Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-15, 05:07
  #1
Medlem
NeutronStars avatar
Jag har åkt Vasaloppet och styrketränat. Helt bortkastad tid på träningsvärk, packa sportbagar, duscha med snuskiga människor, få fotsvamp osv. Jag mår mycket bättre sen jag slutade träna.

Totalt slöseri med tid att utföra fysisk aktivitet bara för att... Räcker med en promenad, lite trädgårdsarbete eller en cykeltur för att hålla sig i form.

Varför "måste" alla träna när man mår mycket bättre utan?
__________________
Senast redigerad av NeutronStar 2017-11-15 kl. 05:12.
Citera
2017-11-15, 05:42
  #2
Medlem
Folk är olika. Bara för att du höll på med meningslös träning innebär inte att det är meningslöst för andra. Man märker att du har autism.
Citera
2017-11-15, 05:46
  #3
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowbreak
Folk är olika. Bara för att du höll på med meningslös träning innebär inte att det är meningslöst för andra. Man märker att du har autism.

Autism? Men de flesta ogillar väl egentligen att träna, bara ett inbillat "måste" som de gör av tvång, eller?
Citera
2017-11-15, 06:00
  #4
Medlem
Spyrrans avatar
Det finns ju hur många människor som helst som älskar att träna, och de har både kul samtidigt som de mår bra av det. Bara för att du hatar träning och fysisk aktivitet, så stämmer det inte in på alla andra.
Citera
2017-11-15, 07:06
  #5
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Finns ju sport som är rolig att utföra också, som ger fysisk och mental tillfredställelse.
Jag antar att du syftar till styrketräning och inget annat. Men det finns ju de som gillar det med.
Citera
2017-11-15, 07:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Autism? Men de flesta ogillar väl egentligen att träna, bara ett inbillat "måste" som de gör av tvång, eller?
Har du inte sett på reklamfilmerna för träningsredskap? Alla skrattar och ler och ser ju ut att ha hur roligt som helst när dem gör situps.
Citera
2017-11-15, 08:27
  #7
Medlem
japanskbruds avatar
den enda anledningen är att attrahera honor med muskler. Patetiskt och primitivt beteende.
Citera
2017-11-15, 08:32
  #8
Medlem
halvljuss avatar
Det är inne att träna, och så är det hälsosamt.
Citera
2017-11-15, 09:25
  #9
Medlem
Det går väl ganska jämnt upp, men jag tror nog en övervägande del av befolkningen föredrar att vila sig till form, än att träna sig till den, och det är knappast bra. Egentligen handlar det om en ren balans. Det är ju också helt vansinnigt att gå upp skittidigt i svinottan för att träna och sedan jobba heltid. Men å andra sidan vill man slippa diverse olika krämpor så gäller det också att hålla kroppen i trim, speciellt om man häckar på kontor hela dagen. Sedan handlar det också om att hitta vad som passar och många är nog fast i alldeles för tråkiga träningsformer för de hört att det ska vara bra. Att ex. dansa är ju också en jäkligt bra träning om man föredrar det och boxning med för den del, i fall man inte åker på rent för mycket stryk.
Citera
2017-11-15, 10:50
  #10
Medlem
Jag tränar, mest kondition, för att dagarna består av stillasittande kontorsarbete. En timme direkt efter jobbet, sen hem och duscha. Det innebär att blivit piggare och spänstigare, kan äta mer god mat och kakor och ändå ha en fit kropp. Glädjen kommer när man tar i ordentligt.
Citera
2017-11-15, 12:46
  #11
Medlem
Goose420s avatar
Styrketräning är något jag absolut inte ser som ett måste, är något jag lärt mig gilla och något jag mycket hellre skulle göra än att gå på en promenad eller fjanta mig i trädgården.

Löpträning är något som jag egentligen hatar men känner att jag mår psykiskt bra av att hålla på med, jag får ett välmående jag har svårt att tro att jag skulle uppnå av att promenera eller kratta löv.
Citera
2017-11-15, 12:58
  #12
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag träffade två ambulanssjuksköterskor på gymmet i går. Jag brukar prata med den äldre av dem, för hon är pratsam och trevlig.

De frågade mig om en övning och vi diskuterade den.

Jag såg hur de lyfte och hade sig och insåg att de definitivt behöver styrketräningen för att orka med sina arbeten. Tanten tränade knäböj med typ 15 kg, jag som körde samma övning, striktare, med 5-6 ggr mer vikt och fler repetitioner tycker att det är ganska tungt att bära en bår.

I övrigt läste frun en artikel om att äldre kvinnors största rörlighetsproblem är avsaknad av styrka i lår och sätesmuskulatur, denna avsaknad leder till alla möjliga problem med balans, olyckor, klantighet osv som man ser hos gamla tanter.

Om kvinnor tränar dessa muskler i yngre år har de med den välgörande effekten på sin ålders höst.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback