2017-12-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Kan ju lika gärna vara en arbetsplatsolycka. Nu är Polis och media väldigt snabba med att skrika "mord" bara för Hells Angels huserar i lokalerna.

Vill vara tydlig att jag vet inte vad som hänt, men jag menar bara att man inte ska låsa sig vid ett scenario bara för det är en sk mc-klubb.

Nyregistrerad med vilseledande info.?
Citera
2017-12-01, 23:38
Medlem
Givetvis måste vi ju avvakta polisens utredning men om vederbörande träffades olyckligt av en kofot i samband med renoveringen och springer ut. Hans vänner följer givetvis efter och alla skriker i panik Osv...
Första hjälpen misstas för misshandel.
Konstigare saker har ju hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Bra inlägg, allt ska överdrivas och slutsatser ska dras innan man ens vet något om det. Dock tror jag man kan fastslå att det inte rör sig om en olycka för då hade nog de på plats försökt få vederbörande till sjukan, men av vittnesmålen att döma samt offrets placering på gården, så tyder ju allt på att han inte dött en naturlig död.
Citera
2017-12-01, 23:47
Medlem
Citat:
Givetvis måste vi ju avvakta polisens utredning men om vederbörande träffades olyckligt av en kofot i samband med renoveringen och springer ut. Hans vänner följer givetvis efter och alla skriker i panik Osv...
Första hjälpen misstas för misshandel.
Konstigare saker har ju hänt.
Jovars, teoretiskt är det möjligt men jag tror att de inte rubricerat det som mord om hans skador var tvivelaktiga. Och rubriceringen är inte ändrad heller, och nu har de analyserat kroppen ordentligt. Dock är jag övertygad om att det så småningom kommer bli ett annat slut på det då man aldrig kan se exakt vad som varit det avgörande slaget som dödade honom utan det är väl mängden slag man avlider av, inget som kommer åt ngt orkan eller dödlig punkt på ett slag.

SEdan vet man inte heller om BO var den som startade ngt, han kanske blev konfronterad därinne, men sparkade bakut och blev aggig, och då brakade det loss. Mycket som kan ha hänt som iaf kommer nyansera det mer.
Citera
2017-12-01, 23:47
Medlem
Onan-erarens avatar
Hade det inte varit smartare om HA skulle ta död på någon av sina egna att få det att se ut som ett självmord eller en olyckshändelse, då skulle de nog kunnat komma undan.
Citera
2017-12-02, 00:10
Medlem
Jag förstår ju ditt och många andras argument. Jag tänker åt andra hållet.
Förr när Mc-klubbar hade ihjäl folk i sina lokaler låste dom först dörrarna. Sedan när polisen börjar med tops och Dna så slutade dom slå ihjäl folk med flit i sina lokaler.

Så eftersom han är eller var en av dom så talar det för att det borde vart planerat och då borde han blivit bortlurad och sedan dräpt.
Allt är ju möjligt men det låter inte som HA-2017?

Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Jovars, teoretiskt är det möjligt men jag tror att de inte rubricerat det som mord om hans skador var tvivelaktiga. Och rubriceringen är inte ändrad heller, och nu har de analyserat kroppen ordentligt. Dock är jag övertygad om att det så småningom kommer bli ett annat slut på det då man aldrig kan se exakt vad som varit det avgörande slaget som dödade honom utan det är väl mängden slag man avlider av, inget som kommer åt ngt orkan eller dödlig punkt på ett slag.

SEdan vet man inte heller om BO var den som startade ngt, han kanske blev konfronterad därinne, men sparkade bakut och blev aggig, och då brakade det loss. Mycket som kan ha hänt som iaf kommer nyansera det mer.
Citera
2017-12-02, 00:12
Medlem
Citat:
Allt är ju möjligt men det låter inte som HA-2017?
Nej det gör det verkligen inte.
Citera
2017-12-02, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forelasate
Jag tycker det är konstigt att ingen blivit gripen än. Det kan inte vara så många som har tillgång till lokalen.

Vad pratar du om? "Jo Berra och Anders har ju nyckel till porten så det måste va nån av dom"- HA-medlem i förhörsrummet

Jag tror inte att du skulle passa speciellt bra som kriminolog. Ett karriärstips bara! 😊
Citera
2017-12-02, 00:29
Medlem
RedSavinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Hade det inte varit smartare om HA skulle ta död på någon av sina egna att få det att se ut som ett självmord eller en olyckshändelse, då skulle de nog kunnat komma undan.

Jo det är ju smart, men om de kommer undan med att döda någon utan att bli fällda så är det ännu smartare.

Sänder ju en tydlig signal.
Citera
2017-12-02, 00:36
Medlem
Citat:
Vill vara tydlig att jag vet inte vad som hänt, men jag menar bara att man inte ska låsa sig vid ett scenario bara för det är en sk mc-klubb.
Om en HA-medlem blir dödad intill en stuga tillhörande HA, så är det nog ganska troligt att mordet är relaterat till det.
Citera
2017-12-02, 00:36
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedSavina
Jo det är ju smart, men om de kommer undan med att döda någon utan att bli fällda så är det ännu smartare.

Sänder ju en tydlig signal.

Usch ja. Vi kan komma undan med mord men inte NI.
Citera
2017-12-02, 01:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Det är nog betydligt vanligare att HA-medlemmar blir internt tagen av daga än externt. Med sådana kompisar behöver man inte fiender. Det räcker nog med en vag misstanke om att någon golar, vips så är personen permanent parkerad nere i en gödselbrunn.

Om medlemmen hamnar i en sk. "bad standing" som inte alls är ovanligt så kan både det ena och det andra hända och hotbilden kommer då givetvis från andra gängmedlemmar som ser en chans att flytta fram sina positioner.

Mordoffret i det här fallet har med överhängande sannolikhet gjort någonting som retat upp andra medlemmar så att dom har bestämt att han ska väck.
Citera
2017-12-02, 07:10
Medlem
Citat:
Kan ju lika gärna vara en arbetsplatsolycka. Nu är Polis och media väldigt snabba med att skrika "mord" bara för Hells Angels huserar i lokalerna.

Men vad har du missat? Det är inte flashback utan polisen som rubricerat händelsen som mord. Vittnen har sett den döde mannen bli slagen och släpad ut i skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in