Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-22, 14:27
  #20473
Medlem
Såg lite i efterhand på Elias match mot Pavel, kan inte säga att jag blev lyrisk direkt, vissa stunder fick man för sig att ingen av dom ville vinna, så dåligt spel var det, med massor av dubbelfel igen av Ymer, tex. elfte gemet i andra set 3 dubbelfel, verkade inte vara någon besvärlig vind heller
Välbehövlig vila kanske hjälper får vi hoppas
Citera
2017-11-22, 15:22
  #20474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Såg lite i efterhand på Elias match mot Pavel, kan inte säga att jag blev lyrisk direkt, vissa stunder fick man för sig att ingen av dom ville vinna, så dåligt spel var det, med massor av dubbelfel igen av Ymer, tex. elfte gemet i andra set 3 dubbelfel, verkade inte vara någon besvärlig vind heller
Välbehövlig vila kanske hjälper får vi hoppas

Elias Ymer är inte mycket att hoppas på för Svensk del tyvärr. Han gör ett par bra matcher ibland sedan faller han tillbaka och spelar sämre. Han kommer nog få slåss där han är nu under större delen av sin karriär. Möjligt att han når någon peak om några år. Men den peaken kan inte vara orimligt mycket högre än den grundnivån han visar upp nu.
Citera
2017-11-24, 05:22
  #20475
Medlem
DC uppställningen klar, http://www.bbc.com/sport/tennis/42102074
Lutar emot fransk seger.
En artikel om Elias, http://www.atpworldtour.com/en/news/...g-2017-feature
__________________
Senast redigerad av Alessandro 2017-11-24 kl. 05:30.
Citera
2017-11-24, 09:47
  #20476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Såg lite i efterhand på Elias match mot Pavel, kan inte säga att jag blev lyrisk direkt, vissa stunder fick man för sig att ingen av dom ville vinna, så dåligt spel var det, med massor av dubbelfel igen av Ymer, tex. elfte gemet i andra set 3 dubbelfel, verkade inte vara någon besvärlig vind heller
Välbehövlig vila kanske hjälper får vi hoppas
Starkt att vinna andra set isåfall, Pavic vann Pune Challenger nyligen i Indien så det är en spelare i form.
Citera
2017-11-24, 19:12
  #20477
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Sådärja...Tsooonga reducerar. 1-1 inför dubbeln i morgon. Vinner Frankrike dubbeln då är det mer eller mindre klart, inte ens franska nerver kan förstöra festen.
Citera
2017-11-25, 10:33
  #20478
Medlem
barnets avatar
Var kan man se davis cup-finalen? Någon stream eller liknande?
Citera
2017-11-25, 12:34
  #20479
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoichkov8
Så jävla skönt! Dimitrov gör sin sämsta match i turneringen och ändå lyckas han ta hem det.

Han växer, bättre sent än aldrig!

Nu ska jag ut i London vimlet och njuta av en whiskey, ett tiotusentals kronor fattigare pga ombokningar osv, samt idiot schweizare som ville göra sig en hacka. Men jävligt värt det!

Såg du finalen på plats? Fan vad tungt. Pengar kan man ju alltid tjäna nya, men en sån upplevelse måste vara grym.
Citera
2017-11-25, 13:28
  #20480
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Var kan man se davis cup-finalen? Någon stream eller liknande?

Du kan fulstreama här:
http://batmanstream.live/
Citera
2017-11-26, 12:45
  #20481
Medlem
stoichkov8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Såg du finalen på plats? Fan vad tungt. Pengar kan man ju alltid tjäna nya, men en sån upplevelse måste vara grym.

Ja, det var absolut värt det. Med lite mer planering samt förtroende för Dimitrov så hade det kunnat bli billigare, då jag ursprungligen planerade att se 2 gruppmatcher samt en ev. semi-final.


Nu ser jag fram emot att se både Wimbledon och USO, mest är jag taggad på AUO men det får bli 2019.
Citera
2017-11-26, 21:31
  #20482
Medlem
Så Frankrike vann alltså DC. För tionde gången. Där klarar de av att vinna när de är tillsammans. Fortfarande inte en GS-titel i singel på herrsidan på över 35 år dock
Citera
2017-11-27, 13:25
  #20483
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoichkov8


Nu ser jag fram emot att se både Wimbledon och USO, mest är jag taggad på AUO men det får bli 2019.

Har själv aldrig varit på någon GS-turnering, men Melbourne ligger högst på min lista. Pengarna finns, men problemet är att mina vänner inte diggar tennis.
Jag får väl åka själv.
Citera
2017-12-02, 07:37
  #20484
Avstängd
Mertillens avatar
Jag gillar ju inte tennisen på 2000-talet. De nya banorna är blå och det tycker jag inte om. Racket-tekniken har krossat serve & volleytennisen och det gillar jag inte heller. Vill ha träracketarna tillbaka. Tennisspelarna är jättar jämfört med mig personligen och dessa kan jag inte identifiera mig med. Uppskattar när de var mänskligare, som Michael Chang, som kunde ge folk som Ivan Lendl, Boris Becker eller Stefan Edberg problem. Fan, här finns en länk som visar hur tennisspelarna vuxit i storlek.

http://www.topendsports.com/sport/te...-wimbledon.htm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback