• 8 362 online
  • 1 134 498 medlemmar
  • 58 817 230 inlägg
2017-11-18, 11:39
Medlem
AnotherStrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealman1966
Jag åsyftade på Utforskaren i windows
Jag också. (Men visst, för att se den blir större kan du behöva uppdatera mappen eller gå ur den och gå in i den igen.)
Citera
2017-11-18, 13:09
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherStranger
Jag också. (Men visst, för att se den blir större kan du behöva uppdatera mappen eller gå ur den och gå in i den igen.)
F5
Citera
2017-11-18, 13:10
Medlem
iAmTheEnemas avatar
Finns det något program som auto-inspelar program från en playtjänst? Betalsidor som viaplay och cmore går t.ex inte att rippa med svtplay-dl eller youtube-dl, och jag har inte tid att spela upp hela programmet på hemsidan medan jag spelar in det med något program. Vad jag söker är ett program som typ imiterar en uppspelning och spelar in från en webbsida, eller som slår på och slår av inspelningen av sig själv för varje avsnitt?

Eller är enda möjligheten som finns att man startar ett avsnitt, börjar spela in med nåt annat program, måste sitta och vänta tills avsnittet är klart för att trycka stopp på rätt ställe?
Citera
2017-11-18, 14:07
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmTheEnema
Finns det något program som auto-inspelar program från en playtjänst? Betalsidor som viaplay och cmore går t.ex inte att rippa med svtplay-dl eller youtube-dl, och jag har inte tid att spela upp hela programmet på hemsidan medan jag spelar in det med något program. Vad jag söker är ett program som typ imiterar en uppspelning och spelar in från en webbsida, eller som slår på och slår av inspelningen av sig själv för varje avsnitt?

Eller är enda möjligheten som finns att man startar ett avsnitt, börjar spela in med nåt annat program, måste sitta och vänta tills avsnittet är klart för att trycka stopp på rätt ställe?
Citera
2017-11-18, 20:02
Medlem
Citat:

Tidigare har jag kunnat se filen växa om jag uppdaterat. Men men Windows 10 verkar så inte vara fallet. Har inte testat nåt vidare dock. La bara märke till det en gång.
Citera
2017-11-18, 20:20
Medlem
Citat:
Drog just ner hela filmen från SVT2 utan problem. I playback_BETA.exe så anger du svt2 som kanal. Jag har oxå Windows 10. Se till att playback_BETA.exe ligger i mappen uwtd och att du dragit ner senaste versionen av den.

Jodå, det är klart att jag lagt programmen i uwtd-katalogen och jag skrev svt2. Det är alltså först när jag angett filnamn och trycker ENTER för sista gången och det borde börja ladda ner som programet kraschar/stängs.

Har provat att skriva bara filnamnet (förut plockade Playback upp nedladdningsmapp från huvudprogrammet), filnamn med filändelse och full sökväg. Samma resultat.
Citera
2017-11-18, 22:09
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Jodå, det är klart att jag lagt programmen i uwtd-katalogen och jag skrev svt2. Det är alltså först när jag angett filnamn och trycker ENTER för sista gången och det borde börja ladda ner som programet kraschar/stängs.

Har provat att skriva bara filnamnet (förut plockade Playback upp nedladdningsmapp från huvudprogrammet), filnamn med filändelse och full sökväg. Samma resultat.
Beter sig beta också så?
Citera
2017-11-19, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Det är alltså först när jag angett filnamn och trycker ENTER för sista gången och det borde börja ladda ner som programet kraschar/stängs.

Håll inte på och krångla till det för dig genom att du skriver filnamnet du vill ha med t ex en massa punkter eller mellanslag i, utan använd BARA t ex
test
som filnamn nu när du har problem.

SEN - när du fått det att alls funka - kan du använda _ (understreck) eller - (bindestreck) mellan orden istället för punkter och mellanslag.

Använder man punkter i det filnamn man ska ange är det väldands lätt hänt att det blir för många punkter, och att programmet då tolkar punkten som den punkt man har före filändelser, och då hittar ju t ex inte programmet den .TS fil det letar efter för att konvertera till .MP4.

Komplicera inte livet mer än nödvändigt.
Citera
2017-11-19, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Använder man punkter i det filnamn man ska ange är det väldands lätt hänt att det blir för många punkter, och att programmet då tolkar punkten som den punkt man har före filändelser, och då hittar ju t ex inte programmet den .TS fil det letar efter för att konvertera till .MP4.
Tack för den infon, det var bra att veta. Man lär sig något nytt varje dag!
Senast redigerad av idealman1966 2017-11-19 kl. 17:41.
Citera