Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-18, 17:32
  #973
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Vissa tror ju att Marcus är på väg uppåt....

Alla tre åren i Sauber har teamkompisen tagit mer poäng.....
Det är poäng man kör om.
I årets vm ligger bara Gio och andra förare som kört 2-3 lopp bakom Marcus.

Marcus får förmodligen en Sauberstyrning pga plånboken från Longbow.
Jag hade gärna sett Felix Rosenqvist i en Sauber, Felix kan göra resultat...Något Marcus aldrig kunnat.

Plånboken kommer nog inte hjälpa ME enligt vasseur.

"No, the financial aspects do not matter here," he said.

"We have a long term plan for the team and a healthy budget, so we do not connect next season with the money that a driver brings."
2017-11-18, 17:59
  #974
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Det blir alltså Pierre Gasly och Brendon Hartley som kommer att köra för Toro Rosso 2018. Inte speciellt oväntat då de inte hade så många realistiska alternativ.

Hartley är ju dock ett fruktansvärt osexigt alternativ.
2017-11-19, 00:02
  #975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Vissa tror ju att Marcus är på väg uppåt....

Alla tre åren i Sauber har teamkompisen tagit mer poäng.....
Det är poäng man kör om.
I årets vm ligger bara Gio och andra förare som kört 2-3 lopp bakom Marcus.

Marcus får förmodligen en Sauberstyrning pga plånboken från Longbow.
Jag hade gärna sett Felix Rosenqvist i en Sauber, Felix kan göra resultat...Något Marcus aldrig kunnat.
FR är under kontrakt i Formula-e under 2018, så det är nog inte aktuellt.
2017-11-19, 19:21
  #976
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Hartley är ju dock ett fruktansvärt osexigt alternativ.

Vilka sexiga alternativ fanns tillgängliga då?
2017-11-20, 18:56
  #977
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Härlig dag idag. Kommer hem från jobbet och i brevlådan ligger min nya Williams Martini Racing polotröja. Såååå jävla snygg.
2017-11-23, 16:52
  #978
Avstängd
Snigeln slipper alla nedvärderande kommentarer nästa säsong...Kontrakt klart med
två ferrari förare!
2017-11-23, 17:47
  #979
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archy66
Snigeln slipper alla nedvärderande kommentarer nästa säsong...Kontrakt klart med
två ferrari förare!

https://www.youtube.com/watch?v=gsuuA7_uQ8U
2017-11-23, 17:48
  #980
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
https://www.youtube.com/watch?v=gsuuA7_uQ8U
Snigeln slipper alla nedvärderande kommentarer nästa säsong...Kontrakt klart med
två ferrari förare!
2017-11-23, 19:00
  #981
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archy66
Snigeln slipper alla nedvärderande kommentarer nästa säsong...Kontrakt klart med
två ferrari förare!
Källa tack
2017-11-23, 20:03
  #982
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Källa tack
Snillen spekulerar och inget annat!
2017-11-24, 21:35
  #983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av archy66
Plånboken kommer nog inte hjälpa ME enligt vasseur.

"No, the financial aspects do not matter here," he said.

"We have a long term plan for the team and a healthy budget, so we do not connect next season with the money that a driver brings."

Vad jag förstår så äger Marcus sponsorer om inte hela så en stor del av Sauber. Om Longbow finance tillåter två Ferrariförare så har väl dem sålt sin del till Sauber eller Ferrari och då är Markus illa ute. Försvinner Markus från F1 så är nog hans F1 karriär körd.


Citat:
Ursprungligen postat av archy66
Snigeln slipper alla nedvärderande kommentarer nästa säsong...Kontrakt klart med
två ferrari förare!

Via mina kontakter i Italien så skall det inte vara klart men något Ferrari vill. Markus har ju inte producerat något häpnadsväckande under sin F1 karriär, i och för sig har han kört skitbilar också plus att jag inte tror att Eje Elgh är byxad för uppgiften som manager. Det skulle inte förvåna mig om EJe har tjänat bra mycket mer än vad Markus har gjort plus att Ejes son har varit fystränare åt Markus.
__________________
Senast redigerad av Anywhan 2017-11-24 kl. 21:37. Anledning: Stavfel
2017-11-24, 22:13
  #984
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Vad jag förstår så äger Marcus sponsorer om inte hela så en stor del av Sauber. Om Longbow finance tillåter två Ferrariförare så har väl dem sålt sin del till Sauber eller Ferrari och då är Markus illa ute. Försvinner Markus från F1 så är nog hans F1 karriär körd.




Via mina kontakter i Italien så skall det inte vara klart men något Ferrari vill. Markus har ju inte producerat något häpnadsväckande under sin F1 karriär, i och för sig har han kört skitbilar också plus att jag inte tror att Eje Elgh är byxad för uppgiften som manager. Det skulle inte förvåna mig om EJe har tjänat bra mycket mer än vad Markus har gjort plus att Ejes son har varit fystränare åt Markus.
Det mesta handlar om Team chefen Vasseur skulle jag gissa på rakt av att han haft lite för fria händer och nu börjar ägarna Longbow finance dra åt sig öronen skulle jag tro, Dem har nog haft för lite insyn i hans affärer med Ferrari och nu börjar man uppdaga saker som kanske inte står riktigt 100% rätt till bla att dem vill branda in Alfa Romeo märket och placera båda sina förare i Sauber bilen!

Tror att man får se att MR ska test köra Sauber bilen under däckstesterna efter Abu Dhabi GP som ett positivt tecken!

Sedan så tror jag att Longbow Finance kollar runt i tystnad om det finns ngn annan team chef ledig att man kan ersätta Vasseur med, Indy Car eller Nascar för det var inte för inte han fick dra från Renault FV då han fick "foten"!
__________________
Senast redigerad av DjPutte 2017-11-24 kl. 22:24.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback