Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-15, 20:56
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empman
Hängande blad är oftast övervattning. Chilla med vattnet så står snart bladen rakt upp nästan

Hmm. Ja kan vara det. Har börjat skriva upp vilka tider jag vattnar nu, har en whiteboard i rummet så kan jag hålla lite bättre koll.

Har fortfarande problem med en planta, det är konstiga fläckar. Beror nog inte på överhettning.

Citera
2017-11-16, 17:02
  #26
Medlem
jacobsingers avatar
Torra gula fläckar man sett det där däremot vet i fan.
Citera
2017-11-16, 18:16
  #27
Medlem
Har du råkat haft i för mycket näring?
Citera
2017-11-16, 22:25
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jacobsinger
Torra gula fläckar man sett det där däremot vet i fan.
Nej dom ser verkligen skumma ut!

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelpuff92
Har du råkat haft i för mycket näring?


Nej, den plantan är så ung, 8 dagar typ. Så nej har inte gett den för mycket näring, men har dock gett den näring efter jag såg att dom fläckarna började komma upp mer o mer. Har pratat med en som är duktig på det där också, men han har aldrig sätt det heller. Jag fick besöksförbud på den iallafall Så ska lugna mig bara och se vad som händer, inte pilla för mycket på den.
Citera
2017-11-17, 22:52
  #29
Medlem
Idag så hade jag tid med lite ändringar som jag planerat, ville göra det lite större. Kör nu med både LE och MH/HPS samtidigt. Det vart ganska bra.


Kommer försöka köra sog också, får se hur många som vill gro!
Citera
2017-11-23, 18:57
  #30
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillegro
Idag så hade jag tid med lite ändringar som jag planerat, ville göra det lite större. Kör nu med både LE och MH/HPS samtidigt. Det vart ganska bra.


Kommer försöka köra sog också, får se hur många som vill gro!
Hur många plantor har du igång just nu?
Citera
2017-11-24, 12:55
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Hur många plantor har du igång just nu?

4 stycken, håller på o gror 9 till.
Band ner den största igår till 4 bågar, får se om det blir bra!
Citera
2017-12-04, 16:58
  #32
Medlem
DirtyNorths avatar
Hur ser plantan ut som du toppade nu?
Citera
2017-12-04, 21:16
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Hur ser plantan ut som du toppade nu?

Stötte på lite problem, när jag binde ner henne så sprack hon i stammen efter någon vecka. Det var väldigt nära att hon dog, men binde tillbaka dom och det verkade som hon klarade sig! Dom andra verkar friska, måste kanske skaffa en till reflektor och lampa, börjar bli dåligt med lyse.

https://imgur.com/a/GQiO8
Citera
2017-12-07, 15:06
  #34
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillegro
Stötte på lite problem, när jag binde ner henne så sprack hon i stammen efter någon vecka. Det var väldigt nära att hon dog, men binde tillbaka dom och det verkade som hon klarade sig! Dom andra verkar friska, måste kanske skaffa en till reflektor och lampa, börjar bli dåligt med lyse.

https://imgur.com/a/GQiO8
Snyggt! Dom tål en hel del stryk innan dom dör, ska bli intressant att se hur plantan ser ut just innan skörd
Citera
2017-12-08, 17:58
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Snyggt! Dom tål en hel del stryk innan dom dör, ska bli intressant att se hur plantan ser ut just innan skörd

Ja det har man lärt sig nu Endel misstag måste man ju göra, vissa kan man läsa sig till utan att behöva göra dom. Spenderar timmar nästan varje dag med att läsa massor, det är kul. Om man hade ansträngt sig lika mycket i skolan som man gjorde med detta hade kanske livet sätt lite annorlunda ut hehe.
Citera
2017-12-09, 13:37
  #36
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillegro
Ja det har man lärt sig nu Endel misstag måste man ju göra, vissa kan man läsa sig till utan att behöva göra dom. Spenderar timmar nästan varje dag med att läsa massor, det är kul. Om man hade ansträngt sig lika mycket i skolan som man gjorde med detta hade kanske livet sätt lite annorlunda ut hehe.
Ja det är väldigt kul att läsa och lära sig nya saker om odling, nästan roligare då man lär sig något själv genom att göra "fel" som du gjort nu
Tänkt samma sak om skolan, fast det som sades i skolan hade man inte lika mycket intresse av för att lära sig lika grundligt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback