Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-14, 08:46
  #49
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Skoda Kodiaq samt Skoda Karoq. Nya modeller med mycket utrustning

Kodiaq har fått bra betyg i biltester och finns som 7 sits med helt ok utrymme.
Citera
2017-11-14, 09:18
  #50
Medlem
muminfars avatar
Skippa SUV om möjligt, fattar inte varför folk ska köpa dessa onödiga bilar överhuvudtaget. Volvo V90CC, Audi A6 allroad och Mercedes all terrain fungerar utmärkt eller de vanliga modeller fungerar utmärkt.

Och snälla hoppa Lexus om den har CVT-låda, fruktasvärt motorljud man får av denna skit.
Citera
2017-11-14, 18:13
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Visst. Du är en individ som tycker något utifrån dina preferenser.
Däremot så visar alla undersökningar att Volvo har de bästa sätena.
Att du har andra preferenser än den stora massan påverkar knappast att Volvos säten är bäst.
fast det där finns det absolut inga vetenskapliga bevis för, det du hänvisar till är antagligen motorjournalister, men det betyder inte att det är den absoluta sanningen. Du kan inte komma med ett påstående att "alla" undersökningar visar att volvo har bästa sätena det är bara mambojambo, hur skulle dessa undersökningar gått till? Menar du att testpersonerna suttit med ögonbindel i olika bilsäten och därefter gett ett omdöme? Länka gärna till någon undersökning.
Citera
2017-11-14, 20:50
  #52
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
fast det där finns det absolut inga vetenskapliga bevis för, det du hänvisar till är antagligen motorjournalister, men det betyder inte att det är den absoluta sanningen. Du kan inte komma med ett påstående att "alla" undersökningar visar att volvo har bästa sätena det är bara mambojambo, hur skulle dessa undersökningar gått till? Menar du att testpersonerna suttit med ögonbindel i olika bilsäten och därefter gett ett omdöme? Länka gärna till någon undersökning.
Ehm. Vill du läsa undersökningar eller leta upp de som motsäger mitt påstående får du leta upp dem själv då detta är en rekomendationstråd som en person skapat.
Han kan med lätthet läsa mitt påstående o sedan utan större problem åka till Volvos återförsäljare o bilda sig en egen uppfattning utifrån sin egna röv.

Vill du ha en specifik diskussion om bilsäten så skapar du med lätthet en tråd om detta. Det är faktiskt inte svårt alls. Klarar du det inte så skicka ett PM så berättar jag hur man gör.

Hur man gör en undersökning?
Trodde de flesta visste det.
Antingen låter man olika experter testa sig fram eller så kan man göra en konsumentundersökning när det gäller just bilar. Funkar även inom politik då de som röstar är en form av konsumenter.

Sedan kan man vinkla en undersökning likt det påståendet jag inte bemötte.
Visar en undersökning att en pinne i röven är det bekvämaste sätet så utgår man oftast från standardsäten o inte specialsäten på lyxbilar som en stolle drog upp.
Har du förstått o ska vi nu låta TS själv avgöra om Volvos säten är tillräckligt bra för att han ska välja det märket eller kanske en BMW/AUDI som har säten som mördar min rygg?
Citera
2017-11-15, 17:54
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Ehm. Vill du läsa undersökningar eller leta upp de som motsäger mitt påstående får du leta upp dem själv då detta är en rekomendationstråd som en person skapat.
Han kan med lätthet läsa mitt påstående o sedan utan större problem åka till Volvos återförsäljare o bilda sig en egen uppfattning utifrån sin egna röv.

Vill du ha en specifik diskussion om bilsäten så skapar du med lätthet en tråd om detta. Det är faktiskt inte svårt alls. Klarar du det inte så skicka ett PM så berättar jag hur man gör.

Hur man gör en undersökning?
Trodde de flesta visste det.
Antingen låter man olika experter testa sig fram eller så kan man göra en konsumentundersökning när det gäller just bilar. Funkar även inom politik då de som röstar är en form av konsumenter.

Sedan kan man vinkla en undersökning likt det påståendet jag inte bemötte.
Visar en undersökning att en pinne i röven är det bekvämaste sätet så utgår man oftast från standardsäten o inte specialsäten på lyxbilar som en stolle drog upp.
Har du förstått o ska vi nu låta TS själv avgöra om Volvos säten är tillräckligt bra för att han ska välja det märket eller kanske en BMW/AUDI som har säten som mördar min rygg?
Dina svar är inte särskilt begåvad. Du kommer med ett påstående att "alla" undersökningar kommer fram till att Volvos säten är bäst, detta hävdar jag är skitsnack, kommer du med ett sådant påstående är det på sin plats att du kan styrka detta eftersom TS vill ha tips och råd. Experterna du hänvisar till gör en subjektiv bedömning utifrån hur dessa uppfattar sätena, detta gör inte deras svar till sanning.
Tycker att du ska låta TS avgöra om något är relevant i diskussionen, eller kanske en moderator, du har knappast mandat att styra tråden. TS ville ha råd, jag har gett TS råd, men även bemött dina fantasifulla påståenden, så fungerar FB.
Citera
2017-11-15, 19:16
  #54
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Dina svar är inte särskilt begåvad. Du kommer med ett påstående att "alla" undersökningar kommer fram till att Volvos säten är bäst, detta hävdar jag är skitsnack, kommer du med ett sådant påstående är det på sin plats att du kan styrka detta eftersom TS vill ha tips och råd. Experterna du hänvisar till gör en subjektiv bedömning utifrån hur dessa uppfattar sätena, detta gör inte deras svar till sanning.
Tycker att du ska låta TS avgöra om något är relevant i diskussionen, eller kanske en moderator, du har knappast mandat att styra tråden. TS ville ha råd, jag har gett TS råd, men även bemött dina fantasifulla påståenden, så fungerar FB.
Exakt. TS ville ha tips o råd.
Nu vet inte jag hur du fungerar som person.
Jag förutsätter att TS läser mitt tips o sedan bildar sig en egen uppfattning genom att sätta sig i ett Volvosäte om resten av bilen är något han kan tänka sig.
Att du är så korkad att du skulle använda en kaktus som analplugg utan att ens ifrågasätta detta om du får tips om det visar bara på att du är så dum att duförtjänar lite analklåda.

Hade detta varit en tråd om, bästa bilsätena så hade jag lagt ner arbete för att styrka mitt påstående. Men nu handlar tråden om att köpa en bil där TS själv kan avgöra. Om just DU vill säga till honom att jag har fel så säg det till honom då. Vill du att jag ska bevisa att jag har rätt så.... Nej. Du får i så fall bevisa att jag har fel då det är du som anklagar mig för det.
__________________
Senast redigerad av Provocative2.0 2017-11-15 kl. 19:18.
Citera
2017-11-16, 17:13
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dacdac
Subaru forester! Hybrider i all ära men subaru har världens bästa 4-hjulsdrift eftersom den är symmetrisk. En forester är bonnläpparnas favorit pga den tar sig fram överallt och är så pålitlig.

Ska du komma upp i samma bil som är lika bra fast med mer lyx får du sälja kåken.

Pffft, har Audi haft sedan 80-talet.
Citera
2017-11-20, 16:07
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Pffft, har Audi haft sedan 80-talet.

Det är skillnad på fyrhjulsdrift och fyrhjulsdrift!
Subaru Forester XT är nog den bästa om man ser till pris/prestanda/driftssäkerhet idag. Men klarar man sig med klenare motor så finns det en hel del att välja mellan.

Inte många som slår Forestern vad gäller framkomlighet om man nu prioriterar sånt. Ingår det inte i prioriteringarna så skall man inte köpa SUV öht tycker jag.

Lexusen är trevlig att köra på landsväg, men den och Toyotans fyrhjulsdrift är långt efter konkurrenterna.

En Skoda/VW eller Audi skulle jag inte ta i ens med tång... om det inte är tjänstebil, då kan lämnar man ju ändå igen den efter tre år.
Citera
2017-11-21, 05:53
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Pffft, har Audi haft sedan 80-talet.
Och Subaru sedan 70-talet
Citera
2017-11-23, 00:34
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Det är skillnad på fyrhjulsdrift och fyrhjulsdrift!
Subaru Forester XT är nog den bästa om man ser till pris/prestanda/driftssäkerhet idag. Men klarar man sig med klenare motor så finns det en hel del att välja mellan.

Inte många som slår Forestern vad gäller framkomlighet om man nu prioriterar sånt. Ingår det inte i prioriteringarna så skall man inte köpa SUV öht tycker jag.

Lexusen är trevlig att köra på landsväg, men den och Toyotans fyrhjulsdrift är långt efter konkurrenterna.

En Skoda/VW eller Audi skulle jag inte ta i ens med tång... om det inte är tjänstebil, då kan lämnar man ju ändå igen den efter tre år.

Haldex har fortfarande den främsta fyrhjulsdriften än idag. Kolla lite Youtubeklipp och återkom.
Citera
2017-11-23, 00:36
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorStenen
Och Subaru sedan 70-talet

Konstigt att det var helt tyst om Subaru i rallysammanhang under hela 80-talet.
Citera
2017-11-23, 09:34
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Haldex har fortfarande den främsta fyrhjulsdriften än idag. Kolla lite Youtubeklipp och återkom.

Haha... Du är rolig du!
Vilken version pratar du om? Alla haldexversioner är inte bäst! Sen beror det mycket på hur tillverkaren implementerat tekniken i bilen.
Tycker du själv kan kolla lite youtubeklipp och återkomma, eller ännu hellre, provköra lite bilar, om du har körkort!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback