Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-13, 13:44
  #9193
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Hej.

Jag är ett fan av F1. Jag har bara vid ett handfull tillfällen spelat fotboll och hockey på Playstation hos kompisar och tyckte inte det var speciellt kul. Men kunskap inom detta område är obefintlig. Vore tacksam för tips och förslag gällande vilken konsol, ratt, pedaler och stol jag ska köpa. Även andra saker som man bör veta emottages tacksamt. Pris är inte jättenoga så länge det inte överskrider 20.000kr.
Citera
2017-11-13, 22:54
  #9194
Medlem
viktor77727s avatar
Söker ett bra strategispel; tidsperioden spelar ingen roll (medeltiden, andra världskriget... - men helst vikingatiden); kan spela som Sverige; något Hearts of Iron/Europa Universalis/Crusader Kings/Victoria liknande - tack
Citera
2017-11-13, 23:10
  #9195
Medlem
Closters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktor77727
Söker ett bra strategispel; tidsperioden spelar ingen roll (medeltiden, andra världskriget... - men helst vikingatiden); kan spela som Sverige; något Hearts of Iron/Europa Universalis/Crusader Kings/Victoria liknande - tack

Tja, i Civilization V med Gods & Kings-expansionen installerad kan man spela som Gustav II Adolf!
Citera
2017-11-14, 15:45
  #9196
Medlem
viktor77727s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Closter
Tja, i Civilization V med Gods & Kings-expansionen installerad kan man spela som Gustav II Adolf!

Tack
Citera
2017-11-20, 18:03
  #9197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jacketpacket
Funderar på ett nytt spel idag. Vad röstar ni för, Horizon Zero Dawn eller Fallout 4?

Gillar de tidigare Falloutspelen men Horizon känns grymt bra det oxå + grafiken verkat ju magisk!

Sitter på en ps4 pro fast inte med en 4k TV om detta skulle vara nåt som påverkar mitt val

Båda är bra men fo4 är bättre enl min mening ... djupare när det gäller uppgraderingar. Skills. Uppdrag.. plötsligahändelser .. jag röstar för det om du inte spelat det. Sen när du klarat det då horizon 😀
Citera
2017-11-21, 18:22
  #9198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jacketpacket
Funderar på ett nytt spel idag. Vad röstar ni för, Horizon Zero Dawn eller Fallout 4?

Gillar de tidigare Falloutspelen men Horizon känns grymt bra det oxå + grafiken verkat ju magisk!

Sitter på en ps4 pro fast inte med en 4k TV om detta skulle vara nåt som påverkar mitt val

Jag fullkomligt älskade FO3 / New vegas men blev väldigt besviken på FO4. Fortfarande ett väldigt bra och roligt spel men inte alls samma känsla.

Horizon zero tycker jag är årets bästa spel.
Citera
2017-11-22, 12:21
  #9199
Medlem
ibutus avatar
Jag söker ett charmigt plattformsspel till PC med härliga miljöer i klass med "Super mario 64" eller andra klassiska nintendo-lir. Har ni några rekommendationer?
Citera
2017-11-22, 12:23
  #9200
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
Jag söker ett charmigt plattformsspel till PC med härliga miljöer i klass med "Super mario 64" eller andra klassiska nintendo-lir. Har ni några rekommendationer?

Ett spel som verkar vara uppskattat (dock inget för mig och har heller inte testat det) är Cuphead

Även Angry Joe gillade spelet och likaså många andra spelsidor har rekommenderat det.
Citera
2017-11-22, 14:42
  #9201
Medlem
Pattayaruless avatar
Hej.
Har precis köpt en X Box one S på Cdon.
Tyckte själv det var ett bra pris 2490 kr med 2 spel.
Den har inte kommit än, förhoppningsvis så har jag den till helgen.
Men, jag är superkass på tv-spel och vill ändå prova på det här.

Nu till frågan, vilka spel kan ni rekommendera?
Gärna om det finns nu på Black Friday.

Jag gillar inte bilspel utan gärna spel som påminner om gamla nintendospel, typ Kid Icarus, Super Mario, hoppas ni förstår vad jag menar
Citera
2017-11-22, 16:00
  #9202
Medlem
Clifford500s avatar
Hej,

Jag söker ett barnspel, jag TROR det var på Barnkanalens hemsida.

Det var en fisk man skulle styra med piltangenterna, upp och ner och akta sig för vissa fiskar.
Är ju lögn i helvete å hitta det. Vet någon vad jag pratar om?
Citera
2017-11-22, 23:35
  #9203
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Hej.

Jag är ett fan av F1. Jag har bara vid ett handfull tillfällen spelat fotboll och hockey på Playstation hos kompisar och tyckte inte det var speciellt kul. Men kunskap inom detta område är obefintlig. Vore tacksam för tips och förslag gällande vilken konsol, ratt, pedaler och stol jag ska köpa. Även andra saker som man bör veta emottages tacksamt. Pris är inte jättenoga så länge det inte överskrider 20.000kr.

Jag kan inte rattar så bra, men du kan kolla lite på några av dessa länkar:
http://www.trustedreviews.com/guide/best-racing-wheels
http://www.gamesradar.com/best-racing-wheel/

Codemasters släpper ju F1-spel varje så gott som varje år. F1 2017 har fått ganska bra recensioner.

Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
Jag söker ett charmigt plattformsspel till PC med härliga miljöer i klass med "Super mario 64" eller andra klassiska nintendo-lir. Har ni några rekommendationer?

Yooka-Laylee är i 3D och påminner en del om gamla 3D-plattformsspel.

Citat:
Ursprungligen postat av Pattayarules
Hej.
Har precis köpt en X Box one S på Cdon.
Tyckte själv det var ett bra pris 2490 kr med 2 spel.
Den har inte kommit än, förhoppningsvis så har jag den till helgen.
Men, jag är superkass på tv-spel och vill ändå prova på det här.

Nu till frågan, vilka spel kan ni rekommendera?
Gärna om det finns nu på Black Friday.

Jag gillar inte bilspel utan gärna spel som påminner om gamla nintendospel, typ Kid Icarus, Super Mario, hoppas ni förstår vad jag menar

Rare som gjorde en massa plattformsspel till Nintendo 64 har en utgåva med en mängd olika klassiker som kanske skulle funka, Rare Replay heter det. Yooka-Laylee är ett annat spel som utvecklades av gamla Rare-medarbetare. Sen har du Super Luckys Tale.
__________________
Senast redigerad av Elementart 2017-11-22 kl. 23:39.
Citera
2017-11-23, 09:15
  #9204
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattayarules
Hej.
Har precis köpt en X Box one S på Cdon.
Tyckte själv det var ett bra pris 2490 kr med 2 spel.
Den har inte kommit än, förhoppningsvis så har jag den till helgen.
Men, jag är superkass på tv-spel och vill ändå prova på det här.

Nu till frågan, vilka spel kan ni rekommendera?
Gärna om det finns nu på Black Friday.

Jag gillar inte bilspel utan gärna spel som påminner om gamla nintendospel, typ Kid Icarus, Super Mario, hoppas ni förstår vad jag menar

Rayman Legends kan ju vara något.
Finns en hel drös med vettiga indiespel dessutom med lite olika svårighetsgrad.
LIMBO, Inside, Max the curse of brotherhood, Guacamelee, Ori and the Blind forest, Cuphead, Volgarr the Viking är några favoriter som jag kunde komma att tänka på.

Rayman och Max kanske är de enklaste av dessa, resten har väl en viss svårighet av pussel och/eller bara svårt överlag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback