Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-11, 23:03
  #1
Medlem
Tjena FB!

Det är så att min vän får samtal och sms väldigt ofta där folk säger att han ringt upp dem när han i själva verket inte ens har deras nummer eller vet vem de e.

Hur kan telefonen automatiskt ringa upp okänt folk utan att han vet om det? Någon som varit med om liknande?

Är det telefonen eller abonnemanget det är fel på?

Mvh
Citera
2017-11-12, 00:04
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stifko
Tjena FB!

Det är så att min vän får samtal och sms väldigt ofta där folk säger att han ringt upp dem när han i själva verket inte ens har deras nummer eller vet vem de e.

Hur kan telefonen automatiskt ringa upp okänt folk utan att han vet om det? Någon som varit med om liknande?

Är det telefonen eller abonnemanget det är fel på?

Mvh
Din vän har eventuellt dissociativ personlighetsstörning (eller DID), ”multipel personlighetsstörning”. Då vet inte ”den ene” vad ”den andre” gör.
Citera
2017-11-12, 00:35
  #3
Medlem
Instinktens avatar
Intressant, hände mig faktiskt nyligen att jag hade ett missat samtal från ett nummer som jag ej kände igen. När jag ringde upp personen ifråga så hade hon ingen aning om vad som hade hänt och hon hade också fått massor av samtal och sms från personer som sagt att hon ringt dem.

Märklig bugg som alltså händer fler personer just nu. Nästan så man får lust att dra på sig foliestruten och spinna loss.
Citera
2017-11-13, 15:36
  #4
Medlem
Pratade med de på Tele2. Dem visste inte hur detta är möjligt. Fick bli så att numret ändrades.
Citera
2017-11-13, 19:39
  #5
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stifko
Pratade med de på Tele2. Dem visste inte hur detta är möjligt. Fick bli så att numret ändrades.
Det kan inte vara Siri som spökar?

En kamrat lånade en annan kamrats iPhone, startade Siri och skrek BÖG!

Siri svarade: Ringer Uffe ...
Citera
2017-11-14, 15:22
  #6
Medlem
Provocative2.0s avatar
Det är inte så enkelt att telefonen är sammankopplad med en annan telefon?
Jag o tanten har kopplat samman våra telefoner genom, Hitta min Iphone. Fråga inte, varför. Det är av en praktisk anledning.
Men genom detta så har våra samtalslistor kopplats ihop o ibland kliar jag mig i huvudet av missade samtal jag har.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback