• 38 479 online
  • 1 139 770 medlemmar
  • 59 043 353 inlägg
2017-12-06, 03:54
Medlem
Hej jag har tagit många kort med min mobil nu i thailand och dom kommer in på mitt minnes kort,
men det är ca 75 st kort som har kommit in men inte går att öppna och det står fel vid uppladdningen,
går det på något sätt att rädda dessa kort och isåfall hur går jag tillväga.
Tack på förhand
Citera
2017-12-06, 04:25
Medlem
Kan du se bilderna i kameran?

Tankar du upp bilderna via kameran, så kan du istället testa att ta ur minneskortet och sätta in det i datorn om du har en minneskortläsare (det finns annars billiga att köpa).

Testa att öppna bilderna i ett annat bildbehandlingsprogram.
Citera
2017-12-06, 04:36
Medlem
Jag kunde se bilderna förut när jag tog dom men inte nu längre
Citera
2017-12-06, 04:52
Medlem
Har du testat något reparationsprogram?

Exempelvis: http://www.jihosoft.com/free-utiliti...pair-tool.html
Citera
2017-12-06, 14:36
Medlem
Jag har minst två gånger råkat ut för att bilder i kamera blivit raderade, pga handhavare fel.
Reperationsprogram löste det båda gångerna, dock ska man ha i tanke att man inte skall lagra något mera på den enhet korten fanns/finns på, detta kan göra att annan data skrivs över det fysiska området där bilderna sparats, och då tappar du denna information.

Bästa tipset är att så snart som möjligt försöka på en data reparation som tipsas om i inlägget ovanför här. Vet dock inte hur det går om det är internminnet i en telefon, men det är bara google på det och läsa, du är inte först och du lär inte vara sist att råka ut för detta.
Citera
2017-12-06, 22:30
Medlem
Vad var det för Reperationsprogram du körde
Citera