Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-07, 11:13
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det verkar mer som om du försöker föra en personlig vendetta mot denna kvinna än att fokus ligger på det som anges i trådrubriken.

Du saknar uppenbart läsförståelse så jag ser inga skäl att bemöta dina påhitt.
Citera
2017-12-07, 11:20
  #14
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Du saknar uppenbart läsförståelse så jag ser inga skäl att bemöta dina påhitt.
Tvärtom. Jag kan läsa och har läst FUP och domen där åtalet läggs ner/hon frias, samt att M inte alls vill medverka för att få henne fälld.

Jag är också tillräckligt läskunnig för att se att det du hävdar i trådstarten inte ens är något som ingår i anklagelserna mot henne --- utan tvärtom är en del av sexuell utlevnad som tycks ha skett enligt M:s önskemål -- något C försökt uppfylla trots att hon känt sig obekväm i den rollen.

Det jag ber dig förklara är på vilket sätt deras sexuella utlevnad i det privata är kopplat till hennes roll i yrket....
Citera
2017-12-07, 12:05
  #15
Medlem
micro113

Du har uppenbart missförstått hela syftet med #metoo och verkar blunda för att det är M som är offer.

Även HBTQ-personer har rätt till skydd från våld och övergrepp i nära relationer, således har även även M rätt till detta.

Du gör samma sak som de som försvararar våldtäkt med att kvinnan hade för kort kjol, för stora bröst, befann sig på fel plats etc. etc.
Citera
2017-12-07, 12:11
  #16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
micro113

Du har uppenbart missförstått hela syftet med #metoo och verkar blunda för att det är M som är offer.

Även HBTQ-personer har rätt till skydd från våld och övergrepp i nära relationer, således har även även M rätt till detta.

Du gör samma sak som de som försvararar våldtäkt med att kvinnan hade för kort kjol, för stora bröst, befann sig på fel plats etc. etc.
Återigen, M hävdar inte de övergrepp som du hävdar.
Citera
2017-12-07, 12:24
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Återigen, M hävdar inte de övergrepp som du hävdar.

Fel. Det är aldrig offrets fel. Sanningen är den att M är så rädd att hen inte ens vågar vittna och medverka i utredningen och uppgifterna om övergrepp är lämnade och intygade av förövaren själv.
Citera
2017-12-07, 12:25
  #18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Fel. Det är aldrig offrets fel. Sanningen är den att M är så rädd att hen inte ens vågar vittna och medverka i utredningen och uppgifterna om övergrepp är lämnade och intygade av förövaren själv.
M har ingenstans angett att han skulle vara något offer för sexualtortyr.
Citera
2017-12-07, 13:11
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
M har ingenstans angett att han skulle vara något offer för sexualtortyr.

Meningslöst att fortsätta svara dig. Det är ingen mer än du själv som skrivit sexualtoryr (vad det nu innebär) och försvarar förövare.
Citera
2017-12-07, 13:27
  #20
Medlem
Ratozs avatar
Folk gör störda saker i sängen. Det angår ingen annan om det inte är brottsligt.

Män vill pilla varandra där solen inte lyser.

Transor som vill få en blåsa tömd i munnen.

Någon klär ut sig som ponny och pratar bäbisspråk medans deras partner rider på dem i en sadel.

Det är liksom inte vår ensak vad andra vuxna gör frivilligt med varandra i ensamhet så länge inga lagar bryts.

Inte ens när det är socialkärringar som gör det.
Citera
2017-12-07, 13:43
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Folk gör störda saker i sängen. Det angår ingen annan om det inte är brottsligt.

Ni missar hela poängen att oavsett vad för böjelse man har ska man inte behöva bli utsatt för våld och övergrepp. Det är vad hela #metoo debatten handlar om.

Dom här personerna befinner sig ofta redan i en särskilt utsatt position i samhället.
Citera
2017-12-07, 14:14
  #22
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Ni missar hela poängen att oavsett vad för böjelse man har ska man inte behöva bli utsatt för våld och övergrepp. Det är vad hela #metoo debatten handlar om.

Dom här personerna befinner sig ofta redan i en särskilt utsatt position i samhället.

Förlåt jag är nog lite puckad. Kan du specificera vilka det var som haft sex som var i en utsatt position.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback