Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-14, 20:15
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakelikrankel
Bra. Då skiter vi i henne.
Det går fler tåg.
Jävla fruntimmer som inte kan säga som det är.
Hallååå! Jag känner mig ignorerad här i tråden //fruntimmer
Citera
2017-11-14, 20:37
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Hallååå! Jag känner mig ignorerad här i tråden //fruntimmer

Jo, men kom igen lixom, klart man måste kunna fråga hur det kändes efter en dejt..
Det var ju tänkt som ett sätt för att starta en diskussion och kanske planera in nästa get togheter.

Enda anledningen till att det inte gillas är väl om man känner sig osäker. Och då är det väl för att jag är ful eller whatever. Då köper jag det, kan inte göra mycket åt det..
__________________
Senast redigerad av brakelikrankel 2017-11-14 kl. 20:46.
Citera
2017-11-14, 20:48
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brakelikrankel
Jo, men kom igen lixom, klart man måste kunna fråga hur det kändes efter en dejt..

Enda anledningen till att det inte gillas är väl om man känner sig osäker. Och då är det väl för att jag är ful eller whatever. Då köper jag det, kan inte göra mycket åt det..
Överanalysera inte. Man kanske behöver gå på många dejter innan man hittar någon som det klickar till med.

Se det som en social grej att utvecklas genom och få möjlighet att träffa intressanta människor lite kort. Att man inte gillas eller blir betraktad som det ultimata valet av allt och alla, gäller faktiskt exakt alla människor som försöker dejta också.

Så skit i att leta fel på dig själv, förbättra sociala förmågor och hur du är med det motsatta könet och inrikta dig på att försöka hitta den som accepterar dig som du är liksom se det naturligt att vi alla ratas ibland även om det är sårande.
Citera
2017-11-14, 21:06
  #16
Medlem
Roidberts avatar
Så går det ibland. Om hon inte svarar eller kommer med en lam ursäkt varför hon inte kan ses så betyder det att hon inte är intresserad. Gå vidare. Det är bara onödigt att slösa energi på henne.
Citera
2017-11-14, 21:42
  #17
Medlem
Fick svar tillslut. Hon var bara seg.

Citat:
Jag kände att vi kanske inte har något gemensamt. Du är trevlig men jag vet inte riktigt. Sen är det ju svårt att ha någon klar uppfattning efter att ha träffats en gång när alla är nervösa. Åk på semester i lugn och ro och så lurar vi på det. Eller hur känner du?
Citera
2017-11-14, 21:49
  #18
Medlem
TooOldForThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakelikrankel
Fick svar tillslut. Hon var bara seg.

Åh nej, skrev du att du undrade om ni skulle fortsätta träffas, för att du eventuellt skulle fara på semester så du behövde veta?
Citera
2017-11-14, 21:53
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooOldForThis
Åh nej, skrev du att du undrade om ni skulle fortsätta träffas, för att du eventuellt skulle fara på semester så du behövde veta?

Nej jag skall på semester och det var redan bestämt sedan innan. Jag berättade det för henne när vi chattade innan dejten.
Citera
2017-11-14, 22:27
  #20
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakelikrankel
Grejen är att hon verkade väligt trevlig och intelligent. Vi pratade mycket jobb, bostäder.. flygplan, resor, fåglar och även lite relationer.

Hon verkade genuint intresserad.. innan så skev vi väldigt långa meddelanden.

Smset var typ bara ”Hej! Hur känns det efter igår?”
När du skickar ett SMS ska det ju rimligen vara ett som inte försämrar dina chanser. Ge fan i att fråga vad hon tyckte, det låter bara klängigt, och ta upp vad du vill istället.

T.ex.
"Tack för igår! Tyckte det var kul att hänga, så tänkte höra om du vill dra och köra bowling med mig på fredag?". Ja, kanske inte exakt så, men ja, du kan säga att DU tyckte det var trevligt, så nu föreslår DU en träff för att DU vill det. Du är en sån som får saker att hända snarare än en person som saker händer. Du kan bara ansvara för vad du vill så får hon ansvara för vad hon vill.

Får du inget svar så går du vidare. Får du ett "jag kan inte då" utan ett motförslag på datum så kan du skriva "Alright, men hör gärna av dig när du har tid att träffas". Tolka det hela som en diss, men den sista kommentaren är bra eftersom en del brudar faktiskt bara är dumma i huvudet och inte fattar att de ska komma med ett motförslag om de inte kan när du föreslår. Visst, du torskar lite värdighet, men vem bryr sig. Inget mer efter det dock.

Och inget jävla spammande med "hallå!? Varför svarar du inte?".
Citera
2017-11-14, 22:49
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
När du skickar ett SMS ska det ju rimligen vara ett som inte försämrar dina chanser. Ge fan i att fråga vad hon tyckte, det låter bara klängigt, och ta upp vad du vill istället.

T.ex.
"Tack för igår! Tyckte det var kul att hänga, så tänkte höra om du vill dra och köra bowling med mig på fredag?". Ja, kanske inte exakt så, men ja, du kan säga att DU tyckte det var trevligt, så nu föreslår DU en träff för att DU vill det. Du är en sån som får saker att hända snarare än en person som saker händer. Du kan bara ansvara för vad du vill så får hon ansvara för vad hon vill.

Får du inget svar så går du vidare. Får du ett "jag kan inte då" utan ett motförslag på datum så kan du skriva "Alright, men hör gärna av dig när du har tid att träffas". Tolka det hela som en diss, men den sista kommentaren är bra eftersom en del brudar faktiskt bara är dumma i huvudet och inte fattar att de ska komma med ett motförslag om de inte kan när du föreslår. Visst, du torskar lite värdighet, men vem bryr sig. Inget mer efter det dock.

Och inget jävla spammande med "hallå!? Varför svarar du inte?".

Jag tror jag skiter i detta det är ganska tråkigt. Lämnar det till er som kan med skiten.

Dessutom så är jag en person som saker händer och jag är en follower. Annars skulle jag ha bilivt chef, men det är inte min grej. Vill sitta i mitt hörn och pula med min skit och helst inte bli störd, sån är jag.

Hatar att ta initiativ.
Alla är vi olika.
__________________
Senast redigerad av brakelikrankel 2017-11-14 kl. 22:57.
Citera
2017-11-15, 00:07
  #22
Medlem
vasaduellers avatar
Praktiska råd till TS:
Först och främst så kan du kanske försöka fylla ditt liv med fler hobbies, socialt umgänge och annat, som kan distrahera dig och skapa balans.

Men det är ju för jävla förnuftigt och tråkigt.

Om du inte vill lösa problemet på ovanstående sätt, så föreslår jag följande:
Låt bli att fokusera på EN tjej. Ha kontakt med många. Skit i de som inte är intresserade. Det är alltid några som kommer att visa intresse tillbaka. Fokusera på dem. Men ha flera på gång samtidigt, så att du inte riskerar att överbelasta en enskild. Ta dig själv i kragen, och låt bli att fastna för någon enskild. Håll tillbaka känslorna, om du är sådan som kan bli "kär" i profilbilder på dejtingsajter.

Spar ditt fokus och ditt ihärdiga uppvaktande tills du är i ett seriöst förhållande, med någon som uppskattar sådant.

Jag läste nyligen på om anknytningsmönster, och lärde mig att kombinationen kontaktsökande (Otrygg-ambivalent m fl) och flyktbenägen (Otrygg-undvikande m fl) ofta blir väldigt svår. Så snart balansen rubbas, så inleds en negativ spiral. Om den flyktbenägna drar sig undan lite, så triggar det den kontaktsökande till att följa efter och bli mer intensiv, vilket i sin tur triggar den flyktbenägna att dra sig undan ännu mer etc etc.

Så som du verkar fungera, så kanske du gör bäst i att leta tills du hittar en motpart som söker kontakt i lika hög utsträckning som du själv gör. Då slipper ni obehaget av att känna sig övergiven respektive kvävd.
Citera
2017-11-15, 09:39
  #23
Medlem
swedishadmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakelikrankel
Jag har problem med att jag blir desperat jämt. Var på dejt igår med en tjej och vi pratade jättemycket och innan vi skiljdes åt så blev det en kram och prat om att ses igen.

Nu har jag skickat ett meddelande på dejtingsajten, som hon har läst och ett sms.

Inget svar. Ser att hon är online.

Jag kan förstå att folk är upptagna ibland men dear god, varför kan hon inte bara säga ”det kändes inte bra igår, vi skiter i dethär, hejdå”.

Eller skall hon ha mig som backup om de andra scharmörerna visar sig vara tråkiga?

Hur chillar jag? Antar att det var dumt att ens skicka några meddelanden dagen efter.



När jag inte var intresserad så brukar jag bara ignonera efteråt. Man vill inte vara otrevlig heller och säga något sånnt till någon. su borde läsa mellan raden istället och inte att du inte var något för henne. Isåfall hade du fått till det på första träffen eller så hade hon svarat dig efteråt.
Du kanske hade någon dålig bild på dig och sne när hon tröffa dig i verkligenheten så såg du inte likdan ut eller nådde upp till hennes förväntningar på personlighet.
Citera
2019-04-19, 08:51
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Praktiska råd till TS:
Först och främst så kan du kanske försöka fylla ditt liv med fler hobbies, socialt umgänge och annat, som kan distrahera dig och skapa balans.

Men det är ju för jävla förnuftigt och tråkigt.

Om du inte vill lösa problemet på ovanstående sätt, så föreslår jag följande:
Låt bli att fokusera på EN tjej. Ha kontakt med många. Skit i de som inte är intresserade. Det är alltid några som kommer att visa intresse tillbaka. Fokusera på dem. Men ha flera på gång samtidigt, så att du inte riskerar att överbelasta en enskild. Ta dig själv i kragen, och låt bli att fastna för någon enskild. Håll tillbaka känslorna, om du är sådan som kan bli "kär" i profilbilder på dejtingsajter.

Spar ditt fokus och ditt ihärdiga uppvaktande tills du är i ett seriöst förhållande, med någon som uppskattar sådant.


Jag läste nyligen på om anknytningsmönster, och lärde mig att kombinationen kontaktsökande (Otrygg-ambivalent m fl) och flyktbenägen (Otrygg-undvikande m fl) ofta blir väldigt svår. Så snart balansen rubbas, så inleds en negativ spiral. Om den flyktbenägna drar sig undan lite, så triggar det den kontaktsökande till att följa efter och bli mer intensiv, vilket i sin tur triggar den flyktbenägna att dra sig undan ännu mer etc etc.

Så som du verkar fungera, så kanske du gör bäst i att leta tills du hittar en motpart som söker kontakt i lika hög utsträckning som du själv gör. Då slipper ni obehaget av att känna sig övergiven respektive kvävd.

Intressant läsning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback