Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-15, 03:18
  #1
Medlem
hypodermics avatar
Vet inte om den här tråden är av intresse för någon annan än mig.

Men jag har ingen blogg, ingen grupp att få ryggdunkningar från, ingen ventil om just detta problem. Mitt missbruksproblem.

Kort bakgrund. Började missbruka på allvar våren 2014 då avancerade såhär: imovane och alkohol blev sen imovane, alkohol, treo comp, sen kodein, sen oxy 6 månader sedan horse IV 2-3mån och sen avgiftade jag mig själv april/maj 2015.

Började pga testade ecstacy juli 2015. Köpte e och tjack varje dag juli-oktober. Sen kola oktober-dec. Sen fick jag LVM dec 2015-juni 2016 men lyckades rymma från säkerhetsavdelning 1 gång 1 vecka i februari (it was a total binge fest..) och en vecka i juni. Jag lämnade in mig båda gångerna efter jag stoppat på mig allt jag kunde få med.

Skrevs ut mot min önskan oktober 2016. Körde kola, tjack, oxy, bens, svamp, dmt och e oktober - december. Cold turkey 2 veckor efter jul, men blev mindfuckad av rumskompis som tog tjack framför mig och bjöd (jag återföll). Körde mest tjack och kola (kolat först såklart!) jan, sen horse IV o kola 4 mån jan-april 2017. La in mig i april (173cm under 45kg), skrev ut mig två veckor efter. La in mig igen 2 dar, skrev ut mig.. Minns inte exakt när men det va ett par in och ut mellan april och juni 2017.

In i 3 veckor till och sen 2 förlängda, tills det blev sommarstängt på sjukhuset. Sen direkt till boende, sen vidare till behandlingshem i väntan på besked från den behandling jag eg ansökt till. Skrev ut mig efter 1 vecka pga en vän frestade mig med mess, samtal, mejl, bilder o instagram spam på "världens bästa kola". Jag försökte allt, skulle byta nummer när polisen fått det dom behövde för min anmälan men han fick mig på fall den enda veckan jag var "kontaktbar pga husarrest pga första behandlingsveckan" samtidigt som mitt dumma fan såklart inte trodde jag skulle behöva lämna från mig mobilen för att va trygg från omvärlden.. Idiot.

Har gått på kola varje vaken dag sen dess. Slutade horse IV lördags. Första augusti var det jag hoppade av nykterheten.. Närmsta jag kommit utan yttre tvång var i somras, önskar jag kunde göra hela hösten ogjord..

Men nu är det dags att sluta igen. Delar gärna med mig om jag får ha en sådan här tråd.
Tar gärna input, hjälp, kritik osv.

Vill ha ärlig, rättvis feedback från antingen er som kämpar, ni som segrat, eller ni som kan hjälpa mig lyckas.

Och hoppas detta är diskussion nog. Det känns mer som en logg, men jag bjuder in till diskussion i ämnet återhämtning.

Ren från Horse 3 dagar
Ren från Kokain 3 minuter

Övrigt/Vad? oxy, tjack, bens osv ren sedan början av oktober
hallucinogener 2 veckor
alkohol 2014
__________________
Senast redigerad av hypodermic 2017-11-15 kl. 03:22.
Citera
2017-11-15, 03:33
  #2
Medlem
Varför brukar du droger? Hur var din uppväxt? Hur kan du hantera dina problem i framtiden utan att använda droger?

Den viktigaste frågan är "varför" för att komma till grundproblemet. Köper inte att det är ren tristess som brukar vara standardsvaret.

Sedan behöver du kapa kontakten med dina missbrukarkompisar helt och ta upp en hobby som konsumerar större delen av din vakna tid.

Jag är helnykterist, varken snusar eller dricker alkohol. Dricker inte ens lättöl av princip. Då har jag själv pillat med droger under mina tonår, druckit oerhörda mängder och rökt i 10år. När man är fast i bruken/missbruken så talar man om för sig själv att vardagen blir grå utan dem, men ska jag vara ärlig så har jag inte märkt någon skillnad. Kroppen vänjer sig väldigt fort. (Anledningen till att jag säger detta är för att inte vara en hycklare som säger åt dig att sluta med precis allt medan jag själv hinkar i mig 70cl sprit under varje helg).

Vill du verkligen sluta så kommer du att sluta, finns det ett uns tvekan i ditt vilja så kommer din svagaste stund vara det som gör att du faller.
Citera
2017-11-15, 09:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hypodermic

Vill ha ärlig, rättvis feedback från antingen er som kämpar, ni som segrat, eller ni som kan hjälpa mig lyckas.

Och hoppas detta är diskussion nog. Det känns mer som en logg, men jag bjuder in till diskussion i ämnet återhämtning.

Ren från Horse 3 dagar
Ren från Kokain 3 minuter

Övrigt/Vad? oxy, tjack, bens osv ren sedan början av oktober
hallucinogener 2 veckor
alkohol 2014


Ursäkta mig men detta är något av det svagaste jag läst.
Så du knarkar och vill sluta men vill ha beröm från andra för det?

Mitt bästa tips - hitta orsaken till ditt extremt dåliga självkänsla och självförtroende. Där är roten till varför du pundar och vill ha uppmärksamhet när du tänker sluta.
Uppskatta dig själv istället för qttsöka bekräftelse hos andra. I slutet av dagen är vi alla ensamma och förorsakar vårt egna lidande.
Lycka till.
Citera
2017-11-15, 14:27
  #4
Medlem
grymt101s avatar
Antar att du är en tjej om du vägde 45 kg? För det första blockera ALLA dina så kallade "vänner" som knarkar, och börja leta efter nyktra kompis kretsar. Skaffa en hobby, du kommer aldrig klara dig om du sitter inne varje dag och längtar efter nästa hit. Vill du så gör det, men det ända vi kan göra är att säga lycka till.
Citera
2017-11-15, 15:13
  #5
Medlem
Jag tror på dig
Citera
2017-11-15, 16:23
  #6
Medlem
Du måste vilja sluta. Våga stå upp för dig själv och säga nej till dina "vänner".

Själv har jag precis tagit upp träningen igen och samtidigt som man har ett heltidsjobb där jag torskade (tack och lov för det) så måste jag hålla mig ren. Sätt upp mål för varje dag. Hur gammal är du?

Funderar också lite över hur du har råd med att dra kola varje dag? Ekonomin höll på att krascha för mig men insåg tillslut att det inte är hållbart att punda varje dag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback