Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-16, 16:57
  #1933
Medlem
Lägger ner det här spelet nu, så jävla trött på att 8 av 10 games alltid är helt fucked up med 4-6 dps, någon som trollar, någon som spelar en gubbe det spelat 3 minuter på innan etc

Helt jävla ospelbart är det ju och detta är på 3000-3700 nivå på, inte jättehögt kanske men fortfarande högt nog, folk vet hur ett bra lag ska se ut, men dom bara skiter i det.
Citera
2017-09-18, 12:32
  #1934
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Lägger ner det här spelet nu, så jävla trött på att 8 av 10 games alltid är helt fucked up med 4-6 dps, någon som trollar, någon som spelar en gubbe det spelat 3 minuter på innan etc

Helt jävla ospelbart är det ju och detta är på 3000-3700 nivå på, inte jättehögt kanske men fortfarande högt nog, folk vet hur ett bra lag ska se ut, men dom bara skiter i det.

Var av den anledningen jag inte pallade spela OW längre. Från att verkligen haft riktigt kul med spelet gick det till att mer eller mindre spela i nån sorts uppgivenhet och ilska. Måste ändå säga att det är ett utav de roligaste spelen jag kört online under rätt lång tid men då skulle man nog kört med 5 polare konstant och sluppit randoms.
Citera
2017-09-30, 15:04
  #1935
Medlem
dovAkins avatar
Går inte spela rankat om man inte lirar Pre-made asså.
Citera
2017-09-30, 17:38
  #1936
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Går inte spela rankat om man inte lirar Pre-made asså.

Det är bara 10 matcher för att avgöra din "skill" så du inte blir krossad direkt. Lite onödigt kan jag tycka när man redan har spelat flera säsonger, men bra för någon som är ny i spelet.
Citera
2017-09-30, 19:07
  #1937
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det är bara 10 matcher för att avgöra din "skill" så du inte blir krossad direkt. Lite onödigt kan jag tycka när man redan har spelat flera säsonger, men bra för någon som är ny i spelet.

Tror han menar pre made som i att sitta fullt lag med såna man känner.
Citera
2017-09-30, 20:02
  #1938
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Tror han menar pre made som i att sitta fullt lag med såna man känner.

Ja, såklart. Jag läste för snabbt.

Har ej testat i större grupper än fyra stycken så kan inte säga alltför mycket om det antar jag.
Citera
2017-12-03, 01:44
  #1939
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Lägger ner det här spelet nu, så jävla trött på att 8 av 10 games alltid är helt fucked up med 4-6 dps, någon som trollar, någon som spelar en gubbe det spelat 3 minuter på innan etc

Helt jävla ospelbart är det ju och detta är på 3000-3700 nivå på, inte jättehögt kanske men fortfarande högt nog, folk vet hur ett bra lag ska se ut, men dom bara skiter i det.
Bra då kan du lämna datorn och gå ut i världen för att skaffa vänner. Sen kan du gå tillbaka till datorn och spela overwatch med vänner som det är tänkt.
Citera
2017-12-03, 01:50
  #1940
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anden4444
Hej.

Som förälder till en grabb som önskar sig detta spel av någon anledning så undrar jag om det är någon skillnad på den senaste versionen (GotY) än Original versionen . Sen får ni gärna slänga in några andra kommenterar om just spelet i sig om det verkligen är så roligt som han tror det är ? Ja han har sett youtube folk spelat. //Andreas
Vad är det för fel på föräldrar egentligen. Även om det innehöll blod vad tror du skulle hända?
Citera
2017-12-03, 15:04
  #1941
Medlem
confused...s avatar
Hur fungerar rankingen i detta spelet?

Spelat en säsong tidigare bara när det var nytt. Laddade ned igen nu i helgen och körde mina 10placement matcher, jag körde dom solo.

7vinster, 1draw och 2 förluster.

Jag tog 3-4medaljer varje match mixat guld,silver och brons, tog en guld medalj i 8 av mina 10matcher. 100% av dom matcher jag spelade som DPS vann jag guld i damage done, trots vi hade andra dedikerade, jag tog t.o.m guld i damage någon gång när jag körde defense hero, trots vi hade 2dedikerade DPS i teamet.

Ja, jag hade uppenbart stor påverkan i matcherna samt vann 7 av 10 och 1draw, men fick bara 2100 i ranking och hamnade i guld??


Jag har några vänner som körde sina placement matcher i team, dom alla hamnade 2500+ i platinum ranken. Det jag inte förstår är 9/10 matcher jag spelar med dom så spelar jag bättre än dom.

Är jag och en annan dps = jag tar guld 9/10.
Är jag och en annan healer = jag tar guld i healing 9/10.
Inget ovanligt att jag vinner healing med Soldier trots en av dom är dedikerad healer....
Inget ovanligt att jag vinner dps trots jag är tank och två av dom är dedikerade dps....



Jag är absolut ingen värdlsmästare och är ganska ny i detta spelet, men förstår bara inte hur jag kan hamna lägre i rankingen än vännerna när jag uppenbart är bättre än dom och presterat bra i mina placement och vunnit 7 av dom.....


Är det lättare eller man får automatisk högre ranking om man spelar som ett team i sina placement eller?
Citera
2017-12-03, 16:27
  #1942
Medlem
confused...s avatar
Läst mig till nu att tydligen så har ranken ifrån tidigare säsonger stor påverkan i rankingen man får i en ny, oavsett hur bra man presterar i placement matcherna....

Så jag var låg rank ifrån tidigare säsong första gången jag spelade spelet och lärde mig hjältar etc. Så då blir jag automatiskt låg rank nu trots att jag är MYCKET bättre och prestare MYCKET bätter i mina placement.

Det är riktigt kasst rank system....
Citera
2017-12-03, 17:54
  #1943
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av confused...
Läst mig till nu att tydligen så har ranken ifrån tidigare säsonger stor påverkan i rankingen man får i en ny, oavsett hur bra man presterar i placement matcherna....

Så jag var låg rank ifrån tidigare säsong första gången jag spelade spelet och lärde mig hjältar etc. Så då blir jag automatiskt låg rank nu trots att jag är MYCKET bättre och prestare MYCKET bätter i mina placement.

Det är riktigt kasst rank system....

Japp den baseras på tidigare säsonger. Denna säsongen är rätt broken tycker jag dock. Låg på 3100+ förra säsongen och spelade skit under mina placements men hamnade ändå på 3600+. Kul att bli Master men känner inte att jag är såpass bra haha. Var samma sak för en polare, han låg på 3200+ förra säsongen och förlorade 7/10 men blev ändå 3700+. :/

Om du är bättre än guld så kommer du dock att klättra snabbt. Är du fast i guld så är det för att det är där du ska ligga.
Citera
2017-12-03, 23:53
  #1944
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaimastel
Japp den baseras på tidigare säsonger. Denna säsongen är rätt broken tycker jag dock. Låg på 3100+ förra säsongen och spelade skit under mina placements men hamnade ändå på 3600+. Kul att bli Master men känner inte att jag är såpass bra haha. Var samma sak för en polare, han låg på 3200+ förra säsongen och förlorade 7/10 men blev ändå 3700+. :/

Om du är bättre än guld så kommer du dock att klättra snabbt. Är du fast i guld så är det för att det är där du ska ligga.


Nja, det där "är du fast i en rank är det där du ska ligga" det stämmer inte i Overwatch.

Om det stämde så hade jag inte i iprincip varje match utpresterat mina vänner oavsett hjälte eller roll jag tar när jag spelar med dom. Jag spelar dock mest solo medans dom spelar mest team, verkar vara lättare att vinna och klättra i rankingen om man sitter i en 3-4 stack.

Individuella prestationen har på tok för lite påverkan, om ens någon påverkar på sin rank i Overwatch, även om det är ett teamspel så när man spelar med randoms och inte är ett fast team måste individuella prestationen ha stor påverkan för att det inte ska handla mer om slumpen med teammates om man vinner eller förlorar.

Ta CS t.ex som har ett väldigt bra ranking system där individuella prestationen har stor påverkan, spelar man med folk ett par ranker högre i cs så presterar dom bättre i dom flesta matcher eftersom ranking system fungerar.


I overwatch är det väldigt vanligt att folk klarar prestera bra eller t.o.m bättre än spelare flera ranker högre än dom när dom teamar upp med dom. Ändå klarar inte klättra i rank.

Så inte kom här och säg att overwatch har något annat än dåligt rank system.
__________________
Senast redigerad av confused... 2017-12-04 kl. 00:09.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback