Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-14, 22:43
  #2893
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toka82
Enligt deras fb så ger dom tom 10% rabatt så dom känner nog sig säkra på att det ska funka eller vad tror ni. ?
Eller osäkra eftersom dom ger rabatt
Citera
2017-11-14, 22:56
  #2894
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzideFox

två dagar efter att jag hade fått hem den sista beställningen så skickar BS ut en till orderbekräftelse (utan att jag har lagt en till order eller betalat dom) med exakt samma ordernummer som sista beställningen och all annan information är också identiskt med förra mailet förutom att dom har uppdaterat det med ett ny fraktbolag, spårningsnummer och utskickningsdatum. Det tyckte jag va lit konstigt men jag tänkt inte så mycket på det men några dagar senare får jag ett mail från fraktbolaget om att jag har ett paket som är på väg till mig. Det kom in i Sverige utan problem och jag plockade upp det i måndags. Jo som jag hade börjat misstänka så har BS på något vis lyckats skicka ut en identisk order (värde ~3700kr med frakt) utan att jag har beställt det eller jag jag fick betala för det. Så tror ni jag kommer få hem någon slags faktura eller något eller borde jag gå och köpa en trisslott? Tänk på att ordernummeret bara blev uppdaterat och dom inte skapade en separat order så det står ju faktiskt att den är betald.

"Men jag tänkte inte på det"
skitsamma, men ja det kan dem,osäker iom det kommer ifrån utlandet. du har ju också tagit emot paketet. kontakta dem. säg att du sitter i rullstol bla bla. och hoppas du får behålla det.
Citera
2017-11-14, 23:00
  #2895
Medlem
Ockles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzideFox
Tjenare allihopa! Har varit här och snokat runt på forumet ett tag men jag måste bara berätta det som nyss hände tar allt från början, Jag gjorde en liten beställning från BS tidigare i oktober (första gången jag köpte utländska smällare) och det kom in utan problem så jag tänkte att man kan väl lägga en ny beställning på en gång innan dom nya reglerna tas i kraft. Så jag la en lite större beställning på ca 12kg (paketets totalvikt, inte NEC) 20st 2" titansaluter, 200st DumBum P6A11 och 400st Triplex TXP859. Jag fick orderbekräftelsen där det står när dom tänker skicka ut paketet plus all annan fraktinformation. Datumet som dom skulle skicka paketet på var så sent att den nya lagen skulla träda i kraft innan paketet kunde komma in i Sverige så jag skrev till dom och frågade om dom skulle kunna skicka det tidigare, och det gick bra. Den här gången gick det också utan problem att få hem paketet.

två dagar efter att jag hade fått hem den sista beställningen så skickar BS ut en till orderbekräftelse (utan att jag har lagt en till order eller betalat dom) med exakt samma ordernummer som sista beställningen och all annan information är också identiskt med förra mailet förutom att dom har uppdaterat det med ett ny fraktbolag, spårningsnummer och utskickningsdatum. Det tyckte jag va lit konstigt men jag tänkt inte så mycket på det men några dagar senare får jag ett mail från fraktbolaget om att jag har ett paket som är på väg till mig. Det kom in i Sverige utan problem och jag plockade upp det i måndags. Jo som jag hade börjat misstänka så har BS på något vis lyckats skicka ut en identisk order (värde ~3700kr med frakt) utan att jag har beställt det eller jag jag fick betala för det. Så tror ni jag kommer få hem någon slags faktura eller något eller borde jag gå och köpa en trisslott? Tänk på att ordernummeret bara blev uppdaterat och dom inte skapade en separat order så det står ju faktiskt att den är betald.

Har varit med om liknande, dock gällde det en beställning runt tusenlappen, dom beklagade missen och sade att jag kunde behålla produkterna.

Angående fakturor.... Så vad jag vet, kan inte ett företag baserat utanför Sverige skicka en faktura till dig.
Det hade dock varit skillnad om företaget var baserat i Sverige men har ett lager i ett annat EU-Land.
Citera
2017-11-15, 20:31
  #2896
Medlem
Hämtade nyss ut 5 paket FP3 bangers, inte några som helst problem, genom ultrasshop. Beställde de ett par dagar efter nya lagarna ang. importen av de!
Citera
2017-11-16, 22:03
  #2897
Medlem
Gjorde en beställning igår från bs. Får vi hoppas det dyker upp nått paket, lite orolig är man allt 😁
Citera
2017-11-16, 22:32
  #2898
Medlem
Legionariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTim87
Gjorde en beställning igår från bs. Får vi hoppas det dyker upp nått paket, lite orolig är man allt 😁

Mycket liten risk att något fastnar Ska själv lägga en beställning snart på större grejjor Börjar redan klia i fingertopparna
Citera
2017-11-16, 23:07
  #2899
Medlem
Sverige08s avatar
Om man beställer nu från exempelvis BS, när tror ni då att det kommer? Hur långt tid brukar det ungefär ta såhär vid nyårs-tider?
Citera
2017-11-16, 23:52
  #2900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Om man beställer nu från exempelvis BS, när tror ni då att det kommer? Hur långt tid brukar det ungefär ta såhär vid nyårs-tider?

Ca. 2 veckor brukar det ta från order till leverans.
Citera
2017-11-17, 13:14
  #2901
Medlem
Ockles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus71
Ca. 2 veckor brukar det ta från order till leverans.

Jag har nog aldrig väntat mer än 6 arbetsdagar för ett paket ifrån BS. Förutom 2016 när jag beställde i mitten av december..

Men generelt i nov-dec så är nog 2 veckor rätt så rimligt med tanke på allas julklappsshopping..
Citera
2017-11-18, 17:46
  #2902
Medlem
Fick hem ett paket på 14kg från pfire, gick igenom utan problem
Citera
2017-11-21, 19:01
  #2903
Medlem
Har pyrofans slutat skicka till Sverige?
Citera
2017-11-21, 21:11
  #2904
Medlem
Ockles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatanBaraAtillZ
Har pyrofans slutat skicka till Sverige?

Gå in på sidan och läs istället för att bara skriva och fråga här!

Sverige är fortfarande med på deras lista för länder dom levererar till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback