2017-11-20, 13:56
Medlem
Demokraturdns avatar
Mittmedia vill få folk att dela plusartiklar genom att låta dem vara gratis den första timmen efter publicering.
https://www.medievarlden.se/2017/11/mittmedias-plusartiklar-blir-gratis-forsta-timmen/

Fast inte på deras app...
Citat:
eftersom vi genom detta vill försöka nå den målgrupp som inte redan har en relation till oss. I apparna har vi en hög andel lojala användare.

Citat:
Rent krasst hoppas vi förstås på fler nya betalande kunder, säger Katarina Ellemark och fortsätter:

– Om det i stället skulle visa sig att det här bara ger fler delningar och inte inte fler kunder så behöver vi se över vårt innehåll.

Blir inte folk irriterade över att få en betalartikel delad till sig? Själv skulle jag sluta dela artiklar från Mittmedia om jag misstänkte att de plötsligt blir betalartiklar. Mittmedia vill äta kakan och ha den kvar. Jag ska lockas att dela en artikel utan att veta att det bara är gratis att läsa den den första timmen.

Lyckas de inte få fler betalande kunder vill de se över sitt innehåll. Lycka till med det! Mittmedia och Stampen var de tidningskoncerner som minskade antalet journalister mest under perioden 2004-2014. Riksgenomsnittet var 25 % (Medieutredningen 2015).
Citera
2017-11-21, 10:06
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Rapport från verkligheten: Ica Maxi i Trollhättan har flyttat tidningsställen från sin vanliga plats vid kassorna. Nu står det Coca-Cola och Sprite där istället. Kvällstidningarna står längre bort vid sidan numera.
Citera
2017-11-21, 11:45
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Rapport från verkligheten: Ica Maxi i Trollhättan har flyttat tidningsställen från sin vanliga plats vid kassorna. Nu står det Coca-Cola och Sprite där istället. Kvällstidningarna står längre bort vid sidan numera.
Ja, den trenden verkar hålla i sig. Platsen vid kassorna är för värdefull för att slösas
bort på tidningsskräpet som köps av en eller annan pensionär. Läskedrycker, tuggummin
och snacks säljer mycket bättre.
Citera
2017-11-21, 15:46
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ja, den trenden verkar hålla i sig. Platsen vid kassorna är för värdefull för att slösas
bort på tidningsskräpet som köps av en eller annan pensionär. Läskedrycker, tuggummin
och snacks säljer mycket bättre.
Då slipper de också folk som tittar i tidningen i kassakön och upptäcker att det tog 1 min att läsa det viktigaste, så det var ingen idé att köpa den.

Tidningarna själva vill nog ha största möjliga exponering. Det är en marknadsföring för nätläsarna.
Citera
2017-11-21, 19:04
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen

Min lokala Hemköp har numera Kvälls- och morgontidningarna i samma ställ som veckotidningarna. En undanskymd plats långtifrån kassorna.

Fler och fler handlare inser att utrymmet vid kassan ska utnyttjas till varor som verkligen säljer.
Citera
2017-11-21, 19:47
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Min lokala Hemköp har numera Kvälls- och morgontidningarna i samma ställ som veckotidningarna. En undanskymd plats långtifrån kassorna.

Fler och fler handlare inser att utrymmet vid kassan ska utnyttjas till varor som verkligen säljer.
Det tråkiga för affärerna med detta är att även om man inte tjänade överdrivet mycket på kvällstidningarna så var det en vara som lockade folk till affären, varje dag. De läsk, godis och vatten de säljer vid kassan nu drar inte dagligen återkommande kunder på samma sätt.
Citera
2017-11-21, 19:56
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Det tråkiga för affärerna med detta är att även om man inte tjänade överdrivet mycket på kvällstidningarna så var det en vara som lockade folk till affären, varje dag. De läsk, godis och vatten de säljer vid kassan nu drar inte dagligen återkommande kunder på samma sätt.
Livsmedelsbutikerna, stora som små, är den främsta säljkanalen för kvällstidningarna och har varit så länge.
De har blivit viktigare senare år i takt med att kiosker, tobakister och bemannade bensinstationer lagts ner på löpande band.
Citera
2017-11-21, 21:37
Medlem
PRESStituerads avatar
Alternativmedias position skjuts fram till en etablerad position enligt forskares uttalande i Flamman.

http://flamman.se/a/sa-fick-nyheter-idag-in-en-fot-i-dorren
Citat:
Kristoffer Holt är docent i medie- och kommunikationsvetenskap på Linnéuniversitetet. Han menar en del av de publikationer han brukade kalla för ”invandringskritiska alternativmedier” knappast är speciellt alternativa längre, något som blir tydligt vid publiceringar som den Nyheter Idag gjorde i förra veckan.
– Jag skulle vilja säga att ett par av de här som jag kallar för invandringskritiska alternativmedier håller nästan på att gå från att vara alternativmedier till något slags fast punkt i den svenska offentligheten i och med att de har skaffat sig en så pass etablerad position, säger han till Flamman.
Citera
2017-11-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PRESStituerad
Alternativmedias position skjuts fram till en etablerad position enligt forskares uttalande i Flamman.

Har jag sagt länge! Begreppet alternativmedia implicerar att det finns någon slags "normalitet" i form av "etablerad media". Här vanligen benämnt gammelmedia.
Det är en felaktig världsbild. Det som en del benämner alternativmedia är definitivt att hänföra till etablerad media numera.
Träffar på många människor som läser Fria tider, Nya tider och allt vad det nu är. Människor som för tre-fyra år sedan aldrig i livet skulle läst något på dessa "hatsajter"! Det har verkligen hänt något i samhället de senaste två åren. Var det hösten 2015 som innebar vändpunkten?
Citera
2017-11-21, 22:46
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRESStituerad

Detta har man ju kunnat ana i över 2 år nu. Fria Tider är en av Sveriges mest besökta nyhetssajter, och tittar man på Alexas statistik har Fria Tider länkats från bl.a. Time Magazine, Breitbart och Business Insider som är stora amerikanska nyhetssajter. Antagligen får man ta Alexas siffror med en nypa salt, men det är intressant att Aftonbladet anges som en av de sajter varifrån många besökare ursprungligen befunnit sig innan man besökt Fria Tider. Många svenskars nyhetsrutin pendlar nog mellan etablerad judemedia för rubrikernas skull, och sedan Fria Tider, Nyheter Idag och Flashback för lite substans.

Nu när riksdagen är överens om att TV-licensen måste övergå till en skatt eftersom konceptet med en TV-licens är "förlegat", kan man fråga sig huruvida det är konceptet med en statlig TV som är förlegat och inte TV-licensen. Det är egentligen helt otroligt att Sveriges Radio så fullständigt och obehindrat fått dominera rundradion i Sverige i 100 år. Ta en titt på USA:s blomstrande privata pratradioutbud och jämför med Sverige. För oss som avskyr musikradio är det skvatt omöjligt att lyssna på vettig pratradio utan att höra juderåttorna och folkförrädarna på Sveriges Radio mala ur sig kommunistisk dynga.

Nej, jag röstar för att vi lägger ner SR och SVT, skjuter cheferna och fängslar de flesta statliga mediapersonligheter.
Citera
2017-11-21, 23:19
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Har jag sagt länge! Begreppet alternativmedia implicerar att det finns någon slags "normalitet" i form av "etablerad media". Här vanligen benämnt gammelmedia.
Det är en felaktig världsbild. Det som en del benämner alternativmedia är definitivt att hänföra till etablerad media numera.
Träffar på många människor som läser Fria tider, Nya tider och allt vad det nu är. Människor som för tre-fyra år sedan aldrig i livet skulle läst något på dessa "hatsajter"! Det har verkligen hänt något i samhället de senaste två åren. Var det hösten 2015 som innebar vändpunkten?

Den mer än uppenbart folkligt ohållbara radikalpoliticerade värdeavgrundscensuren är vad som hände. Terrordådet på IKEA i Västerås, som inte ens den odugliga (S)vetsaren visat de drabbade respekt för, blev en tydlig medial vattendelare som visade att inte ens den statligt tvångsfinancierade public "service" propagandaorganisationen kunde mäta sig med ens Flashbacks objektiva informationsflöde.

Den ideologisk korrupta och radikaliserade identitetsmarxistiske ministern, Alice Bah Kuhnke. Har på senare tid satt ribban med sina tydliga DDR-propagandaideal. Något som fått det att vända sig i magen på både skattebetalare och mediakonsumenter.
Alla ser att kejsaren är naken(gammelmedia och de progressiva maktstrukturerna), men kejsaren kör fartblint på med sin falsifierade och folkfientliga agenda.

Paradigmskiftet som startades av medias folkfientliga mörkande av systematiska våldsbrott mot Svenskar/Européer kommer sannolikt att fortgå blint, som ett skådespel regisserat av självaste Bagdad Bob. AB´s ledare får 1 RT och 2 likes och det är uppenbart att de saknar korruptionsinsikt, medan de "alternativa"(pålitligare) källorna sprang ifrån för flera år sedan.
Citera
2017-11-21, 23:27
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Nej, jag röstar för att vi lägger ner SR och SVT, skjuter cheferna och fängslar de flesta statliga mediapersonligheter.

Bifalles!!!
Vad gäller involverade i "demokrati"korruptionen, går min röst till samhällstjänst, utfrysning och förnedring medelst korrekt gärningsbeskrivning i historieböckerna. Kapitlet kan heta 68-syndromet eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in