Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-22, 11:06
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
Bumpar denna tråd...
Söker mobilrep, gärna utomlands, som är bra och billiga. Fick precis pris från min "Lokala" att byta USB-uttag vilket skulle kosta 1000kr. Tyckte det var lite väl i överkant och försöker därför hitta nån bra verkstad som kan göra detta för en vettig peng. Har googlat men väldigt svårt att avgöra vad som är vettigt och vad som är "google adword" bara.
Gör det ensam, YouTube och delar från aliexpress..
Citera
2017-11-22, 12:09
  #14
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderssson
Gör det ensam, YouTube och delar från aliexpress..

Varför ska han vara ensam när han gör det? Jag tror det är bättre att ha nån kompis med som kan se att man inte missar nåt, och kanske ge en extra hand.
Citera
2017-11-25, 22:08
  #15
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Varför ska han vara ensam när han gör det? Jag tror det är bättre att ha nån kompis med som kan se att man inte missar nåt, och kanske ge en extra hand.

I detta fallet hade jag behövt en varmlufts lödkolv + lodpasta då USB'ns ben var dolda av ett hölje så självfix gick bort. Jag är annars rätt duktig med lödkolv och har bra grejer men inte så bra.
Det blev till slut "mobilservice.com", 695:- inkl alla frakter. Gränsfall kanske men mobilen kostade 2500:- för ett år sedan så den får en chans till.

Återkommer med resultat..
__________________
Senast redigerad av Kottie 2017-11-25 kl. 22:11.
Citera
2017-12-08, 01:42
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Varför ska han vara ensam när han gör det? Jag tror det är bättre att ha nån kompis med som kan se att man inte missar nåt, och kanske ge en extra hand.
Du Själv kanske känner dig ensam?
Citera
2017-12-12, 01:54
  #17
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderssson
Du Själv kanske känner dig ensam?

Det har väl knappast något att göra med om man lagar mobiler ensam eller inte.
Hur menar du? Varför skulle det vara bättre att laga den ensam? Kottie sökte en mobilrep ev. i utlandet. Förstod du inte hans fråga?
Citera
2017-12-14, 02:50
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Det har väl knappast något att göra med om man lagar mobiler ensam eller inte.
Hur menar du? Varför skulle det vara bättre att laga den ensam? Kottie sökte en mobilrep ev. i utlandet. Förstod du inte hans fråga?
Ber om ursäkt, trodde ditt inlägg var en pik för ordet själv/ensam. Osäker vilket ord jag skulle valt.
Inte bättre att vara ensam när man gör det, men definitivt billigare att göra det själv. Att ha en kompanjon bredvid underlättar givetvis. För att svara på hans fråga skulle det underlättat med vilket land han ville ha mobilreparatören i. Nu fixade det ju sig, så slutet gott..

Vidare är det inte svårt att fixa enklare saker själv, finns DIY-guider och instruktioner för det mesta, tacka internet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback