[quote=Kaffemedaffe|62501880]
Citat:
Jag har gjort motsatsen i och med att jag tydligt uttryckt min oro för de riktiga offren för våldtäkt och andra sexualbrott.
Så du menar att en kvinna som ex. blivit upptryckt mot en hissvägg och fått ett finger uppkört i underlivet mot sin vilja, är inget "riktigt offer"?
eller de miljontals kvinnor i världen som ständigt blir kallade för horor, luder och allsköns skit av män som tycker de har rätt kränka just kvinnor, de är inga "riktiga offer"?
VEM ska avgöra vad som ska anses som "riktigt" tycker du? Du? eller alla de kvinnor som nu tar bladet från munnen och pratar om detta öppet på sociala medier?
Citat:
Det vi diskuterar här är inte personer dömda i rättegång utan personer dömda på Twitter. Är det samma sak för dig?
Nej men för dig verkar det som. Du verkar tycka att bli uthängd på twitter är att likställa med en dom i en domstol.
Citat:
Nej men man hade urholkat begreppet "mord" om man hade börjat kalla misshandel för "mord".
ahhh en till som verkar tycka att man likställer sexuella trakasserier med brottet våldtäkt.
Säg mig? Tycker du att man likställer ex. invasioner av länder med våldtäkt bara för att man verbalt kan skriva: Landet X blev våldtaget 1938 när tyskarna invaderade...
Fatta att "våldtäkt" är ett semantiskt brett begrepp men juridiskt klart definierat dito och lär dig hantera detta faktum.
Citat:
Jag tolkar detta som att du erkänner att kvinnor använder sex som maktinstrument ibland. Det är bra. Då kan vi gå vidare med andra delen av frågan, nämligen om det är problematiskt att kvinnors berättelser aldrig får ifrågasättas, när vi redan konstaterat att vissa kvinnor har den här strategin.
Använder män detta?
Min kille gör det då rätt ofta, rätt gulligt och inte mig emot. Jag tycker om att han har en självsäkerhet i sin sexualitet så att han kan svänga sig med det lite inför mig och inför andra. Varför skulle han inte få lov till detta? Det gör alla andra djurarter, varför inte just homo sapiens?
Du ifrågasätter inte någons berättelser, du ifrågasätter hela #MeToo rörelsen...dvs miljontals kvinnors berättelser...vänligen stå för detta och låtsas inget annat.
Citat:
Det är väldigt intressant, min fetning. Det du säger är att det finns "brott" som inte är brottsliga enligt lag utan enligt någon slags allmän rättsuppfattning. Det finns ju fler sådana exempel, otrohet för att nämna ett. Betyder din inställning att kvinnor som är otrogna mot sina män också ska bli av med jobbet? Vilka brott som inte är brott skall beivras? Bara de som begås mot kvinnor eller kan män också vara offer?
det finns en brottsbalk... sen finns det bevisbörda ...och poliser/ åklagare som måste finna det vara värt ansträngningen/ kostnaden dra någon inför domstol.
Otrohet är inte ett brott. Sexuella trakasserier är det dock, men de måste självklart ha en viss nivå för att hamna i en domstol.
Citat:
Återigen mycket intressant. Här skuldbelägger du offret (mig i det här fallet) och säger att jag ska få upprättelse "om jag har anmält det". Detta är ju ett argument som framförts från andra sidan av debatten (att om kvinnorna inte anmält det kan det inte vara så farligt), men nu ser jag det för första gången komma från din sida. Jag tror skälet är att jag är man och att du därför inte tänker dig för. Detta skulle jag säga är symtomatiskt för den sorts anti-vita-män-aktivism som blivit populär de senaste åren.
Exakt HUR skuldlade jag dig? När jag
frågade om du anmält?
Hur fan kan en arbetsplats sparka någon för ett brott mot dig om du inte anmält det för den? och det inte finns andra vittnen?
Tror du kvinnor som beskriver sexuella trakasserier som de inte anmält av varierande skäl, tycker att arbetsplatsen borde sparka den trakasserande mannen utan att veta?
Citat:
Kan också konstatera att du just nu sysslar väldigt mycket med att svara på en fråga med en fråga. Försök faktiskt bemöta vad jag skriver och skriv sen gärna en följdfråga. Det har varit lite för lite substans i själva svaren så hoppas det blir bättre annars tröttnar jag nog.
Kanske helt enkelt en bra taktik mot just dig...eftersom dina frågor är uppbyggda som de är?