Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-11-26, 20:21
Medlem
Buffymyloves avatar
Ett ämne som genomsyrar många trådar är att män blir besvikna när kvinnor inte lever upp till deras förväntningar om den perfekta kvinnan. Det kan handla om uppdelningen i vad som är ”dåliga” och ”bra” kvinnor där mannen sätter vissa kvinnor på en piedestal där hon egentligen inte längre är ett eget aktivt subjekt utan en canvas där mannen lägger sina förhoppningar, något kvinnan antagligen inte bett om.

Jag är nyfiken hur ni resonerar kring de här och om ni själva tenderar att sätta kvinnor på piedestal. Varför gör ni det?
Citera
2017-11-26, 20:25
Medlem
Varför måste kvinnan ha bett om det?

Annars utgår jag alltid ifrån att kvinnan är en hora och har aldrig blivit besviken.
Citera
2017-11-26, 20:25
Medlem
DontWantWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag är nyfiken hur ni resonerar kring de här och om ni själva tenderar att sätta kvinnor på piedestal. Varför gör ni det?

Gjort detta misstag en gång och aldrig igen. Det är ett toffelbeteende, killar gör allt som tjejen säger och håller med allt hon tycker. För då tror man att förhållandet kommer att hålla och att man får mer sex. Men det slutar bara med att killen blir överkörd och utbränd. Vissa lär sig, andra lär sig inte.
Citera
2017-11-26, 20:26
Medlem
Finns ingen anledning att sätta dem på piedestal. Kvinnor är lika fula, äckliga o snuskiga som män.
Det enda de gör är att de döljer sina skavanker.
Citera
2017-11-26, 20:26
Medlem
Bulkninjas avatar
Fast du har helt missförstått uttrycket "att sätta kvinnor på pedistal"

Innebörden är inte alls det du skriver
Citera
2017-11-26, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ett ämne som genomsyrar många trådar är att män blir besvikna när kvinnor inte lever upp till deras förväntningar om den perfekta kvinnan. Det kan handla om uppdelningen i vad som är ”dåliga” och ”bra” kvinnor där mannen sätter vissa kvinnor på en piedestal där hon egentligen inte längre är ett eget aktivt subjekt utan en canvas där mannen lägger sina förhoppningar, något kvinnan antagligen inte bett om.

Jag gjorde det som tonåring pga att många kvinnor var så vackra och hormonerna rusade.

Dock anser jag inte att kräva att kvinnor inte sugit 20 kukar innan de fyller 20 vara att 'sätta kvinnor på en piedestal', det är bara sunt förnuft.
Citera
2017-11-26, 20:30
Medlem
För mig har det varit konstiga skuldkänslor och att man bara varit ovärdig.
Sluttramsat med sånt iaf.
Citera
2017-11-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatShitFuckingGay
För mig har det varit konstiga skuldkänslor och att man bara varit ovärdig.
Sluttramsat med sånt iaf.

Detta, under hela tonåren och tidiga 20-års-åldern kände jag skam och skuld över att visa sexuellt intresse för kvinnor, ingen aning vad det kommer ifrån (om inte rent av samhället?), min familj är inte religiös och jag har haft ett helt normalt liv. Typ som att det var 'fult' att vara sexuellt intresserad av en tjej.
Citera
2017-11-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Detta, under hela tonåren och tidiga 20-års-åldern kände jag skam och skuld över att visa sexuellt intresse för kvinnor, ingen aning vad det kommer ifrån (om inte rent av samhället?), min familj är inte religiös och jag har haft ett helt normalt liv. Typ som att det var 'fult' att vara sexuellt intresserad av en tjej.
Min mamma gjorde det ganska klart att jag var ovärdig och oduglig som människa, sen att man alltid fick inbankat i skolan att killar var elaka och ondskefulla gjorde det inte bättre.
Citera
2017-11-26, 20:39
Medlem
erikp121s avatar
Jag sitter i ett elfenbenstorn och ibland rör jag mig ut på min höga häst. Varför skulle jag inte vilja ha en prinsessa på en piedestal?
Citera
2017-11-26, 20:39
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Man uppfostras in till det är min gissning. De som inte gör det i tidig ålder såsom 13 till 20 är dem som svinar och "charmar" omkull tjejerna.
Pojkar som är duktiga på att få som dom vill på ett kalkylerade sätt eller dras tjejerna själva till dom och sedan sitter eller försöker spela en av dessa kvinnorna som falskt humblebragar 20 år för sent på flashback. Ryggdunksframkallande.
Citera
2017-11-26, 20:40
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Fast du har helt missförstått uttrycket "att sätta kvinnor på pedistal"

Innebörden är inte alls det du skriver
Inte? Jag förstår det som något män gör, inget som kvinnor bett om
Citera
  • 1
  • 2