Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-09, 21:43
  #313
Medlem
Hej!

Jag har en Samsung GT-P3100 surfplatta. När jag surfar på internet så stängs då och då internet ner och jag får starta om webbläsaren. Någon som vet vad det beror på?
Citera
2017-11-20, 15:08
  #314
Medlem
Spyrrans avatar
Jag har en Samsung Galaxy 10.1, tab 2. Går det att uppdatera Android i den? Annars kommer bland annat Mobilt Bank-id att sluta fungera, och det vill jag inte.
Citera
2017-11-20, 20:36
  #315
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Jag har en Samsung Galaxy 10.1, tab 2. Går det att uppdatera Android i den? Annars kommer bland annat Mobilt Bank-id att sluta fungera, och det vill jag inte.
Officiellt kommer det inte att gå att uppdatera. Jag har (hade) en Tab 3 där jag också hamnade i den rävsaxen.
Om du har en smartphone kan du ladda ner mobila Bankid't på den istället fast du gör själva jobbet på plattan och bara använder telefonen för inloggning/signering (den kopplar automatiskt upp mot den andra "enheten").

Mycket möjligt dock att det går att "hacka" plattan så att du kan uppdatera till en nyare Android version men jag tror inte att den går att lita på då. Någon mer teknisk bevandrad får i så fall hjälpa dig hur du ska gå till väga.

*Själv köpte jag en Lenovo Tab 4 för en vecka sedan och är helnöjd än så länge (Android 7.1.1). Kanske något att hålla ögonen öppna efter på Black Friday?*
Citera
2017-11-25, 20:33
  #316
Medlem
Har en Samsung Galaxy tab 2, 10.1. Inget fel på batterinivån. Men surfplattan startar om hela tiden. Väl påslagen så är den igång max en minut innan enheten stängs av och startar om igen. Går detta att åtgärda? Sjukt irriterande, och surfplattan kan inte användas så länge den beter sig såhär.
Citera
2017-11-26, 18:45
  #317
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Har en Samsung Galaxy tab 2, 10.1. Inget fel på batterinivån. Men surfplattan startar om hela tiden. Väl påslagen så är den igång max en minut innan enheten stängs av och startar om igen. Går detta att åtgärda? Sjukt irriterande, och surfplattan kan inte användas så länge den beter sig såhär.
Vet inte om detta är fallet på just din platta men det har varit problem med moderkorten i dessa. Om så är fallet är det tyvärr inte mycket att göra åt det hela.
Citera
2017-11-28, 22:59
  #318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Vet inte om detta är fallet på just din platta men det har varit problem med moderkorten i dessa. Om så är fallet är det tyvärr inte mycket att göra åt det hela.

Sökte på Google, och lyckades hitta ett sätt att fabriksåterställa plattan. Sedan dess har det fungerat bra. Även om jag inte vet vad som orsakade felet från början, eller om det går att undvika i framtiden. Hoppas det inte var problem med moderkortet, hade tydligen missat att det har varit problem med dem.
Citera
2017-11-28, 23:03
  #319
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Sökte på Google, och lyckades hitta ett sätt att fabriksåterställa plattan. Sedan dess har det fungerat bra. Även om jag inte vet vad som orsakade felet från början, eller om det går att undvika i framtiden. Hoppas det inte var problem med moderkortet, hade tydligen missat att det har varit problem med dem.
Tur att du inte nöjde dig med mitt svar!

Hoppas ni får ett "bra liv" tillsammans ytterligare ett tag.

*Min var bortom all räddning... *
Citera
2017-12-11, 00:53
  #320
Medlem
bonobonos avatar
Kan man ändra känslighet på Galaxy Tab A. Skulle önska få den lite mindre känslig.
Citera
2018-06-12, 17:02
  #321
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Sökte på Google, och lyckades hitta ett sätt att fabriksåterställa plattan. Sedan dess har det fungerat bra. Även om jag inte vet vad som orsakade felet från början, eller om det går att undvika i framtiden. Hoppas det inte var problem med moderkortet, hade tydligen missat att det har varit problem med dem.
Har ett liknande problem, men att den ogillar vissa program och batterinivåer.
Där den sen bara stänger av helt, eller i den loop du pratade om att den bara startar om och stänger av och startar om och stänger av.
Men nu har den gått över gränsen och krånglar mer med mera program, så nått måste göras.

Det jag satt och fundera på om man var tvungen återinstallera android helt och hållet, så den kanske återskapar kontakter i programmet den tappat.

Har haft en del problem ibland(inte speciellt överdrivet), där den låst sig och vägrat stänga av sig.
Låst sig och vägrat att bli laddad eller påsatt igen, men efter en total urladdning har tagit laddning igen och sen fungerat som vanligt.

Om nu inte denna hardreset funkar, hur installerar man om android på en sådan här på bästa sätt och får en formatering av allt?
Kanske denna är att föredra, för det blivit så extremt mycket program installerade och avinstallerade under åren.
Citera
2018-06-16, 19:35
  #322
Medlem
Är det stor skillnad på 10.1 och Galaxy tab s2? Funderar på att köpa och har lite funderingar kring val
Citera
2020-07-31, 18:29
  #323
Medlem
Keldons avatar
Hur byter man glas på en Samsung Galaxy TAB A 10.1" SM-T510 smidigt och billigast?
Gick till en reparatör i kvarteret som ville ha hela 2500 för det. Men ny platta kostar dock idag bara cirka 1900. Så det känns rätt ovärt med 2500. Jag är baserad I Skåne.

Tack på förhand
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback