Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-20, 14:08
  #4765
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvdan-
Det beror helt på matchresultatet. Jag vet inte om det finns någon guide, det gör det säkert. Men av det jag vet så får du mycket mer poäng om du gör många mål. Hellre vinna med 4-3 än med 1-0.

Jag spelar på legendarisk varje match. Gör ibland över fem mål, då får jag bara för målen 700 poäng - sen en hel del annat också. Blir minst 2500 poäng. Tror inte skott på mål och sådan matchstatistik är något du behöver bry dig om särskilt mycket. Vinn matchen, gör så många mål som möjligt, på så hög svårighetsgrad som möjligt.
Jo allt det där känner jag till. Brukar spela på nybörjare och fixa 5mål och 10skott på mål, något man klarar innan det gått 30min av matchen. Sen lägger jag ner kontrollen för går typ inte att släppa in mål på nybörjare och man kan ha 95% bollinnehav. Men tycker det är konstigt att jag bara fick 50p mer på två högre nivåer, visst hade sämre bollinnehav men resten gjorde jag de saker jag vet att man ska göra.

Finns ingen guide? Vad får man för en hörna t.ex.? Vad får man för 9 skott på mål jämfört med 10?

Allt räknas likadant oavsett nivå sen multipliceras det. T.ex. 5mål=200p på alla svårighetsgrader och multipliceras med 1 om man kör proffs tror jag sen multipliceras det olika för de andra. Men är bara mål jag vet vad man får för poäng på.

Har bara fått skit i mina SB-paket men skönt att ha några paket iaf. då jag inte köper points eller köpte nån special edition. Att köra på nybörjare varje match (något jag också gör för att slippa använda konditionskort så mitt onlinelag får kondis) brukar räcka till guld 3. Kör man hälften på proffs typ och hälften på nybörjare kan man hamna guld1. Körde legendarisk förut och det funkade men är tråkigt offline och jobbigt att behöva koncentrera sig både online och offline.
Citera
2017-11-20, 14:15
  #4766
Medlem
RolfRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storepojke
När än jag ska spela Squad Battle så fryser spelet fast och jag måste stänga ner det! Någon som vet vad problemet är?

Varit så i 2 veckors tid nu!

Har PS4!
Samma för mig förra veckan men i går fungerade det. Har inte gjort eller ändrat något så man får väl bara hoppas att det inte händer igen.
Citera
2017-11-20, 14:21
  #4767
Medlem
Halvdan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jo allt det där känner jag till. Brukar spela på nybörjare och fixa 5mål och 10skott på mål, något man klarar innan det gått 30min av matchen. Sen lägger jag ner kontrollen för går typ inte att släppa in mål på nybörjare och man kan ha 95% bollinnehav. Men tycker det är konstigt att jag bara fick 50p mer på två högre nivåer, visst hade sämre bollinnehav men resten gjorde jag de saker jag vet att man ska göra.

Finns ingen guide? Vad får man för en hörna t.ex.? Vad får man för 9 skott på mål jämfört med 10?

Allt räknas likadant oavsett nivå sen multipliceras det. T.ex. 5mål=200p på alla svårighetsgrader och multipliceras med 1 om man kör proffs tror jag sen multipliceras det olika för de andra. Men är bara mål jag vet vad man får för poäng på.

Har bara fått skit i mina SB-paket men skönt att ha några paket iaf. då jag inte köper points eller köpte nån special edition. Att köra på nybörjare varje match (något jag också gör för att slippa använda konditionskort så mitt onlinelag får kondis) brukar räcka till guld 3. Kör man hälften på proffs typ och hälften på nybörjare kan man hamna guld1. Körde legendarisk förut och det funkade men är tråkigt offline och jobbigt att behöva koncentrera sig både online och offline.

Letade runt lite och hittade den här sidan. Den gav mer klarhet. http://www.usgamer.net/articles/15-1...n-on-legendary
Citera
2017-11-20, 14:30
  #4768
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drugsarebadd
https://www.futbin.com/18/squad/1577877
Här är mitt lag. Är väldigt sugen på byta ut dembele mot pogba men han e ju så satans dyr, sugen på najngolan oxå å han länkar ju isf med lukaku och Rui costa. Vad tycker ni? Har ni tips på andra förbättringar? Har ca 700 spelare i klubben inte massa dyra spelare men kan nog sälja för en 3-400 k

Nån med tips?
Citera
2017-11-20, 14:33
  #4769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drugsarebadd
Nån med tips?

Hade bytt Rose mot IF Kolasinac,
Citera
2017-11-20, 14:55
  #4770
Medlem
Satan vilken skön timing att få Elit 1 för första gången i år. Verkar som det blir ett riktigt bra TOTW med Hazard, Suarez, Vidal etc.
Citera
2017-11-20, 14:56
  #4771
Medlem
Vad tror ni om C.Ronaldos pris förresten, tror ni det kommer dippa typ på fredag i och med black friday? Har råd med han nu om jag säljer av det mesta i min klubb förutom förstaelvan.. men behöver ju inte honom förrän nästa WL så kanske bättre o vänta lite. Vad hade ni gjort?
Citera
2017-11-20, 15:02
  #4772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainmydamage
Tror du att du och jag har chans att tävla om 500.000 euro när vi inte har samma ekonomiska muskler? Eftersom Gorilla förlorar med ett lag som inte kostar miljoner så finns det uppenbarligen talang och duktiga spelare som inte har dreamteam och dom kommer aldrig att ha en chans i längden.

Jag tycker synd om Erik, gör inte du?

Gorilla förlorade fler matcher med sitt mainlag den helgen så.... Plus att Tass har gått 38-2 med ett 100k lag. Visst, självklart är det en fördel att ha ett megalag men absolut inte så stor som folk vill få det till. Dessutom är det inte så svårt att få ihop ett riktigt bra lag utan att spendera en enda krona på fifapoints. Kolla Nepenthez lag till exempel på hans RTG, ett lag för typ 5 miljoner coins utan att spenderat nånting på fifapoints.
Citera
2017-11-20, 15:32
  #4773
Medlem
vapor21s avatar
Jag är inte så säker på att priserna kommer droppa mycket mer, alla är förbereda på black friday så även om det kommer öppnas sjuka mängder med packs kommer det också köpas väldigt mycket nya lag. Så de bra spelarna kommer gå ganska jämnt ut tror jag. Eller hur tänker ni? Jag funderar på om jag skulle köpa mitt lag redan nu, skippade att göra det efter WL förra helgen på söndagkvällen. Då var liksom priserna lägre än vad de är nu.
Citera
2017-11-20, 15:47
  #4774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Jag är inte så säker på att priserna kommer droppa mycket mer, alla är förbereda på black friday så även om det kommer öppnas sjuka mängder med packs kommer det också köpas väldigt mycket nya lag. Så de bra spelarna kommer gå ganska jämnt ut tror jag. Eller hur tänker ni? Jag funderar på om jag skulle köpa mitt lag redan nu, skippade att göra det efter WL förra helgen på söndagkvällen. Då var liksom priserna lägre än vad de är nu.

Det är väl cyber måndag sen också, så lär nog vara promo packs hela helgen.
Så tror absolut att priserna kommer sjunka igen.

Som du säger så har priserna redan hämtat sig lite, så känns som det redan är för sent nu.
Citera
2017-11-20, 16:06
  #4775
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Det är väl cyber måndag sen också, så lär nog vara promo packs hela helgen.
Så tror absolut att priserna kommer sjunka igen.

Som du säger så har priserna redan hämtat sig lite, så känns som det redan är för sent nu.
Sålt av har jag redan gjort, eller rättare sagt så har jag inte några dyra spelare förutom IF Son och prime Rui Costa. Dock så gjorde jag SBC på Costa så fick honom för 410k och dessutom en del packs. Anledningen till att jag har köpt IF Son är ju att han försvinner nu på onsdag. Annars så är det lirare som Bailly, Jesus, Martial, Valencia osv som finns i truppen. Men Jesus som ligger på 48k köpte jag för 6 veckor sedan för 57k. Har lirat honom i 348 matcher (358 mål och 201 assist) så han har betalat av den lilla förlusten. Samma sak med övriga spelare då jag har haft ett och samma lag hela tiden. Så har bara sparat ihop allt jag spelat in. Snart uppe i 800k, funderar bara på när jag ska använda dem för att få ut så mycket spelare som möjligt för summan.
Citera
2017-11-20, 16:10
  #4776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Sålt av har jag redan gjort, eller rättare sagt så har jag inte några dyra spelare förutom IF Son och prime Rui Costa. Dock så gjorde jag SBC på Costa så fick honom för 410k och dessutom en del packs. Anledningen till att jag har köpt IF Son är ju att han försvinner nu på onsdag. Annars så är det lirare som Bailly, Jesus, Martial, Valencia osv som finns i truppen. Men Jesus som ligger på 48k köpte jag för 6 veckor sedan för 57k. Har lirat honom i 348 matcher (358 mål och 201 assist) så han har betalat av den lilla förlusten. Samma sak med övriga spelare då jag har haft ett och samma lag hela tiden. Så har bara sparat ihop allt jag spelat in. Snart uppe i 800k, funderar bara på när jag ska använda dem för att få ut så mycket spelare som möjligt för summan.

Jag sitter själv på 1,2 mille som ökar hela tiden när tradelistan säljs av.
Så kommer följa marknaden ordentligt i helgen. Men tror söndag kommer vara bästa dagen för att köpa nytt lag.
Vad magkänslan säger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback