Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-19, 11:57
  #15229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
åtusan verkar som rätt schysst lön ändå! Blir att fixa taxikort när prövotiden är slut+kört något år till så man lärt sig köra ordentligt. Det är färdtjänst hållet jag har i åtanke, är inte så sugen på att köra dräggfulla skit ungar 2 på natten.

Kör dagtid då, och personbil. Färdtjänst är dåligt betalt och förnedrande drängjobb.
Citera
2017-11-19, 15:13
  #15230
Medlem
JustZlatans avatar
Vad heter bolaget som har hand p-vakterna på Arlanda? Jag ska ringa upp och skälla ut dom.
Citera
2017-11-19, 16:11
  #15231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vad heter bolaget som har hand p-vakterna på Arlanda? Jag ska ringa upp och skälla ut dom.

Apcoa parking
Muppbolaget som aldrig ens läser klagomål eftersom de har monopol på Arlanda
Citera
2017-11-19, 16:39
  #15232
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dariño
Apcoa parking
Muppbolaget som aldrig ens läser klagomål eftersom de har monopol på Arlanda

Apcoa? Jag trodde det var Q-park. Jag ska kontakta Polisen för det bolaget har egna regler för vad som betraktas som taxibilar. Svensk lag verkar inte gälla för dom.
Citera
2017-11-20, 01:17
  #15233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Apcoa? Jag trodde det var Q-park. Jag ska kontakta Polisen för det bolaget har egna regler för vad som betraktas som taxibilar. Svensk lag verkar inte gälla för dom.

Handlar det om parkering på tomtmark så har polisen ingenting med det att göra.
Citera
2017-11-20, 08:23
  #15234
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Handlar det om parkering på tomtmark så har polisen ingenting med det att göra.

Jag måste ju överklaga hos polisen.
Citera
2017-11-20, 09:09
  #15235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag måste ju överklaga hos polisen.

Då är det inte på tomtmark den är utfärdad, rör sig i så fall om en felparkeringsavgift. Där gäller att betala i föreskriven tid, sedan om underlag finns, lämna in en besvärsskrivelse till polisen enligt uppgifterna på fakturan.
Citera
2017-11-20, 12:47
  #15236
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Då är det inte på tomtmark den är utfärdad, rör sig i så fall om en felparkeringsavgift. Där gäller att betala i föreskriven tid, sedan om underlag finns, lämna in en besvärsskrivelse till polisen enligt uppgifterna på fakturan.

Det är Arlanda den är utfärdad på och jag kommer överklaga.
Citera
2017-11-20, 14:20
  #15237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är Arlanda den är utfärdad på och jag kommer överklaga.

Visst, men visst rör det sig om en felparkeringsavgift och inte en kontrollavgift?
Citera
2017-11-20, 14:42
  #15238
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Visst, men visst rör det sig om en felparkeringsavgift och inte en kontrollavgift?

Vad är skillnaden? Det är en lång gul lapp.
Citera
2017-11-20, 14:57
  #15239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vad är skillnaden? Det är en lång gul lapp.
Det är numera oftast en kvittoliknande remsa oavsett om det är kontrollavgift eller felparkeringsavgift. Det senare är den typ av avgift som påföres parkör som bryter mot reglerna på allmän mark, där skall som jag också skrivit tidigare, överklaga städse ställas till polisen oavsett vem som utfärdat avgiftsfakturan ifråga. Kontrollavgift är istället då reglerna på tomtmark överträtts. Överklagan av kontrollavgift skall ske till det bolag som utfärdat den eller till annan som detta bolag hänvisat till.
Citera
2017-11-20, 15:48
  #15240
Medlem
BalleAnkas avatar
Hur funkar det med taxi och fortkörning?

Jag har flera gånger åkt med taxiförare som kör klart mer än 30 km/h över gällande hastighetsbegränsning på motorvägen. Det borde ju innebära att de riskerar körkortsindragning om polisen ser dem, och därmed förlorad försörjning.

Är detta en risk som taxiförare tar normalt sett? Brukar polisen se mellan fingrarna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback