Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-14, 14:12
  #5173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Vilken leverantör kör du med?

Är en bekant som fixade boxen åt mig så vet inte riktigt. Men det står Swediptv på boxen.
2017-11-14, 16:33
  #5174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobokrull
Fick hem en tvip s-box 412. Gick in på cmore sport HD för att kolla hur det är att kolla på hockey. Visst det är inget lagg men kvaliten ser ut som 480p ? Inne på inställningar är det inställt på 1080p@30hz.

Blir det inte bättre en så ?
Dom flesta sportkanaler är 720p med lägre bitrate så kvaliten kunde bli bättre ja men jag ser ett annat fel med.
Om det står 30hz så antar jag du har ställt in på 1080p@60hz och då kommer det att gå ryckigt då den måste konvetera 60 till 50hz och 30 till 25hz som vi använder i Europa.
2017-11-14, 16:47
  #5175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Dom flesta sportkanaler är 720p med lägre bitrate så kvaliten kunde bli bättre ja men jag ser ett annat fel med.
Om det står 30hz så antar jag du har ställt in på 1080p@60hz och då kommer det att gå ryckigt då den måste konvetera 60 till 50hz och 30 till 25hz som vi använder i Europa.

Fast det är inget fel på fps'en. Utan det är kvalitén på bilden som är riktigt kass. Jag har ju bra mycket bättre bild på min vanliga box på en kanal som inte är HD.
2017-11-14, 18:30
  #5176
Medlem
Nytt-kontos avatar
Är helt ny på det här och skulle behöva lite guidning från er som är insatta. Har inte gått igenom alla 400 sidor av förklarliga skäll men skummat igenom en del iallafall.


Vad jag förstått så är iptv kings samma sak som rapid men överprisat och inget allternativ..
Rapid verkar vara det dom flesta här kör och dom ska vara bland dom billigaste med bäst svenska utbud? Men dom laggar vid större matcher?

camd ska vara ett annat bra allternativ med bra svenskt utbud men mindre lagg än rapid?


Det jag är ute efter är en stabil leverantör med bra svenskt utbud i hög kvalite, är bereädd att betala lite mer bara det är stabilt.
Det jag läst mig till så låter camd som bästa allternativet men verkar lite oklart vilka som säljer de om man inte köper det direkt av deras sida..

rätt mig om jag har fel och kom gärna med tips
2017-11-14, 18:43
  #5177
Medlem
Jag har testat tre olika sidor. GenIPTV, GiantIPTV samt SmartWorldIPTV.
De två första märkte jag ingen skillnad på alls i princip.
SWIPTV är ju en svensk sida. Enda negativa var att det tog för lång tid emellanåt innan de hörde av sig.

En fråga nu till er som vet.
Jag här hemma kör via GiantIPTV och har där en så kallad Dashboard.
I förra veckan gjorde jag en New Line och fick där in kanalerna på ytterligare en box.
Nu är det så att en vän har en box varpå han ej har tillgång till sitt dashboard då han aldrig fått något lösenord.
Så nu erbjöd jag mig att skapa en new line till honom också och vi betalde och allt.
Nu när jag hör av mig efter 3 timmar då det fortfarande inte hänt något med den linen.. Då säger dom att den senaste jag har är den jag gjorde i förra veckan.

Jag har fattat det som att för varje line man har/skapar så köper man till en box osv?
Att man kan ha hur många som helst.
2017-11-14, 19:15
  #5178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Jag har testat tre olika sidor. GenIPTV, GiantIPTV samt SmartWorldIPTV.
De två första märkte jag ingen skillnad på alls i princip.

