt som inte är hon med mera.

Det är ju märkligt att det alltid är de som gör bort sig mest som klagar...
Erica har sagt vad hon har sagt och det är inget som hon kan skylla på vinkling.
Dessutom, så tror jag att hon hade framställts betydligt värre om hon inte hade varit Marcus val, med tanke på att det varit tillfällen när hon tjurat i bakgrunden som produktionen valt att inte lyfta fram.
Ännu ett fall av dålig självinsikt således. Hon borde lägga mer tid på att förbättra sin personlighet än på att gråta ut i media.

Det som framförallt är talande är att Jörgen inte beklagat sig. Han om någon har ju anledning om produktionen förvränger alla på det sätt som Liselott och Erica vill göra gällande.
Citera
2017-12-08, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det är ju märkligt att det alltid är de som gör bort sig mest som klagar...
Erica har sagt vad hon har sagt och det är inget som hon kan skylla på vinkling.
Dessutom, så tror jag att hon hade framställts betydligt värre om hon inte hade varit Marcus val, med tanke på att det varit tillfällen när hon tjurat i bakgrunden som produktionen valt att inte lyfta fram.
Ännu ett fall av dålig självinsikt således. Hon borde lägga mer tid på att förbättra sin personlighet än på att gråta ut i media.

Det som framförallt är talande är att Jörgen inte beklagat sig. Han om någon har ju anledning om produktionen förvränger alla på det sätt som Liselott och Erica vill göra gällande.

Ja jag tycker det är konstigt att Erica går ut i media så, det ryktas ju dessutom att hon lämnat Marcus och kanske det finns nåt samband?! Att hon är bitter på hela situationen och sen skyller hon på produktionen. Vad vet jag.

Nej Jörgen har inte gått ut i pressen och sagt att han ångrar sin medverkan i BSF eller att han tycker att dem framställt honom fel, men det kan ju kanske bero på att Jörgen har mer självinsikt och att han är så som han är i BSF även i sitt privata liv. Sen kan ju Therese snacka hur mycket hon vill om att han är en helt annan egentligen, det köper inte jag i alla fall .
Citera
2017-12-08, 02:41
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Det ursäktar ändå inte hennes beteende. Hon har allvarliga problem med svartsjuka och ett kontrollbehov, finns även lite psykopatiska drag hos henne. Det kan förklara varför hon beter sig som hon gör om hon har haft en jobbig uppväxt men det ursäktar ändå inte hennes kontrollbehov. Det är något hon måste ta i tu med på egen hand och inte genom att böla sig till något som hon inte gillar el vara så svartsjuk som hon är! Hon kommer att lägga hela bördan på Dennis om dom blir ett par, och det kommer göra att det aldrig kommer att hålla!
Jag tycker du riktar grova anklagelser mot någon du sett sammanlagt MAX 30 minuter på tv. Som någon annan nämnde har ju även Annie gråtit över att det känns jobbigt med konkurrensen och alla känslor.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
JA tack för den bilden, ja hon verkar vara en utetjej. Nej kanske inte men tycker Joacim verkar vara mer en "landet-kille" än en "nattklubb/Café Opera-kille"

Citat:
Ursprungligen postat av StarWolf
Jocke och Caroline. Ingen kemi över huvudtaget. Hon lämnar aldrig Sthlm och måste angett fel ålder? Är hon 27? Hade gissat på 35 åtminstone.
Caroline kommer från ARBOGA, inte Sthlm, så chansen är väldigt stor att hon är uppväxt i en villa på landet. Det finns väl ingenting som säger att hon skulle vara fast i Sthlm för alltid bara för att hon bor där just nu och någon i tråden har hittat en mingelbild på henne från Café Opera. Jag bor själv på landet och trivs absolut bäst med att sitta på gårdsplanen och dra upp ogräs eller skumpa runt på en fyrhjuling och leta svamp men - ve och fasa - ibland åker jag till stan och går ut på krogen! Och har roligt där! Hur går det ihop, va?! (Och ja, jag har också bott i Stockholm.)

Joakim är förresten bland de mest stabila och genuina jag sett i Bonde söker fru, i alla fall med tanke på hans ålder och att han kom in i programmet lite på ett bananskal som joker-snyggbonde. Jag är imponerad av hans mognad.

För övrigt tycker jag att Sofie sett obekväm och stressad ut efter Johans kärleksförklaring. Kanske gick det bara fort och hon är ovan vid kamerorna, men jag hoppas hans kärleksyttringar inte kväver henne. Hon känns oerfaren bredvid honom. Men jag log brett när han var så lycklig framför kameran, så jag hoppas de får det fint tillsammans.
Senast redigerad av Pappersvargen 2017-12-08 kl. 02:44.
Citera
2017-12-08, 06:50
Medlem
NiccoJs avatar
Marcus o Johan måste tillhöra de tråkigaste o menlösaste karlar i hela riket, inte konstigt att inget kjoltyg vill stanna hos dem.
Hela programmet är ju också dåligt och bonde grejen lyser helt med sin frånvaro. Ovanligt att en bonde kan lägga veckor där han inte ägnar gården eller djuren någon tanke alls... ger en sned bild av livet som bonde eller småföretagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in