Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-21, 12:46
  #1561
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Är det verkligen så uppenbart? Jag menar inte att låta som ett rövhål nu utan det är en ärlig undran: vad är det som gör att forumet inte kommer att överleva? Vad säger din kristallkula? Eller är det bara en känsla?
Du tror folk e dumma eller hur? Det klart det e uppenbart! Bara för att många inte säger nåt betyder det inte att det inte syns. De flesta på fb är antingen höger eller rassar, nåt som skulle va uppenbart för den gruppen o som inte skulle va till nytta för högern uttrycks sällan. Fattar du inte?
Sen ska du veta att det finns nåt som heter säpo o jag har ringt säpo o frågat lite om den här sajten, för jag tycker ni e mysko o behandlar vissa människor på fel sätt. Ni gör så att folk blir arga o hatiska mot olika grupper i samhället. Nästan alla skriver skit om typ mussar o flyktingar här, men konstigt att inga mussar eller flyktingar diskuterar här. Så om vi antar att regelverket funkar bra, så kommer inte nån musse eller flykting ens få chansen o kriga mot hela fucking digitala sätet.De har tagit över forumet o rövknullar alla genom att rapportera inläggen. Ju fler som rapporterar desto goda chanser att få till en censur. De e fler, många många fler.
Citera
2017-11-21, 16:00
  #1562
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Du tror folk e dumma eller hur? Det klart det e uppenbart! Bara för att många inte säger nåt betyder det inte att det inte syns. De flesta på fb är antingen höger eller rassar, nåt som skulle va uppenbart för den gruppen o som inte skulle va till nytta för högern uttrycks sällan. Fattar du inte?
Sen ska du veta att det finns nåt som heter säpo o jag har ringt säpo o frågat lite om den här sajten, för jag tycker ni e mysko o behandlar vissa människor på fel sätt. Ni gör så att folk blir arga o hatiska mot olika grupper i samhället. Nästan alla skriver skit om typ mussar o flyktingar här, men konstigt att inga mussar eller flyktingar diskuterar här. Så om vi antar att regelverket funkar bra, så kommer inte nån musse eller flykting ens få chansen o kriga mot hela fucking digitala sätet.De har tagit över forumet o rövknullar alla genom att rapportera inläggen. Ju fler som rapporterar desto goda chanser att få till en censur. De e fler, många många fler.
Jag är säker på att de tog dig på största möjliga allvar när det är så illa att hela fucking digitala sätet är mysko och rövknullar alla mussar. Det står allra högst upp på deras agenda. Jämt.
Citera
2017-11-21, 17:07
  #1563
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Du tror folk e dumma eller hur? Det klart det e uppenbart! Bara för att många inte säger nåt betyder det inte att det inte syns. De flesta på fb är antingen höger eller rassar, nåt som skulle va uppenbart för den gruppen o som inte skulle va till nytta för högern uttrycks sällan. Fattar du inte?
Sen ska du veta att det finns nåt som heter säpo o jag har ringt säpo o frågat lite om den här sajten, för jag tycker ni e mysko o behandlar vissa människor på fel sätt. Ni gör så att folk blir arga o hatiska mot olika grupper i samhället. Nästan alla skriver skit om typ mussar o flyktingar här, men konstigt att inga mussar eller flyktingar diskuterar här. Så om vi antar att regelverket funkar bra, så kommer inte nån musse eller flykting ens få chansen o kriga mot hela fucking digitala sätet.De har tagit över forumet o rövknullar alla genom att rapportera inläggen. Ju fler som rapporterar desto goda chanser att få till en censur. De e fler, många många fler.
Okej, tack för informationen men det var faktiskt inte det jag frågade.
Citera
2017-11-22, 14:43
  #1564
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
De flesta på fb är antingen höger eller rassar,

Belägg/bevis för detta postulat saknas fortfarande (om det nu med "höger" syftas till extrem-höger).
Citera
2017-11-23, 04:36
  #1565
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN
Man kan ju ställa sig frågan varför Flashback använder liberala Bacon citat. Det är ju i varje fall inte vänster eller mitten i den politiska skalan. Varför inte Karl Marx citat istället?

Efter 6 års erfarenhet av det här forumet, så har jag lärt mig att det är anarkisterna och narkomanerna som dominerar bland moderatorer och admins. Vi som är mer allmänt politiskt intresserade får en helvetes massa varningar och bevis på ogillande.

Anarkister och Knarkare - det är dom som bestämmer vilka användare som är "inne" resp "ute". Själv är jag "inne" bland dom absolut skickligaste skribenterna här på FB, och det smäller högre än att vara populär hos personalen.
Citera
2017-11-23, 13:23
  #1566
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Efter 6 års erfarenhet av det här forumet, så har jag lärt mig att det är anarkisterna och narkomanerna som dominerar bland moderatorer och admins. Vi som är mer allmänt politiskt intresserade får en helvetes massa varningar och bevis på ogillande.

Anarkister och Knarkare - det är dom som bestämmer vilka användare som är "inne" resp "ute". Själv är jag "inne" bland dom absolut skickligaste skribenterna här på FB, och det smäller högre än att vara populär hos personalen.
Jag vill bara flika in att efter åtta års erfarenhet av modda det här forumet så har du fel. Vare sig anarkister eller narkomaner dominerar bland modsen. Dessutom har du ingen som helst aning om huruvida andra än "ni som är mer allmänt politiskt intresserade" (vad betyder det ens?) inte får "en helvetes massa Varningar och bevis på ogillande".

Får man en helvetes massa Varningar" så är inte det ett bevis på ogillande, det är ett bevis på att man inte håller sig till reglerna.
Citera
2017-11-24, 07:02
  #1567
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Efter 6 års erfarenhet av det här forumet, så har jag lärt mig att det är anarkisterna och narkomanerna som dominerar bland moderatorer och admins. Vi som är mer allmänt politiskt intresserade får en helvetes massa varningar och bevis på ogillande.

Efter 5½ år på forumet har jag lärt mig, att 98% av FBs mods följar FBs regelverk, som från ett neutralt perspektiv av politik, vetenskap och filosofi är icke-extremt.

Citat:
Anarkister och Knarkare - det är dom som bestämmer vilka användare som är "inne" resp "ute".

I så fall borde undertecknade vara "ute".

Citat:
Själv är jag "inne" bland dom absolut skickligaste skribenterna här på FB, och det smäller högre än att vara populär hos personalen.

Och dom "absolut skickligaste skribenterna" är ... dom som du är "inne hos"?
Citera
2017-11-24, 10:36
  #1568
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Efter 6 års erfarenhet av det här forumet, så har jag lärt mig att det är anarkisterna och narkomanerna som dominerar bland moderatorer och admins. Vi som är mer allmänt politiskt intresserade får en helvetes massa varningar och bevis på ogillande.

Anarkister och Knarkare - det är dom som bestämmer vilka användare som är "inne" resp "ute". Själv är jag "inne" bland dom absolut skickligaste skribenterna här på FB, och det smäller högre än att vara populär hos personalen.
Visst är svaret på TS 'övervägande ja'. Men funnes det inte också folk från andra kanten liksom mitten bleve det rätt intetsägande diskussioner . Bullfetta, 'inne' på min lista, är lite kul för hon är vänster men också kraftigt höger på en gång. Högerfolket inom S går det rätt bra att göra affärer med, vet jag av egen erfarenhet..
Men alltför många narkomaneranarkisterrasister skriker bara ut slogans, det är inte att diskutera...
Citera
2017-11-24, 11:35
  #1569
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
Visst är svaret på TS 'övervägande ja'.

Kan du specificera vad du avser med dels:

1. "svaret är övervägande ja" (är det ditt övervägande svar eller en majoritet som svarer ja?)

2. Referensen till "TS". Trådstarten innehåller nämligen två frågor: Én i trådrubriken och én i inlägg # 1.
Citera
2017-11-24, 14:25
  #1570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Efter 5½ år på forumet har jag lärt mig, att 98% av FBs mods följar FBs regelverk, som från ett neutralt perspektiv av politik, vetenskap och filosofi är icke-extremt.



I så fall borde undertecknade vara "ute".



Och dom "absolut skickligaste skribenterna" är ... dom som du är "inne hos"?

Så borde du tänka.. med tanke på att du är en högerliberal diskoordianist som stup i kvarten postar anti-islamisk propaganda.. och propagerar med OT och tillåts göra det. Du ser modsen som neutrala eftersom du delar deras åsikter.. sådana som du är många på forumet som systematiskt, tillsammans med modsen rensar trådarna med hänvisning till regelverket..


Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag vill bara flika in att efter åtta års erfarenhet av modda det här forumet så har du fel. Vare sig anarkister eller narkomaner dominerar bland modsen. Dessutom har du ingen som helst aning om huruvida andra än "ni som är mer allmänt politiskt intresserade" (vad betyder det ens?) inte får "en helvetes massa Varningar och bevis på ogillande".

Får man en helvetes massa Varningar" så är inte det ett bevis på ogillande, det är ett bevis på att man inte håller sig till reglerna.

Att du har fått erfarenheten att modda i 8år, säger mer att du borde vara partisk i denna fråga. Men det betyder inte att du ens vet vad detta är och vad du egentligen moddat för.
Det stämmer mycket väl att ”anarkismen” bejakas på FB. Högeranarkism och extrema former av libertarianism med inspirationer amerikanska underjordiska rörelser.
Citera
2017-11-24, 17:15
  #1571
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Efter 5½ år på forumet har jag lärt mig, att 98% av FBs mods följar FBs regelverk, som från ett neutralt perspektiv av politik, vetenskap och filosofi är icke-extremt.

I så fall borde undertecknade vara "ute".

Och dom "absolut skickligaste skribenterna" är ... dom som du är "inne hos"?

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Så borde du tänka.. med tanke på att du är en högerliberal diskoordianist ...

Min faktiska position är lite-till-höger-om-mitten, "gammal"-liberal och filosofisk relativist. Sen kan du ju "tolka", förvrida eller efterrationalisera detta till vad du vill.

Citat:
...är som stup i kvarten postar anti-islamisk propaganda..

Jag kritiserar islam enligt akademiska standard-procedurer.

Men vad har det iövrigt med saken att göra? Är det islam-frågan som är pudelns kärna angående postulatet om FBs högerextremism?

Citat:
och propagerar med OT och tillåts göra det.

Är det en konspiration du insinuerar?

Citat:
Du ser modsen som neutrala eftersom du delar deras åsikter..

Eller så är det så, att båda modsen och jag följar FBs regelverk så gott vi kan.
Citera
2017-11-24, 17:23
  #1572
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Att du har fått erfarenheten att modda i 8år, säger mer att du borde vara partisk i denna fråga. Men det betyder inte att du ens vet vad detta är och vad du egentligen moddat för.
Det stämmer mycket väl att ”anarkismen” bejakas på FB. Högeranarkism och extrema former av libertarianism med inspirationer amerikanska underjordiska rörelser.
Eftersom forumet baseras på yttrandefriheten och yttrandefriheten är ett centralt tema även inom libertarianismen, så är det föra förvånande att det finns likheter mellan de båda, iaf vad gäller synen på friheter och rättigheter.

Klassisk liberalism och libertarianism fokuserar just väldigt mycket på frihet, fritt val, fri information och att människor ska kunna få diskutera och argumentera med varandra och mot varandra.
Vilket gör att Flashback naturligtvis hamnar nära dessa värderingar.


Att forumet därför hamnar i motsatsställning till ideologier (och religioner) som har förbud mot att diskutera vissa saker, säga vissa saker, argumentera för vissa saker, sprida vissa saker och försöka övertyga andra om vissa saker, är inte så konstigt och är återigen en naturlig följd av att Flashback har yttrandefrihet som sitt motto och mål.


Om man ogillar att andra ska få säga saker man inte håller med om, så är det fullt förståeligt att man hatar Flashback.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback