Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-10-03, 10:41
  #37
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BLebowski
Ibland verkar det så, men sedan så ser man på en del konspirationsteoretiker och deras galna påståenden, och man åker tillbaka till ruta ett, synd att så många whack jobs är inblandade i konspirationer, dom förströr även om det finns konspirationer där ute.

Jag håller med. Det finns en del som jag är övertygad om får betalt bara för att dra ett löjets skimmer över vissa teorier genom att gå full-retard.

Däremot har jag har svårt att förstå varför en eller flera grupper/personer med makt som försöker ta över jorden skulle vara en konspirationsteori? Motsatsen vore ju jättekonstig; dvs, att grupper kontrollerade av extremt rika människor skulle välja att spela spelet på folkets villkor, och inte försöka smussla med allmänna val osv. Endast en idiot skulle tro på det.

Men för att svara på TS fråga:
Jag tror inte att en person sitter och drar i trådar. Den handlar om olika stora grupper på olika nivåer i pyramiden, precis som i ett företag eller liknande. Möjligtvis skulle man kunna tala om familjer, eller snarare släkter. Det är ett spel om makt och långsiktig trygghet snarare än pengar.
Citera
2017-10-29, 18:47
  #38
Medlem
fluffypuffys avatar
Trasiga människor styr världen.

Med trasig menar jag de som är utsatta för pedofili, blivit våldtagna, fått rejält med stryk som barn osv.

Det är dessa trasiga individer som styr i korridorerna och samtidigt försöker anamma trasiga livsstilar på folk och barn.

Osynliga är dom inte. Trasiga är dom dock.
Dom finns på ledarsidorna i media, de största bloggarna och största youtube-kanalerna.

Sodom och Gomorra 2.0 typ
Citera
2017-11-14, 07:49
  #39
Medlem
Swedensmokers avatar
Satan styr världen, använd av demoniskt besatta människor, oftast innesluta i någon högrankad hemlig order. Dem dyrkar djävulen bakom offentlighetens ögon och arbetar tillsammans för en global värld där en religion, en regering, ett språk och en valuta kommer råda. Varför tror du FN, EU, NATO osv existerar? För att FÖRENA nationerna till ett. Allt går tillbaka till Babels torn i 1 Mosebok Kapitel 11, och samma globala ande verkar än idag.

Denna NWO kommer vara under Antikrists styre (läs Johannes uppenbarelse k13). ¨

Var förberedd för Jesus andra återkomst, den är inom nära räckhåll!! Bli fräst är min uppmaning!
Citera
2017-11-14, 22:42
  #40
Medlem
Onan-erarens avatar
Nej det tror jag inte, om jag känner mig trött å går å lägger mig kl 20:00 så tror jag att det beror på att jag ÄR just trött å kroppen säger VILA jag tror inte att någon bestämmer att jag ska bli trött å gå å lägga mig kl 20:00
Citera
2017-11-29, 23:56
  #41
Medlem
Vi konspirerar alla mot oss själva och varandra genom att aktivt delta i något vi inte förstår innebörden av, något som enligt historiska referenser plötsligt var där och kan ses som det fundament vår samhällsgrund vilar på, sen cirka 6000 år tillbaka. Ytterliggheterna, som tillkommit senare, är maktstrukturer där för att tydligt reflektera och försvåra ett uträde genom en sorts dubbel karma. Handlingar är inte bara handlingar nu förtiden utan har ofta en direkt koppling till det ekonomiska system vi alla är en del av. Allt finns på nota, kanske t om sånt du inte kommer ihåg? Den ekonomiska notan visar det dubbla budskapet. Den riktiga notan döljs bakom.

Anser man att systemet möjliggjort prolifererandet av kompletterande kunskaper, de man tidigare inte hade, bör man heller ej ha något problem att lämna det om så önskas. Lever man för läxan, eller läxar för livet så är allt som det ska. Nothing to see here, move on.
__________________
Senast redigerad av Sagosand 2017-11-30 kl. 00:15.
Citera
2017-11-30, 21:35
  #42
Medlem
Flera akademiker har redan bevisat att dagens maktstrukturer är styrda av osynliga män i skuggregeringar. Så det är inget nytt.

Citat:
Ekonomen och författaren Jeff Faux, har beskrivit i sina böcker hur där existerar en global härskande klass idag som genom deras nätverk, några av som CFR-medlemmen Anne-Marie Slaugther har identifierat, arbetar utanför den demokratiska processen:

”Det faktiska arbetet utfört av Davos parti (härskarklassen som träffas i schweiziska Davos på World Economic Forum)…görs genom ett tätnande nätverk av andra- och tredjeparts företagsförvaltare och byråkrater… Detta nätverk är väsentligt för att rädda Davos parti från att få sin dröm om globalisering att komma på skam av paradoxen beskriven av filosofen Immanuel Kant som argumenterade att enbart en världsregering skulle kunna befria oss från krigets plågor men att världsregeringen skulle vara så tyrannisk att det inte vore värt det… Davos parti konfronteras med ”moment 22” över hur de ska styra den ekonomin i avsaknad av världsherravälde:

Davos behöver globala regler för att kunna förorda kapitalets frihet. Att genomdriva regler kräver världsherravälde. Världsherravälde skulle inskränka kapitalets frihet.

Stilen (på dessa nätverk) är eklektisk, informell och bakom scenerna. Demokrati hålls på avstånd. Anne-Marie Slaugther, har identifierat mer än 60 av dessa informella, horisontella förbindelser som förbigår traditionellt vertikala, globala förbindelser mellan regeringar, ändå inbegriper dessa nätverk regeringsfunktioner. Hon kallar det ett ”*uppdelat tillstånd*” som har hastigheten och flexibiliteten att ”utföra många av en världsregerings funktioner – lagstiftning, administration och domar – utan formen.

Fria från begränsningarna en ansvarig regering har kan globaliserande byråkrater värva andra till nätverket på sätt som vore olämpliga eller olagliga i hemlandet… ”Som internationella aktörer från NGO:er till företag redan har erkänt, globalisering och IT-revolutionen gör nätverkande till det bästa valet av organisatorisk form i en snabbt föränderlig och varierad miljö. I jämförelse liknar formella, internationella organisationer allt mer långsamma dinosaurier.” (The Global Class War, s. 169-172).

Den prisbelönta forskaren inom allmän ordning och antropologi Janine R. Wedel är en av de få moderna akademikerna som i sin bok Shadow Elite: How the World’s New Power Brokers Undermine Democracy, Government, and the Free Market har identifierat och studerat några av dessa nätverken, vilkas spelare tar offentliga beslut utan allmänhetens input-i sfärer från inhemska till utländska och finanspolicy. Manövrering genom deras många inflytelsesfärer, utmanar de båda regeringarnas regler om ansvar och företagens etiska konkurrens och i slutändan lyder de bara varandra.

Dr. Wedel har identifierat vad hon kallar ”flexnätverk” av individer som delar en gemensam ideologi och genom att spela en rad relaterade och sammanvävda roller, arbetar de tillsammans för att manipulera politiken och åtgärderna av regeringar, företag och NGO:er. Hon märker dessa individer ”flexians” för hur de använder flera samtidiga och sekventiella roller för att fullfölja målen för sina flex nätverk, ofta till nackdel för de företag och myndigheter som de företräder eller råder. Dr. Wedel presenterar sin avhandling och sedan visar hon det med tre detaljerade exempel på flex nätverk, de personer som är inblandade, och de globala effekterna deras åtgärder har över tiden. Dessa flex nätverk, utövar ett avsevärt bestämmande inflytande över politiska åtgärder på en global nivå och gör det bortom all kontroll, övervakning, eller till och med ett erkännande av någon nationell eller internationell myndighet.
https://www.vaken.se/den-harskande-k...bis-i-spetsen/
Citera
2017-11-30, 22:15
  #43
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy86-
Flera akademiker har redan bevisat att dagens maktstrukturer är styrda av osynliga män i skuggregeringar.


Deras bästa trick (på FB "dems bästa trick") är att de lurat i den bildade Mede klassen och de inteltektella att de inte finns.

Männen i Skuggorna har lärt sig detta trick av sion upp drags givare Hornper som lurade i det mondäna avkristnade Västerlandet att han inte fanns.


"Jag vill veta vilka männen i skuggorna är, jag vill höra nå'n fråga dem varför" fritt efter Mr. Jackson Browne's 'Lives in the Balance'.
Citera
2018-02-04, 20:30
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag håller med. Det finns en del som jag är övertygad om får betalt bara för att dra ett löjets skimmer över vissa teorier genom att gå full-retard.

Däremot har jag har svårt att förstå varför en eller flera grupper/personer med makt som försöker ta över jorden skulle vara en konspirationsteori? Motsatsen vore ju jättekonstig; dvs, att grupper kontrollerade av extremt rika människor skulle välja att spela spelet på folkets villkor, och inte försöka smussla med allmänna val osv. Endast en idiot skulle tro på det.

Men för att svara på TS fråga:
Jag tror inte att en person sitter och drar i trådar. Den handlar om olika stora grupper på olika nivåer i pyramiden, precis som i ett företag eller liknande. Möjligtvis skulle man kunna tala om familjer, eller snarare släkter. Det är ett spel om makt och långsiktig trygghet snarare än pengar.

Frimureriet är en hierarki formad som en pyramid och eliten älskar den symboliken för det är så de styr. Det måste faktiskt vara så att en liten grupp i toppen sitter och konspirerar för att driva på banksystemet och upprätthålla alla lögner och manipulationer som finns. Sedan går instruktionerna ned i maktpyramiden och de får tänka ut mer exakt och implementera instruktionerna.
Citera
2018-02-04, 20:38
  #45
Medlem
Pungsnoppens avatar
Kanske, kanske inte.

Men låt oss säga att det är så som vi hanterar boskap, som tex herden och alla får.

I dettafall är vi som får och dessa "osynliga män, kvinnor, varelser, väsen och vad vi inte vet kontrollerar oss, kanske styr etc.

Vad ska vi kunna göra åt det?

Om vi är som boskap och de är intelligentare så får det väl vara så.
Fortsätt som vanligt vad nu vanligt är.
Citera
2018-02-12, 00:48
  #46
Medlem
Det finns säkert många grupperingar och enskilda med som manipulerar hur de vill .det märks ju tydligt hur vissa använder nätet att psyka med . ser och läser saker som de sen beslutar ta itu med .bevakar gör inbrott små grå tanter som giftmördar på uppdrag av sekter .
väl förankrade inom psykiarin med sina egendomliga filosofier ingen tycker om . Ingen som tycker om såna där personer .
Citera
2018-02-12, 01:00
  #47
Medlem
Redoxreaktions avatar
Ett exempel: Glödlampskonspirationen

Detta är alltså inte det vanliga trams som detta delforum är fullt med, utan det är väl dokumenterat att inbyggt åldrande existerar sedan snart 100 år.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback