Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-15, 09:02
  #13
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannabisPillret
Lite ej på vad langarna säger det är för strains :-) jag använder mig inte ens utav namnen längre, finns bra och dåligt röka. Du fick dåligt, laddar du upp en bild på dina buds så kan man se.

+

Håller fullständigt med!
Citera
2017-11-15, 10:01
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av battreanvandarnamn
Yes, gräs.
har bara rökt brunt innan. Känner mig lite "grön"på gräs.

Vad är glittret du pratar om, ska det glimra om det? Bra eller dåligt? Sorry, (lite natt-trög).

Du verkar grön överlag. googla bilder bara så ser du vad dom menar med glitter. Låter som du blivit blåst i mina öron. Lägg upp några bilder så vi får se!
Citera
2017-11-15, 10:31
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Det får väl en hö-aktig lukt om det är dåligt kurerat? Mitt nyskördade som jag inte hunnit kurera stinker hö..
Posta bild på budsen vettja! Hur är budsen? Fluffiga eller komplakta? Hur doftar den?

Det luktar hö för att det skördats för tidigt. Går att förbättra genom bra kurering men en extra vecka innan skörd har mycket större effekt.
Citera
2017-11-15, 10:49
  #16
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LtRingrost
Det luktar hö för att det skördats för tidigt. Går att förbättra genom bra kurering men en extra vecka innan skörd har mycket större effekt.

Nej det luktar hö när det torkar för snabbt, inte när det tas för tidigt. Blir det för torrt innan det åker ner i glasburkar så gör inte en lång kurering någon större skillnad.
Citera
2017-11-15, 11:45
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjaukatt
Nej det luktar hö när det torkar för snabbt, inte när det tas för tidigt. Blir det för torrt innan det åker ner i glasburkar så gör inte en lång kurering någon större skillnad.

Det är klorofyll som luktar. I slutet av blommningen bryts klorofyllet ned, du kan ofta se det på att bladen bleknar. En bra torkning gör att en del klorofyll försvinner men tidpunkt för skörden har mycket större betydelse.
Citera
2017-11-15, 12:04
  #18
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LtRingrost
Det är klorofyll som luktar. I slutet av blommningen bryts klorofyllet ned, du kan ofta se det på att bladen bleknar. En bra torkning gör att en del klorofyll försvinner men tidpunkt för skörden har mycket större betydelse.

Klorofyllet försvinner efter en lång kurering, uppåt 1 år. Har man då gjort rätt så är budsen mer bruna än gröna. Folk inklusive mig själv får sällan uppleva detta då det mesta röks innan dess.

Plantan bleknar om man ger den enbart vatten sista tiden för att flusha den, men min uppfattning är att det är pga att nitrogenet helt enkelt sugs ut ur bladen.
Citera
2017-11-15, 14:31
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjaukatt
Klorofyllet försvinner efter en lång kurering, uppåt 1 år. Har man då gjort rätt så är budsen mer bruna än gröna. Folk inklusive mig själv får sällan uppleva detta då det mesta röks innan dess.

Plantan bleknar om man ger den enbart vatten sista tiden för att flusha den, men min uppfattning är att det är pga att nitrogenet helt enkelt sugs ut ur bladen.

Alltså jag påstår inte att du har fel, klorofyllet fortsätter att brytas ned efter skörd så en långsam torkning ger bättre resultat. Weed som fått ligga bra i ett år smakar underbart

Tidig eller sen skörd påverkar dock mycket både lukt och smak, vi kanske kan vara överens om att man ska göra båda rätt för bäst resultat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback