• 28 566 online
  • 1 135 497 medlemmar
  • 58 851 780 inlägg
2017-11-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDMAfag
Jag har alltid/oftast med mig en påse av annat märke för att slippa detta. Men nuförtiden snor jag så mycket saker ändå genom själv-scanning så en påsse mer eller mindre spelar ingen roll.

Stör mig på butiker som inte tar emot kontanter, jäkla avskum som tror att jag vill handla med kort eller swish på deras fattiga inrättningar.

Stör mig fruktansvärt mycket på folk som ska betala med kontanter, gärna så ska dom ha 130 enkronor med sig också.
Citera
2017-11-13, 19:50
Medlem
persona.von.gratas avatar
Jag stör mig på folk som väntar tills halkan innan de funderar på vinterdäck.

Jag stör mig på folk som har storhandlat de luxe (med två överfulla kundvagnar) och ändå inte vinkar förbi killen bakom i kön med en Snickers i handen.
Citera
2017-11-13, 21:55
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag stör mig på folk som väntar tills halkan innan de funderar på vinterdäck.

Jag stör mig på folk som har storhandlat de luxe (med två överfulla kundvagnar) och ändå inte vinkar förbi killen bakom i kön med en Snickers i handen.

Nu låter du som en tråkig gammal gubbä..
Vinstergummi är väl för oerfarna småpojkar?
Citera
2017-11-14, 06:22
Medlem
HasseBanans avatar
Folk som slabbar på sig /tappar mat på golvet på offentliga matställen /hamburgerhak/ pizzerior.

Sist jag besökte ett dylikt ställe satt en stressad typ och spillde dressing på skjortan och tappade sallad i golvet utan att plocka upp efter sig, samtidigt som han oavbrutet glodde ner i sin smartphone.

När han sedan skulle svepa sin cola spillde han även cola på skjortan. För fan, har ni så jävla bråttom så ta med några mackor i en matlåda istället för att låta oss andra åse ert dåliga bordsskick i stressat tillstånd.

Hoppas för hans arbetsgivares och arbetskamraters skull att han bytte skjorta innan han skulle tillbaks.
Citera
2017-11-14, 12:06
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dugin
Det som stört mig länge är svenskar som ska glo på en varje gång man går förbi dem antingen på gatan eller i affären. Det som stör mig ännu mer är när dessa blängare inte har värdigheten att åtminstone säga hej eller nicka lite lätt på huvudet när man själv gör det när man märker att dessa blänger.

Stör mig som fan på det med. Idioter som står och fånglor på en när man typ står i kö. Brukar möta blicken titta bort och sen möta blicken igen, många fortsätter stirra. Ibland brukar jag dra ett överdrivet glatt "tjenare ,tjenare!".
Man glor ju liksom inte på någon man inte känner så uppenbarligen är vi polare .
Sen tycker jag att en liten nick , leende eller lågt "hej" är kutym om man möter en främling på ett annars folktomt ställe (typ delar hiss eller ödsligare gångbanor). Många aspiga svenskar som har problem med detta.
Citera
2017-11-14, 17:39
Medlem
Fenomenet att folk går in i första bästa portuppgång (mitt jobbs) så fort det kommer lite snö medan de väntar på bussen.
Citera
2017-11-17, 01:00
Medlem
Elementarts avatar
knackande eller knarrande ljud är jobbigt kan vara jobbigt ibland, jag har exempelvis inget emot gammalt trägolv som knarrar när man går, men just nu har jag en datorstol som knarrar ganska ofta och mitt skrivbord låter också om man råkar stötta till det med benen.
Citera
2017-11-17, 07:34
Medlem
ElakaSofias avatar
Detta är ingen "småsak" visserligen,
men jag stör mig så ini Helvete på min Överjävliga granne som använder sin lägenhet som Maskinverkstad, Storkök(vidrigt stekos)och Super-biosalong med basljud som får fönster och glas och porslin i skåp att vibrera, ja även tavel-trådarna vibbrerar(brukar plocka ner tavlorna) party, party...

Han har badrummet som Bad-diskoklubb, musik med tillhörande vrål och gapskratt, högljudda timslånga gräl med sin "fru".

Jo då har sagt till började säga till för några år sedan, men han är tydligen faktaresistent, har funderat på surströmming i brevlådan, glitter i kuvert, polisens insatsstyrka...men nu ger jag upp jag säljer och flyttar...jävla idiot...
Citera
2017-11-17, 14:58
Medlem
stolpmongo123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Något jag stör mig på gäller Facebook och dom användare som delar inlägg till höger och vänster nästintill tvångsmässigt samt framförallt dessa förbannade Facebook-tävlingar där folk delar och gillar för att vinna tex skruvmejsel, ett kilo räkor eller varför inte gratis inträde någonstans.

Många delar ju inlägg skrivet av människor dom inte ens känner. Tex, delade inlägg där en bil blivit stulen i Luleå medans den som delar bor i Göteborg. Eller, delat inlägg om stulen bil som blev stulen för fyra dagar sedan utan att kolla upp om bilen är tillbaks nu fyra dagar senare. Häromdagen fick jag upp ett sådant inlägg där det som var stulet redan hade återfunnits för två dagar sedan. Hur djävla puckat är inte det av den som delar?

Om jag går till mig själv skulle jag inte dela Nisse Karlssons inlägg om hans bortsprungna katt eller hund som sprungit bort 30 mil från där jag bor, dessutom när jag inte känner denna Nisse Karlsson. Hade jag känt personen hade jag förmodligen inte ens delat då såvida vi inte haft gemensamma vänner i samma lilla begränsande område.

Ja, jag vet att man kan avfölja människor på Facebook och gör det på vissa just pga detta förbannade hjärndöda delandet.
Håller mef dig där
Citera
2017-11-17, 15:20
Medlem
Folk som "'äter upp varandra" på buss/vagn/tag precis framför en. Alltså bra för er. Men snälla.
Citera