2017-12-02, 20:15
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Tala om det för mormonerna i Utah.
Så säger du bara för att de är vita. Till skillnad från de bruna, misogyna guldgossar som ni massimporterar och använder som en murbräcka mot vita nationer.

Tips: Sluta lyssna på den där juden i lådan som ploppar upp i ditt inre och ger dig en massa fräcka, normbrytande råd. Sluta även läsa Expressen och Aftonbladet.
Senast redigerad av PK-befriad 2017-12-02 kl. 20:22.
Citera
2017-12-02, 20:20
Medlem
[quote=Totius|62500940]
Citat:
Bra, då har vi kommit så långt: Att trakassera, våldta, hota, tvinga etc ÄR svinigt beteende, oavsett kön.

#MeToo i Sverige ingår i den sjuka PK-mentalitet som genomsyrar medier, politik och offentliga verksamheter. Här finns en åsiktskorridor, en tystnadskultur, en intolerans mot andra åsikter och en häpnadsväckande brist på respekt för samhällets normer och andra människor.

Hur sjutton då?
#Metoo är en # där folk berättar om sexuella trakasserier från sina liv.
Hur exakt är detta:
"en tystnadskultur, en intolerans mot andra åsikter och en häpnadsväckande brist på respekt för samhällets normer och andra människor."

Citat:
Makthavare, ofta livnärda av skattemedel, fuskar, ljuger och skor sig själva på andra människors bekostad. De som protesterar motverkas med maktmedel och härskartekniker. Påtagligt ofta är det kvinnliga chefer i dessa dysfunktionella verksamheter.

Trakasseri, hot, tvång och så vidare frodas i dessa dysfunktionella verksamheter som ofta leds av kvinnor. Att även sexuella övergrepp frodas i en sådan degenererad och hänsynslös organisationskultur är väl närmast självklart.

Bara ett exempel bland massor:
Sex av tio poliser vågar inte framföra kritik på grund av rädsla för repressalier från ledningen
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=5631168

Vi har en förlamande brist på ansvar och åtgärder i Sverige. #MeToo är en del av problemet genom att ta fokus från de väsentliga frågorna.

Tror verkligen inte att kivnnor mest sitter i ledningen för polisen..så redan där brister ju ditt exempel.
Men bevisa gärna motsatsen tack.
Senast redigerad av Merapi 2017-12-02 kl. 20:33.
Citera
2017-12-02, 20:29
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och jag kommer aldrig kunna ta din åsikt /resonemang på allvar.
Du/ ni gnäller på att oskyldiga män kan "får sina liv förstörda", i en rörelse där man tar upp
just oskyldiga kvinnors faktiska utsatthet.
Du viftar alltså glatt bort offren för det sexuella våldet i världen och prioriterar några ytterst fåtaliga individers eventuella risk att bli oskyldigt dömda...

Jag har gjort motsatsen i och med att jag tydligt uttryckt min oro för de riktiga offren för våldtäkt och andra sexualbrott.

Citat:
Säg mig gör du detsamma i andra tyepr av brott?
Det sitter i världen runtom x % osyldigt dömda för mord ex. Ska då människor sluta anmäla/ debattera mord i världen?

Vet du, nej jag ger inte mycket för det resonemanget, nej.
Det vi diskuterar här är inte personer dömda i rättegång utan personer dömda på Twitter. Är det samma sak för dig?

Citat:

1) Urholkar via vadå? Via #Metoo?
Urholkar man begreppet mord för att man gör misshandel till ett brott ex?
Nej men man hade urholkat begreppet "mord" om man hade börjat kalla misshandel för "mord".

Citat:
2) Förekommer det att män skaffar sig fördelar via sina sexuella kontakter/ sexualitet/ sexuella attraktion på andra? Ska vi kanske förbjuda detta som mänskligt fenomen i mänsklig interaktion?
Jag tolkar detta som att du erkänner att kvinnor använder sex som maktinstrument ibland. Det är bra. Då kan vi gå vidare med andra delen av frågan, nämligen om det är problematiskt att kvinnors berättelser aldrig får ifrågasättas, när vi redan konstaterat att vissa kvinnor har den här strategin.

Citat:
3) om brottet som mannen i fråga hör hemma i svensk brottsbalk, så bör han självklart anmälas till polisen/ rättsväsendet för utredning/ ev. dom och straff.
om arbetsplatsen menar att vederbörande har tillräckligt med bevisning mot sig så att man inte längre kan ha kvar honom som anställd så har man all rätt sparka vederbörande ja.
Det är väldigt intressant, min fetning. Det du säger är att det finns "brott" som inte är brottsliga enligt lag utan enligt någon slags allmän rättsuppfattning. Det finns ju fler sådana exempel, otrohet för att nämna ett. Betyder din inställning att kvinnor som är otrogna mot sina män också ska bli av med jobbet? Vilka brott som inte är brott skall beivras? Bara de som begås mot kvinnor eller kan män också vara offer?

Citat:
4) Beror ju helt på arbetsplatsen och på om du har anmält det. Anser du att det ska vara en kvinnlig "rättighet" att tafsa och kränka mäns kroppsliga integritet, som samhället/ chefen helt ska ignorera som något av vikt ta hänsyn till...? eller anser du att människor oavsett vad de har mellan benen ska få lov gå ofredade av andra när de inte önskar bli tafsade på?

Återigen mycket intressant. Här skuldbelägger du offret (mig i det här fallet) och säger att jag ska få upprättelse "om jag har anmält det". Detta är ju ett argument som framförts från andra sidan av debatten (att om kvinnorna inte anmält det kan det inte vara så farligt), men nu ser jag det för första gången komma från din sida. Jag tror skälet är att jag är man och att du därför inte tänker dig för. Detta skulle jag säga är symtomatiskt för den sorts anti-vita-män-aktivism som blivit populär de senaste åren.

Kan också konstatera att du just nu sysslar väldigt mycket med att svara på en fråga med en fråga. Försök faktiskt bemöta vad jag skriver och skriv sen gärna en följdfråga. Det har varit lite för lite substans i själva svaren så hoppas det blir bättre annars tröttnar jag nog.
Citera
2017-12-02, 20:50
Medlem
halberts avatar
Betal bra för ett register över Methood anklagelserna .. gärna med deras twitter och facebook poster ,
Citera
2017-12-02, 20:53
Medlem
Danmark är lätt bästa landet i hela norra Europa och Skandinavien.. Danmark= paradis och frihet. Sverige = helvete och förfall... MVH Simon Zakaria Lbou
Citera
2017-12-02, 21:04
Medlem
[quote=Kaffemedaffe|62501880]
Citat:
Jag har gjort motsatsen i och med att jag tydligt uttryckt min oro för de riktiga offren för våldtäkt och andra sexualbrott.

Så du menar att en kvinna som ex. blivit upptryckt mot en hissvägg och fått ett finger uppkört i underlivet mot sin vilja, är inget "riktigt offer"?
eller de miljontals kvinnor i världen som ständigt blir kallade för horor, luder och allsköns skit av män som tycker de har rätt kränka just kvinnor, de är inga "riktiga offer"?
VEM ska avgöra vad som ska anses som "riktigt" tycker du? Du? eller alla de kvinnor som nu tar bladet från munnen och pratar om detta öppet på sociala medier?

Citat:
Det vi diskuterar här är inte personer dömda i rättegång utan personer dömda på Twitter. Är det samma sak för dig?

Nej men för dig verkar det som. Du verkar tycka att bli uthängd på twitter är att likställa med en dom i en domstol.

Citat:
Nej men man hade urholkat begreppet "mord" om man hade börjat kalla misshandel för "mord".

ahhh en till som verkar tycka att man likställer sexuella trakasserier med brottet våldtäkt.
Säg mig? Tycker du att man likställer ex. invasioner av länder med våldtäkt bara för att man verbalt kan skriva: Landet X blev våldtaget 1938 när tyskarna invaderade...
Fatta att "våldtäkt" är ett semantiskt brett begrepp men juridiskt klart definierat dito och lär dig hantera detta faktum.

Citat:
Jag tolkar detta som att du erkänner att kvinnor använder sex som maktinstrument ibland. Det är bra. Då kan vi gå vidare med andra delen av frågan, nämligen om det är problematiskt att kvinnors berättelser aldrig får ifrågasättas, när vi redan konstaterat att vissa kvinnor har den här strategin.

Använder män detta?
Min kille gör det då rätt ofta, rätt gulligt och inte mig emot. Jag tycker om att han har en självsäkerhet i sin sexualitet så att han kan svänga sig med det lite inför mig och inför andra. Varför skulle han inte få lov till detta? Det gör alla andra djurarter, varför inte just homo sapiens?

Du ifrågasätter inte någons berättelser, du ifrågasätter hela #MeToo rörelsen...dvs miljontals kvinnors berättelser...vänligen stå för detta och låtsas inget annat.

Citat:
Det är väldigt intressant, min fetning. Det du säger är att det finns "brott" som inte är brottsliga enligt lag utan enligt någon slags allmän rättsuppfattning. Det finns ju fler sådana exempel, otrohet för att nämna ett. Betyder din inställning att kvinnor som är otrogna mot sina män också ska bli av med jobbet? Vilka brott som inte är brott skall beivras? Bara de som begås mot kvinnor eller kan män också vara offer?

det finns en brottsbalk... sen finns det bevisbörda ...och poliser/ åklagare som måste finna det vara värt ansträngningen/ kostnaden dra någon inför domstol.
Otrohet är inte ett brott. Sexuella trakasserier är det dock, men de måste självklart ha en viss nivå för att hamna i en domstol.

Citat:
Återigen mycket intressant. Här skuldbelägger du offret (mig i det här fallet) och säger att jag ska få upprättelse "om jag har anmält det". Detta är ju ett argument som framförts från andra sidan av debatten (att om kvinnorna inte anmält det kan det inte vara så farligt), men nu ser jag det för första gången komma från din sida. Jag tror skälet är att jag är man och att du därför inte tänker dig för. Detta skulle jag säga är symtomatiskt för den sorts anti-vita-män-aktivism som blivit populär de senaste åren.

Exakt HUR skuldlade jag dig? När jag frågade om du anmält?
Hur fan kan en arbetsplats sparka någon för ett brott mot dig om du inte anmält det för den? och det inte finns andra vittnen?
Tror du kvinnor som beskriver sexuella trakasserier som de inte anmält av varierande skäl, tycker att arbetsplatsen borde sparka den trakasserande mannen utan att veta?

Citat:
Kan också konstatera att du just nu sysslar väldigt mycket med att svara på en fråga med en fråga. Försök faktiskt bemöta vad jag skriver och skriv sen gärna en följdfråga. Det har varit lite för lite substans i själva svaren så hoppas det blir bättre annars tröttnar jag nog.

Kanske helt enkelt en bra taktik mot just dig...eftersom dina frågor är uppbyggda som de är?
Citera
2017-12-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Finns det något annat land i världen där #Metoo-kampanjen fått sådana proportioner som i Sverige?

Findes der noget andet land i verden med en så stor indvandring af specielt muslimske mænd, som har bedrevet en så forholdsvis stor del af volden og voldtægterne i landet end Sverige?

Findes der noget andet land i verden hvor behovet for at bortlede opmærksomheden fra muslimers vold og voldtægter er større end i Sverige?

Hvem profiterer mest af denne Metoo kampagne, og hvem står for en stor del for at kampagnen eskalerer?
Citera
2017-12-02, 21:46
Medlem
Citat:
Vad är du och co anser är så "skadligt" med det som sker i Sverige gällande #Metoo?

Är det debatten?
Är det att x. antal män får sparken?
Eller är det att kvinnor får space och samhällets uppbackning att säga ifrån, nu och förhoppningsvis i framtiden?
Eller är det att män som grupp, nu och i framtiden, förmodligen inte ges samma praktiska möjlighet att tafsa på unga vikarier?

Exakt VAD är så skadligt?

Danmark har inte samma starka ställning för feminism, dvs man har inte kommit lika långt.
Feminister försöker men blir ofta utskrattade i den danska debatten, eftersom nej, man tar inte kvinnor och deras rättigheter på samma allvar i Danmark.
Samma fråga kan du ställa dig själv om Me Too istället hade handlat om gruppen muslimer.Då hade du säkert problematiserat "häxjakten" mot en hel grupp?Ni feminister kan aldrig tas på allvar innan ni blir konsekventa och börjar se de verkliga hoten mot kvinnors rättigheter som islamismen i Sverige faktiskt utgör.Dra åt helvete med er sinnessjuka innerstadsextremister.Ni förtjänar att leva i helvetet.
Citera
2017-12-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
Samma fråga kan du ställa dig själv om Me Too istället hade handlat om gruppen muslimer.Då hade du säkert problematiserat "häxjakten" mot en hel grupp?Ni feminister kan aldrig tas på allvar innan ni blir konsekventa och börjar se de verkliga hoten mot kvinnors rättigheter som islamismen i Sverige faktiskt utgör.Dra åt helvete med er sinnessjuka innerstadsextremister.Ni förtjänar att leva i helvetet.

och vad är chansen att en hashtag om sexuella trakasserier enbart skulle avhandla muslimer?

Är islamofober som du som inte går ta på allvar eftersom det ni bygger era åsikter på inte vilar på någon som helt form av fakta....men det gör feminismen, kanske dags fatta detta?
Citera
2017-12-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Även i Norge är man förundrad över hur det är ställt i Sverige egentligen när en kampanj som denna spårar ur fullständigt. Klart att säga är om Danmark/Norge skulle få för sig att återuppta Nordiska krigen så skulle Sverige inte ha en chans numera. Halva landet består av veklingar till kön som bara ser sig som offer och skulle börja gråta vid första motgången.
Är det de svenska männen som du syftar på?
Citera
2017-12-02, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Ja, i USA.

De kan inte styra propagandan på samma sätt som i Sverige, här bestämmer Svt, TV4 och dagspressen vilken information folket ska få.
Alltså ca 6 stora nyhetsorganisationer med en gemensam agenda.
Senast redigerad av Wal1berg 2017-12-02 kl. 22:00. Anledning: tillägg
Citera
2017-12-02, 21:57
Medlem
[quote=Merapi|62502183]
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe

Du verkar tycka att bli uthängd på twitter är att likställa med en dom i en domstol.

En dom på Twitter är mycket värre. Uthängd => Dömd=> Landsförvisad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in