Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-18, 17:27
  #1933
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vad tycker du förresten om Kubunis förslag om att städers produktion borde finnas med bättre i spelet under en rubrk som craft products/goods?

Jag håller med till en viss nivå, problemet är att man då även skulle behöva ombalancera hur provinserna förbättras...vet bara inte hur de ska få till det utan att göra spelet för komplicerat för motorn
Citera
2017-11-20, 17:17
  #1934
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vore kul om Creative Assembly kunde gå samman med Paradox Studios och göra ett spel där CA står för de vackra och imponerande taktiska slagen medans Paradox står för själva det underliggande strukturerna i spelet. Som handel och ekonomi.
Citera
2017-11-20, 23:36
  #1935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vore kul om Creative Assembly kunde gå samman med Paradox Studios och göra ett spel där CA står för de vackra och imponerande taktiska slagen medans Paradox står för själva det underliggande strukturerna i spelet. Som handel och ekonomi.

Helst inte
Citera
2017-11-21, 17:48
  #1936
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneandnotonly

Helst inte
Rapportera Citera+

Utveckla gärna varför du inte skulle vilja se ett sådant samarbete?

Citera
2017-12-07, 16:31
  #1937
Medlem
freeriderXIIs avatar
Taktiska slag skulle ge spelet en helt ny dimension.
Citera
2017-12-07, 18:02
  #1938
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Taktiska slag skulle ge spelet en helt ny dimension.

Det skulle dock bli för mycket för Clauswitch motorn plus att det inte skulle funka då Europa Univeralis är ett brädspel från början
Citera
2017-12-12, 14:08
  #1939
Medlem
Någon som har lyckats bra med Österrike i den nya versionerna?
Är ju helt jävla hopplöst med reformationen, konvertar land efter land, efter land och det tar inte många sekunder innan de återgår till protestantism. Samma sak med nya religious centers. Har säkert stängt ner 20 st och vips dyker det upp 3 nya i 3 nya stater som konvertar bort från Katolicism.....
Citera
2017-12-12, 17:07
  #1940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Någon som har lyckats bra med Österrike i den nya versionerna?
Är ju helt jävla hopplöst med reformationen, konvertar land efter land, efter land och det tar inte många sekunder innan de återgår till protestantism. Samma sak med nya religious centers. Har säkert stängt ner 20 st och vips dyker det upp 3 nya i 3 nya stater som konvertar bort från Katolicism.....

Aldrig spelat med Österrike men spelade senaste patchen med Byzantium och expanderade nordväst så hade en hel del provinser i South German Region. En av mina första ideas var Religious ideas och varje konvertering tog i snitt 10 månader.
Något att testa?
Citera
2017-12-13, 17:50
  #1941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goggez
Aldrig spelat med Österrike men spelade senaste patchen med Byzantium och expanderade nordväst så hade en hel del provinser i South German Region. En av mina första ideas var Religious ideas och varje konvertering tog i snitt 10 månader.
Något att testa?

Syftar på att länder konverterar sig till andra religioner. Som tysk-romersk kejsare vill du ha religiös enighet i alla tyska stater inom det heliga tysk-romerska riket.

Var faktiskt enklare att starta upp en ny save med Preussen och konvertera om hela riket då inga fittor går tillbaka till katolicism.
Inte många kunde stå emot Preussiskt stål, 127% disciplin + 3 * generaler.
Citera
2017-12-14, 08:50
  #1942
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Syftar på att länder konverterar sig till andra religioner. Som tysk-romersk kejsare vill du ha religiös enighet i alla tyska stater inom det heliga tysk-romerska riket.

Var faktiskt enklare att starta upp en ny save med Preussen och konvertera om hela riket då inga fittor går tillbaka till katolicism.
Inte många kunde stå emot Preussiskt stål, 127% disciplin + 3 * generaler.

En jävla god idé! (:
Citera
2018-07-01, 13:40
  #1943
Medlem
Pengabingens avatar
Eu 4 är ett fantastiskt spel!

Spelar mest med Sverige.
Citera
2018-07-21, 12:29
  #1944
Medlem
goderian2s avatar
har klarat achievement world conqueror, efter ett par försök.
det kanske kan tyckas trivialt för en del, men det är inte, bara att.
Spelade ottomanerna och gjorde dom katoliker, för att sedan forma HRE.
Det tar ändå ett par veckor, nej, månaders spelande för att klara det.
Tog admin ideas och influence ideas för att maximera ätandet.
Nu så här efteråt ångrar jag att jag inte tog military ideas med manpower-grejen.
jag tog quality ideas som första military idea. offensive ideas är bättre med att kombinera med diplo ideas.
det jobbiga är att ta hand om alla dumma kolonier tycker jag.
nästa gång jag kör world conqueror kommer det garanterat gå lättare. men det kommer inte bli en nästa gång. ett jävla meck och tid går åt för att göra WC.
ja a, grattis till mig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback