2017-12-06, 22:21
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej, men förnekar du att div. män suttit genom historien och hittat på massa skillnader mellan könen som inte existerar? Och sen använt detta för att just förhindra kvinnor massa saker?
Nyss skrev du att män tar mer risker.

Förstår du att det innebär att du "hittat på massa skillnader mellan könen"?

Förstår du att ta risker innebär att man gör "en massa saker"?

Förstår du någonting alls?
Citera
2017-12-06, 22:49
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
nej, men förnekar du att div. män suttit genom historien och hittat på massa skillnader mellan könen som inte existerar? Och sen använt detta för att just förhindra kvinnor massa saker?

du svarar inte på en enda fråga jag ställer.

En sista fråga; ge mig en genusteori med en multifaktoriell förklaringsmodell (biologi/miljö)

Efter Paglia. Vet du vem det är?
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-12-06 kl. 22:52.
Citera
2017-12-06, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
du svarar inte på en enda fråga jag ställer.

En sista fråga; ge mig en genusteori med en multifaktoriell förklaringsmodell (biologi/miljö)

Efter Paglia. Vet du vem det är?

haha fast den är ju tragiskt löjlig...

genus...= socialt kön....du tycker jag ska ge dig en socialt köns teori som tar upp biologi?

Och är mer du som inte svarar mig....
jag vill minnas jag ville ha en förklaring på var genen för ensamrätt för prästerkskapet ex. sitter i den manliga DNAt.
Svara på den först.

Kom igen nu...
Citera
2017-12-06, 23:07
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
haha fast den är ju tragiskt löjlig...

genus...= socialt kön....du tycker jag ska ge dig en socialt köns teori som tar upp biologi?

Och är mer du som inte svarar mig....
jag vill minnas jag ville ha en förklaring på var genen för ensamrätt för prästerkskapet ex. sitter i den manliga DNAt.
Svara på den först.

Kom igen nu...

det ärjust det som är problemet med genusteori att man enbart fokuserar på "socialt kön" om man inte tar in biologisk aspekt gräver man sin egen grav.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-12-06 kl. 23:10.
Citera
2017-12-06, 23:10
Medlem
Citat:
det ärjust det som är problemet med genusteori att man enbart fokuserar på "socialt kön" om man inte tar in biologin allvar gräver man sin egen grav.

fast nu är inte feminism enbart genusteori. och genusteorier behandlar inte allt, utan den tar just upp genus som en teori, med det som där hör till.

och det är en teori som står mycket stadigare, och förklarar saker fan så mycket bättre än biologi.

Biologi kan vara svaret på varför tjejer klår killar i språk / för att våra hjärnor skiljer något litet härvidlag. (men miljö kan också spela in, tränar du killar på språk så går de högst troligt ikapp tjejer.)

Men biologi är inte svaret på varför kvinnor inte leder i talarstolar, litteraturpriser eller retoriktävlingar.
Senast redigerad av Merapi 2017-12-06 kl. 23:18.
Citera
2017-12-06, 23:14
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
fast nu är inte feminism enbart genusteori. och genusteorier behandlar inte allt, utan den tar just upp genus som en teori, med det som där hör till.

och det är en teori som står mycket stadigare, och förklarar saker fan så mycket bättre än biologi.

Ja. Jag vet att ni tycker det. Ni vill vara någon slags överkyrka för alla vetenskaper men så kommer det inte bli.
Citera
2017-12-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ja. Jag vet att ni tycker det. Ni vill vara någon slags överkyrka för alla vetenskaper men så kommer det inte bli.

överkyrka för alla vetenskaper? what?
Citera
2017-12-06, 23:27
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
överkyrka för alla vetenskaper? what?

Ja ex jämställdhetsintegreringen som pågår vid universiteten som drivs av sekretariatet för genusforskning. Har du missat det?

Det har gått så långt så att en kurs fick läggas ner för att professorn vägrade undervisa om Judith butler på en kurs där hon inte hörde hemma. Butler själv förkastar studenternas beteende. Vet du vem Judith Butler är?
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-12-06 kl. 23:30.
Citera
2017-12-06, 23:31
Medlem
Citat:
Ja ex jämställdhetsintegreringen som pågår vid universiteten som drivs av sekretariatet för genusforskning. Har du missat det?

och den skulle då vara "överkyrka" för ex. fysik?

tror du fått något rätt rejält om bakfoten, eller också använder du bara ett fel ord

Sluta fråga mig töntiga frågor om jag vet vem Butler eller Paglia är, bara tröttsamt.
Senast redigerad av Merapi 2017-12-06 kl. 23:39.
Citera
2017-12-06, 23:40
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
och den skulle då vara "överkyrka" för ex. fysik?

tror du fått något rätt rejält om bakfoten, eller också använder du bara ett fel ord

Önskar att det vore så. Vi har en myndighet som lägger sig i den fria forskningen. Förstår du hur illa det är?
Citera
2017-12-06, 23:58
Medlem
Citat:
Önskar att det vore så. Vi har en myndighet som lägger sig i den fria forskningen. Förstår du hur illa det är?

myndigheter har alltid lagt sig i forskning...är den som ger forskningen tid, pengar och plats oftast.
och att den även jobbar för jämställdhet, förstår jag överhuvudtaget inte varför du har problem med?
Citera
2017-12-07, 00:04
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
myndigheter har alltid lagt sig i forskning...är den som ger forskningen tid, pengar och plats oftast.
och att den även jobbar för jämställdhet, förstår jag överhuvudtaget inte varför du har problem med?

Ja, dina åsiktsfränder i Sovjet sa ungefär samma sak. Det var därför charlataner som Trofim Lysenko fick föra fram stolleteorier som fakta och se till att ”fascistiska och människohatande” genetiker hamnade i Gulag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in