Om du kör Server 2 hos Giant så är det Gen, så isf är det inte så konstig att du inte märkte någon skillnad. Server 1 är Rapid.
2017-11-14, 20:17
  #5179
Medlem
beaverbutts avatar
VARNING! Köp ingenting av Smartworld IPTV, fick en 24h trial version. Ingen svarar på mail. Paypal gör inte ett skit.
2017-11-14, 21:21
  #5180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobokrull
Fast det är inget fel på fps'en. Utan det är kvalitén på bilden som är riktigt kass. Jag har ju bra mycket bättre bild på min vanliga box på en kanal som inte är HD.
Ja det är bättre bild genom vanliga boxen det håller jag med om.
Men det ska inte vara 30fps som du säger utan 25 eller 50 om det är progressive signal.
Det påverkar inte bilden men det kan göra rörelser ryckiga pga den måste lägga till extra bildrutor för det ska bli 30 rutor.
Bästa är att ställa på Auto eller om du bara ser på svenska eller europeiska kanaler så funkar 50 bra.

Kollade lite nu CMore Hockey FHD SE har 30fps som du säger och resultatet blir däremot då det konveteras 1080i/50 till 720p/30.
CMore Hockey HD SE har 50fps och ser ut som det ska. Såklart sämre kvalite än mina satellitsändningar pga lägre bitrate.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-14 kl. 21:53.
2017-11-14, 22:14
  #5181
Medlem
Tjena,
När man läser i tråden så verkar de flesta överens om att spelare så som IPTVking och Rapid mfl är mer eller mindre samma osv, men camd nämns sällan i dessa diskussioner, vad är skillnaden på Rapid och camds tjänster eftersom folk inte verkar uppleva att deras tjänst laggar som rapids verkar göra?

Jag betalar hellre någon hundralapp mer men får mer stabilt samt att jag såg att camd verkar ha viasat premium HD vilket inte någon/många av dom andra har. Tanken är att köra genom smarttvn för och nackdelar med det?
2017-11-14, 23:40
  #5182
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schdefan
Tjena,
När man läser i tråden så verkar de flesta överens om att spelare så som IPTVking och Rapid mfl är mer eller mindre samma osv, men camd nämns sällan i dessa diskussioner, vad är skillnaden på Rapid och camds tjänster eftersom folk inte verkar uppleva att deras tjänst laggar som rapids verkar göra?

Jag betalar hellre någon hundralapp mer men får mer stabilt samt att jag såg att camd verkar ha viasat premium HD vilket inte någon/många av dom andra har. Tanken är att köra genom smarttvn för och nackdelar med det?
Rapid samt camd är helt olika leverantörer och får sina strömmar från helt annat håll.
2017-11-15, 09:59
  #5183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schdefan
Tjena,
När man läser i tråden så verkar de flesta överens om att spelare så som IPTVking och Rapid mfl är mer eller mindre samma osv, men camd nämns sällan i dessa diskussioner, vad är skillnaden på Rapid och camds tjänster eftersom folk inte verkar uppleva att deras tjänst laggar som rapids verkar göra?

Jag betalar hellre någon hundralapp mer men får mer stabilt samt att jag såg att camd verkar ha viasat premium HD vilket inte någon/många av dom andra har. Tanken är att köra genom smarttvn för och nackdelar med det?

Jag har testat camd vid tre olika tillfällen senaste månaderna. Jag har haft lagg där också (kör annars Rapid).
Dock laggar Rapid mer regelbundet. Som sagt ofta vid stora matcher och nästan alltid kring klockan 21.00

Jag tycker camd har bättre bild på sportkanalerna men sämre på "vanliga" kanaler. Tex har de inga 1080 sändningar.
Sämsta med camd är dock kanalsorteringen men det kan man säkert fixa själv.
Svenska kanaler ligger i två olika foldrar och blandat med övriga nordiska kanaler.
Så när barnen kollar disney channel är det ibland norska och ibland danska. Har man tur hittar man den svenska (men de heter likadant i den korta beskrivningen man ser i perfect player)
2017-11-15, 19:12
  #5184
Medlem
Byxan81s avatar
Är det bara jag som har det pixligt och segt på Rapid varje dag nu för tiden? Speciellt när det gäller hockey

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback