• 10 608 online
  • 1 134 974 medlemmar
  • 58 834 531 inlägg
2017-11-14, 10:43
Medlem
ArzeniXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Kan bara nämna nåt som kanske inte alla känner till.

vill man spela musik i sin restaurang behövs Spotify Business. Det är nämligen olagligt att spela musik från Spotify Premium i offentliga miljöer.

Spotify Business är ett abonnemang som företagare betalar för att få tillgång till de rätta kommersiella licenserna för obegränsad musikuppspelning via Spotify för sina gäster och kunder. Månadskostnaden är 349 kr ex moms.

Sen måste verksamheten själv ansvara för avgifterna till STIM och SAMI vilket är ca 7000 kronor/år.

Sammanlagt kostar det en krögare alltså drygt 11 000 kronor per år för att få spela bakgrundsmusik varje dag i ett helt år.

Och det är nog där det tar emot hos krögaren med lite "lägre profil".

Men absolut, Spotify med reklam är en klockren markör.

Det där hade jag faktiskt ingen aning om. Jag får tacka för upplysningen. Nu fick jag helt plötsligt lite sympati för sunkhaks-krögarna som tvingar sina besökare att uthärda reklam där volymen med en hårsmån går under gränsen för vad en trumhinna klarar av. Undra hur ofta som det sker kontroller i ett sådant ärende.
Citera
2017-11-14, 19:04
Medlem
Seiko-2003s avatar
Restaurang Fridhem på Fridhemsgatan, finns den kvar? Jag har inte varit i dom krokarna på år och dar. Där kan man snacka sunkhak med bananflugor eller pissflugor som flög runt överallt och landade på tallriken med ens mat..
Citera
2017-11-15, 07:54
Medlem
don tonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJAlter70
När jag och en polare var på Sever-inn, så kom det också en kåkfarare till vårat bord och undrade om vi var snutar...

Classy
Citera
2017-11-15, 16:47
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seiko-2003
Restaurang Fridhem på Fridhemsgatan, finns den kvar? Jag har inte varit i dom krokarna på år och dar. Där kan man snacka sunkhak med bananflugor eller pissflugor som flög runt överallt och landade på tallriken med ens mat..

Kanske är samma "krog" vi menar. Den jag menar heter iaf Lions Bar och ligger i krokarna runt Fridhemsplan. 19 kr flaskan för Ringnes bira vill jag minnas och riktigt dräggigt redan vid lunchtid. Fullt med alkade pensionärer och sjukpensionärer, araber och afrikaner.
Citera
Idag, 00:59
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSpeciellMan
Medusa bar i Gamla stan. Pissiga människor, dörrvakterna är Ex-kriminella. Riktigt skitställe.

Skulle aldrig gå dit men i början av 90-talet var det stället ett 05 ställe och hette Hyndans hörna. Mycket populärt och väldigt mycket trevligt folk. Live spelningar i källaren med alternativ musik.
Citera