• 17 064 online
  • 1 134 498 medlemmar
  • 58 816 818 inlägg
2017-11-15, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag såg i FASS att högsta styrkan som finns på apoteket är 20 mg. Är Oxy med högre styrka smugglade från andra länder eller jag har läst fel?

Skulle tro att du kollat på oxynorm. Oxycontin finns till 160mg skulle jag tro.
Citera
2017-11-15, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsjhsn
Skulle tro att du kollat på oxynorm. Oxycontin finns till 160mg skulle jag tro.
FASS Skrivit "Oxikodon"
Citera
2017-11-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
FASS Skrivit "Oxikodon"

Om du söker på "Oxikodon Depot" så ser du att de går upp till 80mg iallafall. Det är de snabbverkande som endast finns till 20mg. Har själv båda dessa utskrivet i olika styrkor så vet att de går över 20mg!!
Citera
2017-11-16, 18:49
Medlem
Dax85s avatar
Hej, har druckit 3 st 50 cl samt 2 st 33or starköl och intagit 60 mg oxy, bör jag oroa mig för andningsdepp eller är jag rimligtvis i det lugna?

Tackar för svar.
Citera
2017-11-16, 19:55
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dax85
Hej, har druckit 3 st 50 cl samt 2 st 33or starköl och intagit 60 mg oxy, bör jag oroa mig för andningsdepp eller är jag rimligtvis i det lugna?

Tackar för svar.
Man bör alltid oroa sig att blanda alkohol och opioider.
Citera
2017-11-16, 23:51
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:

Tackar för svar.

Varför ska du börja blanda öht? Alkohol rimmar inte med opiater och går man den vägen ändå förtjänar man att ta konsekvenserna.

Här skrivir du frågor om vad du kan blanda, inte här.
(FB) "Kan Jag blanda det här"-tråden Tips: http://www.drugs.com/drug_interactions.html
Citera
2017-11-17, 02:46
Medlem
Dax85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Varför ska du börja blanda öht? Alkohol rimmar inte med opiater och går man den vägen ändå förtjänar man att ta konsekvenserna.

Här skrivir du frågor om vad du kan blanda, inte här.
(FB) "Kan Jag blanda det här"-tråden Tips: http://www.drugs.com/drug_interactions.html

Men herre, var inte ute efter något moraliserande.

Är alkoholist och dricker dagligen, jag är väl medveten om att det inte rimmar bra ihop med opiater och inser att det ligger på mitt ansvar om något skulle hända, dock ska väl inte det hindra en från att höra sig för och kanske eventuellt göra något för att motverka eventuella komplikationer?

Eller du kanske är av uppfattningen att folk som har tagit en knepig kombination bara ska sitta som kollin och vänta in sitt öde trots att det kanske går att göra något åt?

Dessutom blandar folk hejvilt fram och tillbaka med både benso och alkohol så jag är ju knappast den enda token...

Att inlägget blev felplacerat ber jag om ursäkt för, dock inte frågan.
Citera
2017-11-17, 07:33
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Men herre, var inte ute efter något moraliserande.

Är alkoholist och dricker dagligen, jag är väl medveten om att det inte rimmar bra ihop med opiater och inser att det ligger på mitt ansvar om något skulle hända, dock ska väl inte det hindra en från att höra sig för och kanske eventuellt göra något för att motverka eventuella komplikationer?

Eller du kanske är av uppfattningen att folk som har tagit en knepig kombination bara ska sitta som kollin och vänta in sitt öde trots att det kanske går att göra något åt?

Dessutom blandar folk hejvilt fram och tillbaka med både benso och alkohol så jag är ju knappast den enda token...

Att inlägget blev felplacerat ber jag om ursäkt för, dock inte frågan.

"Alla andra blandar ju" typiskt missbrukarsnack.

Gör vad du vill jag bryr mig inte direkt. I detta nu fråga du om våran åsikt och jag gav dig min åsikt. Blanda INTE. Blandar du åk till AKUTEN. Det är dödligt när alkohol kommer in i bilden med opioider. Speciellt i dom doserna du är uppe i eller högre.
Senast redigerad av YeahBuddy3000 2017-11-17 kl. 07:35.
Citera