Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-06, 23:01
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retro-Cool
Jag är ingen nybörjare, ursäkta att jag inte nämnde detta. Ville bara se hur andra sköter korttids trading. 1 min till 5 min candlesticks. Och era erfarenheter, annars så är jag erfaren handlare.

Det finns alltså personer som faktiskt sitter o trejdar 1/5 minuters candlar manuellt fortfarande? Trodde det dog ut typ 2007.

Gällande imorgon blir det nog svårt, Asien fortsätter väl sin kräftgång.
Citera
2017-12-06, 23:10
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Det finns alltså personer som faktiskt sitter o trejdar 1/5 minuters candlar manuellt fortfarande? Trodde det dog ut typ 2007.

Gällande imorgon blir det nog svårt, Asien fortsätter väl sin kräftgång.

Ja, jag är så fucking grym, stfu och sluta låtsas bara för att du inte fattar något inom trading.
Även om du var en Algo/AI jag pratar med, så ska du skicka över dina pengar imorgon, dumstruten får du behålla hahhaha

Detta är så bull man kan komma: https://invst.ly/60nj1
__________________
Senast redigerad av Retro-Cool 2017-12-06 kl. 23:15.
Citera
2017-12-06, 23:19
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retro-Cool
Ja, jag är så fucking grym, stfu och sluta låtsas bara för att du inte fattar något inom trading.
Även om du var en Algo/AI jag pratar med, så ska du skicka över dina pengar imorgon, dumstruten får du behålla hahhaha

Detta är så bull man kan komma: https://invst.ly/60nj1

Vi får väl se vad japanerna säger om de va .
Citera
2017-12-06, 23:25
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Vi får väl se vad japanerna säger om de va .

Du har svårt att tro att "Det finns alltså personer som faktiskt sitter o trejdar 1/5 minuters candlar manuellt fortfarande?"

Men du tror att japs styr världsekonomin? "Vi får väl se vad japanerna säger om de va"

Börs-zombie?
Citera
2017-12-06, 23:31
  #17
Medlem
Någon som har något att berätta eller så vill jag inte höra från entusiastiska nytraders....
Citera
2017-12-07, 00:06
  #18
Medlem
TheRiddle-s avatar
Jag handlar väl inte exakt handla omxs30, men jag tittar på var den är på väg när jag handlar, handlar bara bolag i omxs30. Bolagen hänger ju som bekant gärna ihop ganska så väl, så är ju oftast skitdumt att handla emot omxs30 även om det ser bra ut i just den aktien. Sitter faktiskt också och hoppas på att det går uppåt imorgon, brukar inte sitta kvar över natten men fick inte riktigt vinsten jag ville innan det stängde så höll dom ändå, tyckte väl också att det såg ut som att det bör gå uppåt imorgon om inte nåt kasst händer. Tyvärr brukar det alltid göra det så fort jag går emot mina regler, är väl därför man har regler, antar jag.
Citera
2017-12-07, 09:29
  #19
Medlem
D4Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retro-Cool
Du har svårt att tro att "Det finns alltså personer som faktiskt sitter o trejdar 1/5 minuters candlar manuellt fortfarande?"

Men du tror att japs styr världsekonomin? "Vi får väl se vad japanerna säger om de va"

Börs-zombie?

Jag lever på att trada 1 min bars, om det fanns mindre (20-30 sec) skulle jag köra på det. Crypto dock.
Citera
2017-12-07, 10:33
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Jag handlar väl inte exakt handla omxs30, men jag tittar på var den är på väg när jag handlar, handlar bara bolag i omxs30. Bolagen hänger ju som bekant gärna ihop ganska så väl, så är ju oftast skitdumt att handla emot omxs30 även om det ser bra ut i just den aktien. Sitter faktiskt också och hoppas på att det går uppåt imorgon, brukar inte sitta kvar över natten men fick inte riktigt vinsten jag ville innan det stängde så höll dom ändå, tyckte väl också att det såg ut som att det bör gå uppåt imorgon om inte nåt kasst händer. Tyvärr brukar det alltid göra det så fort jag går emot mina regler, är väl därför man har regler, antar jag.

Hoppas du trollar
Citera
2017-12-07, 11:09
  #21
Medlem
Lysepinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retro-Cool
Hitta alla tre trianglar min vän: https://invst.ly/60nj1
Speciellt den tredje, var pekar den?
Detta kallar jag för utskakning trots bull MA.

Rita trianglar på måfå = Pseudovetenskap...
Citera
2017-12-07, 11:44
  #22
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysepinne
Rita trianglar på måfå = Pseudovetenskap...

Även om TS verkar trolla i andra trådar hade han ändå rätt och gjorde säkert 20-30k idag.
Citera
2017-12-08, 20:25
  #23
Medlem
Lysepinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Även om TS verkar trolla i andra trådar hade han ändå rätt och gjorde säkert 20-30k idag.

Må hända, men även Tarot-kort kan ibland ha rätt...
Citera
2017-12-08, 22:06
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysepinne
Må hända, men även Tarot-kort kan ibland ha rätt...

Inte för att dra ut på den här fylletråden mer, men vad som ser som random trianglar för dig, gör andra rika. Det är bara en av skillnader mellan oss. Vi ser i livet vad vi är mogna att se. Problemet är att vissa mognar aldrig tillräckligt för att ha ett gott liv. Over and out! Peace!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback