2017-12-02, 10:06
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Pratar om parabol och cardsharing nu som kommer påverkas av det.
Viasat går över till MPEG4 och kommer kräva HD box för alla kanaler även vanliga som SVT,TV4 etc.
HD kanaler har visserligen fungerat att kortdela om man lyckats få ur hårdvarunycklar ur en orginalbox men det funkar bara med gamla korten vad jag vet som kommer att bytas ut.
känns som dom alltid kommer på nått sätt att lösa såna grejer, känns som att dom håller på utveckla sånt här alltid ligger ett steg före
2017-12-02, 10:07
Medlem
Påverkar ju IPTV däremot på så sätt att det kommer krävas 1 box och kort för varje kanal och ta ur kanalerna ur boxen istället för genom TV kort i servers och liknande. Kommer bli betydligt besvärligare och dyrare.
Detta har redan hänt i t.ex. England där Sky kanalerna släcktes ner för kortdelning.
Nu har dom alla stora ISP släckt ner IPTV där med då det är Premier League så att VPN är ett måste.
Får väl se då det sprider sig till Sverige.
2017-12-02, 11:10
Medlem
NickLidstroms avatar
Ja inte en chans att någon illegal iptv-verksamhet kommer ha 100+ abonnemang för att förse oss med tv kanaler. Även om det tekniskt skulle fungera så kommer det bli så jävla mycket kunder så att det skulle lagga sönder. Antingen fixar de pairingen, eller är IPTV och Cardsharing över, men det finns nog för mycket pengar att tjäna så de kommer nog lösa detta. Men det har man ju sagt i flera år, men det kanske tas mer på allvar om alla kanaler blir pairade. Nu är det ju mest sportkanaler på Viasat och Cmore, som fortfarande fungerar att streama om man har den gamla boxen.
2017-12-02, 12:34
Medlem
IPTV leverantörerna köper/byter streams mellan varandra så ingen IPTV leverantör har abonnemang på allt.
Därför kan inte kanalerna fixas så lätt då dom kanske helt enkelt inte får tag i nån bättre source.
Får ju se hur länge det dröjer innan pairingen på nya kort blir löst.
Vad jag vet så är det inte löst för Sky än som varit svart ett bra tag nu.
Skulle inte bli förvånad om vi snart får se vattenmärkning på alla kanaler med och det blir svårare att lösa.
Det innebär att dom kan se exakt vem som äger abonnemanget till den kanalen som streamas/avkodas.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-12-02 kl. 12:48.
2017-12-02, 16:30
Medlem
Vad trött man blir på skiten. Krånglat konstant med cmore senaste veckorna. Nästan så man får lust att teckna ett ärligt abonnemang istället.
2017-12-03, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Vad är det du tänkt göra? HDMI-porten på grafikkort är en utgång och ingen ingång.

Såklart det är hehe tack för svar :P
2017-12-03, 11:06
Medlem
godboys avatar
Jag har bara kört ett par Free Trial på några olika leverantörer. Jag är inte jätteimponerad. Är i o f ingen storkonsument av TV. Har basutbudet på TV och Viaplay samt Dplay. Tycker det räcker väl.Grejen är väl den att det hade varit kul med lite fler kanaler men man tröttnar ju snabbt på de flesta kanaler, typ Discovery och National Geographic som kör om sin program gång på gång på gång på gång på gång. Vi hade för någon månad sedan tillgång till alla kanaler av någon anledning och det var samma program som gick runt där som det var i våras då vi hade tillgång.
2017-12-03, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
I call bullshit. Testat ett bra tag när du för 6 timmar sen skrev och frågar om det är nån som vet nåt om detta?
Står uttryckligen att man måste ha en box för att kunna köra 12-timmarstestet. Så då har du en box redan. Men du skriver att nu har du beställt och väntar på din box.

Ingenstans på hemsidan vad jag sett står det att det är olagligt (varför skulle de skriva det)?

Blåsning, och du är en av de som ligger bakom?

Nej finns flera som jag känner som kör samma. Ingen blåsning och funkar 100% dock ej lagligt men inget som är spårbart då det går över vpn.
2017-12-04, 17:31
Medlem
deadhead.s avatar
Har bytt från rapid till camd och är supernöjd.
2017-12-04, 22:08
Medlem
söderkiss avatar
https://smartworldiptv.com/front-pag...boxen-mag254w1
nån som har köpt detta kit och är nöjda?
2017-12-05, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av söderkis
https://smartworldiptv.com/front-pag...boxen-mag254w1
nån som har köpt detta kit och är nöjda?

Kan bara tala av egen erfarenhet och inte för andra.
Men jag skulle passa mig ganska hårt för SmartWorldIPTV av den anledning att de är väldigt sega på att återknyta till dig.
Jag betalade för deras tjänst av den anledning att jag ville ha svensk kontakt då jag är ganska dålig på engelska.
Själva kanalpaketet är bra och allt flyter på sjukt bra.
Men jag betalade tjänsten och drygt 3 veckor senare fick jag ett mail med ett svar som var typ "Har du inte fått någon hjälp ännu?" Varpå jag sa som läget var att jag betalade från en annan sajt eftersom SMW var så sega.
Då lade dom in den månaden jag betalat för när den andra sidan gick ut.
Så det skötte dom grymt snyggt, men som sagt väldigt sega på att återknyta.
MEN du kanske har turen att de hör av sig direkt.
2017-12-05, 11:24
Medlem
Använder Camdserver + kodi
EPG;n laddar jag ner från epgguide.tk/CAMD_guide.xml
Men är det nån som vet hur man får in kanal loggorna??

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback