• 31 928 online
  • 1 134 498 medlemmar
  • 58 818 962 inlägg
  • 2
  • 3
2017-11-14, 21:25
Medlem
Det är synd om kvinnor, de vet inte när de vill ha kuk när de ska säga nej och ja när de ska njuta och de ska gråta eller anmäla. Vi kan väl alla vara ganska överens om att de inte har en aning om vad de vill om något. Fanns en anledning till att kvinnor inte hade rösträtt, jag börjar förstå varför. Känns lite som vi går bakåt i utvecklingen här
Citera
2017-11-14, 21:47
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Detta är bara så jävla tröttsamt! Det är väldigt vanligt att kvinnor använder sin kvinnlighet för att få sin vilja igenom, och när de inte får det så väljer de istället att lipa om sextrakasserier som de själva initierats!

Själv jobbar jag på en kvinnodominerad arbetsplats, och ALLTID när vi har AW eller något annat event där det finns alkohol inblandat så slutar det alltid med att det skall klämmas, kramas och kännas. Nu gör det mig inget, tycker nästan det är lite gulligt, men om det varit tvärt om, en mansdominerad arbetsplats med ett fåtal kvinnor, då hade det genast blivit tjat om sextrakasserier. Och det stör mig. Så någon likhet inför lagen mellan könen föreligger ej.

Detta. Blir också kladdad på när det festas med alkohol, men jag som man gör ingen sak av det.
Och kvinnor som knullar sig till fördelar har i min värld avsagt sig rätten att klaga.
Citera
2017-11-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Varför skriver du bara "sexistisk jargong" och förfasar dig över att man uppmärksammar något sådant istället för att ta med de båda företeelser som artikeln inleds med som är dessa: "Våldtäktsförsök. Verbala trakasserier."?

Det var alltså inte sexistisk jargong som var den stora grejen. Tycker du våldtäktsförsök och verbala trakasserier är okej, inget man borde klandras för om man håller på med?

På hur sätt ger detta stöd för din uppfattning? Visa med siffror, hur många procent och hur du vet detta.

Varför är man äcklig för att man säger ifrån mot våldtäktsförsök och sexuella trakasserier? Jag tycker man är äckligare om man utsätter folk för sådant men det tycker alltså inte du. Är du själv våldtäktsman?
Kanske för att jag anser att allt blandas upp. från högt till lågt!
sexistisk jargong är långt ifrån lika med våldtäktsförsök, samma sak med verbala trakasserier. Hur lättkränkt man är kan inte avgöra om det är kränkande eller inte! Det måste finnas en gräns! Om alla som nu känner sig kränkta går till polisen och anmäler så skulle polisväsendet ha fullt upp med lättkränkta människor istället för att utreda våldtäktsförsök och andra betydligt viktigare saker!

Edit. siffror`på vad? På att jag tycker debatten spårat ur? på att jag anser att lättkränkta människor blivit på modet för att få visa sina lättkränkta vänner att: JAG ÄR OXSÅ DRABBAD BUHUU.. Tyvärr jag behöver inga siffror på det, jag kan läsa om det dagligen i media.
Senast redigerad av mmai 2017-11-15 kl. 21:19.
Citera
  • 2
  • 3