• 8 136 online
  • 1 135 278 medlemmar
  • 58 843 538 inlägg
2017-11-22, 12:34
Medlem
A new dawn av John Jackson Miller. Boken är en prequel till serien Star Wars Rebels.
Citera
2017-11-22, 17:24
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Jag läser I stålstormen av Ernst Jünger. Den är bra och ger en ganska detaljerad skildring av skyttegravskriget. Jünger verkar tycka att kriget var hemst och fasansfullt, men också lite småtrevligt och förbrödrande. Inte konstigt att farbror Adolf var så förtjust i denna krigskildring.
Citera
2017-11-22, 20:16
Medlem
CaptainBlueshearts avatar
Har precis läst Zadie Smiths "Swing time". En kronologiskt förvirrande historia som ändå lyckas hålla en rak linje. Kvinnor i alla ledande "roller". Rekommenderas för feminister och antifeminister.

"I stålstormen" är en måstebok. Läser nu "Psykonauterna" av Jünger.
Citera
2017-11-22, 21:21
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Jag läser I stålstormen av Ernst Jünger. Den är bra och ger en ganska detaljerad skildring av skyttegravskriget. Jünger verkar tycka att kriget var hemst och fasansfullt, men också lite småtrevligt och förbrödrande. Inte konstigt att farbror Adolf var så förtjust i denna krigskildring.

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainBluesheart
Måstebok vet jag väl ändå inte. Hade höga förväntningar men blev ganska besviken ärligt talat. Tycker att det var för lite "story" och för mycket rabblande av detaljer. Var intressant till en början men efter typ 30 sidor blir det bara tröttsamt att läsa detaljerade beskrivningar av skyttevärn.
Citera
2017-11-22, 22:25
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainBluesheart
Har precis läst Zadie Smiths "Swing time". En kronologiskt förvirrande historia som ändå lyckas hålla en rak linje. Kvinnor i alla ledande "roller". Rekommenderas för feminister och antifeminister.

Psykonauterna ska jag läsa någong gång också.

Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Måstebok vet jag väl ändå inte. Hade höga förväntningar men blev ganska besviken ärligt talat. Tycker att det var för lite "story" och för mycket rabblande av detaljer. Var intressant till en början men efter typ 30 sidor blir det bara tröttsamt att läsa detaljerade beskrivningar av skyttevärn.

Jag kan hålla med dig om att det kan bli lite för detaljerat så att det blir på gränsen till lite långrandigt. Jag kommer på mig själv med att tänka på annat medan jag läser nu och då. På västfronten intet nytt är nog nästan bättre än I stålstomen, mindre detaljer och mer story, som jag minns den. Men är man intresserad av första världskriget är naturligtvis I stålstormen en väldigt tacksam bok.
Citera