Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-18, 21:52
  #1
Medlem
Tja!

Jag tänkte nu passa på att köpa en ny bluetooth högtalare när det är black friday. Sålde nyligen min JBL Charge 2+, som var en väldigt bra högtalare. Jag frågar er för att det finns så mycket att välja mellan och det är så svårt med olika tester, för alla säger olika om vilken som är bra.

Jag tänkte mig kanske en Audio Pro addon T10 gen2, men har liksom inte kunnat prova den i butik som de andra, men den verkar ju vara väldigt bra. Tanke på att den är bäst i test på ljudochbild. Den har alla funktioner jag behöver också.
Har någon erfarenhet av den?
Isåfall hur lång batteritid har den?

Några krav:
  • Budget på 1000-2000kr ungefär, men black friday kan ju minska priset på många.
  • Lång batteritid
  • Portabel - lätt att ta med sig till kompisar och kanske party
  • Spela många olika musikgenrer som hiphop, klassiskt, pop, osv
  • Knappar för justering av ljudet
  • Laddar genom micro usb eller så funkar annat också
  • Bra bas

Har kollat på JBL Charge 3, Marshall Kilburn, Bose Revolve+, Harman/Kardon och Audio Pro. Men finns så många andra också, och vet inte riktigt vad som är bäst för mig.

Med vänlig hälsning,
Lucas
Citera
2017-11-18, 22:00
  #2
Medlem
Bara ägt beoplay a2 och den tyckte jag var riktigt bra, tror dock tyvär den kostar över 2k.
Citera
2017-11-18, 22:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Bara ägt beoplay a2 och den tyckte jag var riktigt bra, tror dock tyvär den kostar över 2k.

Det har du rätt i med prislappen, men som sagt jag tror på mirakel och att de kommer sänka många av de som kostar över 2000 kr på black friday. Men jag tror denna högtalare inte är riktigt bra i basen, men vet ju inte. För testade aldrig den på mediamark/elgiganten. Men testade en del marshall som jag tyckte hade grymt ljud, när jag väl testade de större modellerna. Men nackdelen med dessa att de inte är portabla och inget handtag för att ta med sig, och de kan inte strömmas utan att var ikopplade i väggen.
Men tack för tipset iaf!
Citera
2017-11-19, 01:14
  #4
Avstängd
Jockiboiis avatar
Bose soundlink mini 2 är en klass för sig själv. Tio timmar batteritid, usb, knappar för låtbyte och volymändring, väldigt stort ljud, basen är inte överdriven, klarar även relativt höga nivåer (låter dock bäst i TV-volym)
Citera
2017-11-19, 10:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jockiboii
Bose soundlink mini 2 är en klass för sig själv. Tio timmar batteritid, usb, knappar för låtbyte och volymändring, väldigt stort ljud, basen är inte överdriven, klarar även relativt höga nivåer (låter dock bäst i TV-volym)

Har hört mycket om den och att den ska vara bra. Dock inte testat den i butiken. Men får väl göra det i veckan. Tack för tipset!
Citera
2017-11-19, 11:00
  #6
Medlem
Jofs avatar
Antar att du ska ha den till din dator? I så fall vinner du MYCKET på att koppla in en music streamer, som förstärker kvalitén nästan till hifi nivå.
Citera
2017-11-19, 11:00
  #7
Medlem
Någon som har en Audio Pro Addon T10 gen2 eller har en kompis som kanske har en sån.

Isåfall är basen bra och ljudet klart i högre toner?

Hur lång batteritid har den?
Inte sett något om batteritid på varken deras hemsida eller andra hemsidor.
Citera
2017-11-19, 11:02
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Antar att du ska ha den till din dator? I så fall vinner du MYCKET på att koppla in en music streamer, som förstärker kvalitén nästan till hifi nivå.

Det ska jag inte ha, har redan datorhögtalare, tänkte mer på en högtalare som kan tas med till polarna. Typ grillfester och fotbollshäng liksom. Men tack för tipset!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback